Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Xiaomi má našlápnuto do USA. Usadit se tam chce příští rok

  0:09aktualizováno  0:09
Dravé čínské Xiaomi pomalu expanduje i do Evropy, před sebou má ovšem ještě výrazně větší cíl - Ameriku. Letos to sice už patrně nestihne, ale v příštím roce by to vyjít mělo. Záležet ovšem nebude jen na snaze Xiaomi, ale i na místních zákonodárcích. Ti totiž kvůli obavám z možné špionáže nedávno zhatili vstup jiného čínského výrobce.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: mobil.iDnes.cz, Lukáš Hron,  Mobil.iDNES.cz

Xiaomi zpočátku sázelo výhradně na on-line prodej a bleskové akce, kdy byly první emise nových smartphonů tímto způsobem vyprodány v řádu jednotek minut. Firma se však postupně z internetu začala stěhovat i do kamenných prodejen, jejichž výstavba loni nabrala na rychlosti. Dnes má v Číně přinejmenším desítky prodejen a v Indii, která je pro čínského žraloka baštou, nedávno otevřela první.

Podle odhadů hned dvou renomovaných agentur tam totiž v závěru roku Xiaomi z trůnu sesadilo Samsung, přestože globální jednička s touto interpretací nesouhlasí a operuje s daty nadnárodní společnosti pro výzkum trhu a marketing GfK.

Indie je důležitým regionem pro všechny velké hráče, jen během posledních třech let se totiž v zemi prodaný objem smartphonů ztrojnásobil na loňských 120 milionů kusů. Do roku 2020 se má vůči dnešnímu stavu trh zvětšit ještě dvakrát, prostor pro zvyšování odbytu je tam tedy pro výrobce ještě obrovský.

Po Číně a Indii přišla Evropa

Xiaomi však Čína a Indie nestačí a své aktivity rozšiřuje také do Evropy, kde své telefony prodává už nějakou dobu třeba skrze Amazon. Nechce však spoléhat jen na tento způsob prodeje, a proto kromě zajišťování oficiálního zastoupení po Evropě otevírá i své první kamenné obchody zvané Mi Store. Dveře vůbec prvních z nich se otevřely v Řecku a Španělsku, příští má stát v italském Miláně a další budou bezpochyby pozvolna přibývat.

Evropou to však pro Xiaomi nekončí, výrobce by rád posílil své dosud zanedbatelné pozice v USA. Spojené státy sice nemají takový potenciál k růstu jako Indie, ovšem vstup Xiaomi by bezpochyby způsobil jisté přelévání klientely. Xiaomi totiž umí vyrobit i po dílenské stránce špičkové přístroje, jejichž ceny jsou značně nižší, než tomu je u tradičních značek.

Scénář, kdy by dosavadní američtí uživatelé některého vrcholného samsungu, sony, LG nebo HTC napříště sáhli po špičkovém xiaomi, tak není vůbec vyloučen. USA jsou pro výrobce velmi důležitým regionem, ve kterém se loni podle GfK prodalo 201,3 milionu smartphonů.

Podle vyjádření předsedy představenstva Xiaomi Lei Juna se něco takového může stát nejdříve koncem tohoto roku, případně pak začátkem roku následujícího. Dodal, že vstup do USA vedení zvažuje už dlouho.

Strastiplná cesta Huaweie do USA

Xiaomi sice už v USA v obchodech Walmart prodává třeba své televize nebo set-top boxy, na tamním Amazonu pak nabízí powerbanky nebo sluchátka, ovšem telefony doposud ne. A navíc platí, že bez smlouvy s některým z velkých operátorů v zemi výrazněji uspět nelze.

Čínští výrobci to v USA nemají jednoduché

Své o tom ví Huawei, který koncem minulého roku vyjednával se zástupci AT&T o zařazení vrcholného modelu Mate 10 Pro do jejich nabídky. Jednání, která navenek působila nadějně, však nakonec zkrachovala. Z dohody sešlo, což šéf Huaweie Richard Yu oznámil během veletrhu CES v Las Vegas a přístup tamních poskytovatelů zkritizoval.

Důvodem odmítnutí byly obavy amerických zákonodárců z možné špionáže. Nejvyšší zástupci klíčových amerických zpravodajských služeb pak nedávno během jednání senátního výboru varovali Američany před používáním smartphonů Huawei a ZTE.

Zatímco pro Huawei to už bylo několikáté odmítnutí ze strany Spojených států, ZTE už nějakou dobu s tamními operátory spolupracuje - ovšem nabídka jejich smartphonů je u nich značně omezená. Pro výrobce je tak důležitý také volný trh. ZTE se celkově v USA docela daří a například ve třetím kvartálu loňského roku tam firma prodala 4,6 milionu smartphonů, což představovalo téměř 12% tržní podíl a titul jasně nejúspěšnějšího čínského výrobce v USA.

Pokud Xiaomi plány vyjdou a výrobci se podaří dohodnout s některým z velkých operátorů, mohlo by velmi rychle ZTE tento pomyslný titul sebrat.



Nejčtenější

Nezapomenutelná dovolená. Syn na lodi prosurfoval více než čtvrt milionu

Ilustrační snímek

Jedna německá rodina zažila šok poté, co obdržela vyúčtování od operátora. Ten po ní totiž místo obvyklé částky...

Pozor na roamingové pasti. Pořádně napálit se můžete i v Evropě

Ilustrační snímek

Je tomu přesně rok, co vešlo v platnost nařízení Evropské komise, které operátorům zakazuje účtovat si roamingové...



Mají fantastický smartphone. Číňané válcují konkurenci

Vivo NEX

Značku Vivo zatím v Evropě příliš neznáme, je populární primárně na domácím trhu v Číně. S představením jejich...

Samsung připravil neodolatelnou nabídku. Note 8 zlevnil na výbornou cenu

Samsung Galaxy Note 8

Samsung má v akci cashback model Galaxy Note 8 už od května. Teď však tento špičkový telefon zlevnil přímo a ten tak...

Neuvěřitelné, operátor prodává nové iPhony 3GS. Stojí jen 900 korun

Apple iPhone 3GS

Kdo by toužil po návratu do smartphonové historie, ten má šanci. Tedy jen v Jižní Koreji, kde se znovu začal prodávat...

Další z rubriky

Kmen skloněných hlav v ohrožení. U obchodního centra mají speciální pruh

Speciální pruh před obchodním centrem v čínském Si Anu určený pro chodce...

Před nákupním centrem v čínském městě Si-an vznikl netradiční ochranný prvek - speciální pruh pro chodce, kteří...

Podívejte se na seznam výherců druhého kola soutěže MOBIL.CZ

Virtuální operátor MOBIL.CZ slaví páté narozeniny.

Druhé kolo narozeninové soutěže virtuálního operátora MOBIL.CZ je za námi. Podívejte se, zda jste nevyhráli Samsung...

Nový extra výkonný procesor Snapdragon 850 v mobilu mít nebudete

Qualcomm Snapdragon 850 zamíří do notebooků s Windows 10 S

Americká společnost Qualcomm na veletrhu Computex v Tchaj-peji představila čipovou sadu Snapdragon 850. Oproti variantě...

Advantage Consulting, s.r.o.
HLAVNÍ ÚČETNÍ

Advantage Consulting, s.r.o.
Středočeský kraj, Plzeňský kraj
nabízený plat: 30 000 - 45 000 Kč



Najdete na iDNES.cz