Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do servisu se Siemensem - jak ušetřit čas a peníze

aktualizováno 
Třetí v pořadí, kterému se podíváme na zoubek v našem seriálu o záručních a servisních podmínkách, bude Siemens. Potřebujete dát mobil do servisu? V tomto článku můžete najít dobré rady, jak se vyhnout problémům nebo ušetřit čas a peníze.

Třetí v pořadí v našem “servisním” seriálu je společnost Siemens, jejíž telefony jsou u nás velmi populární. Na otázky odpovídala Martina Herkusová ze společnosti Siemens a vy se můžete podívat, jaké záruční listy Siemens uznává, za jakých podmínek vám přehrají firmware a třeba jak dlouho běžná oprava trvá. Adresy servisních středisek společnosti Siemens naleznete v boxu.

Úvodní článek k celému seriálu najdete zde.

V seriálu již vyšlo:

Nokia

Alcatel

 

Servisní střediska Siemens v ČR

www.siemens.cz/servis  

Siemens s.r.o. ICM
Evropská 33A
Praha 6 160 00
Tel: +420 2 33032727

Siemens s.r.o. ICM Hrnčířská 6
Brno 602 00

Otázky a odpovědi Siemens:

1. Jaké záruční doklady uznáváte?

A, Paegas/Eurotel/Oskar:

B, Nezávislý prodejce – záruční list z ČR:

C, Záruční list ze zahraničí – individuální dovoz:

Uznáváme záruční list Paegas, Eurotel, Oskar. Dále pouze originální ZL s hologramem společnosti SIEMENS (od data prodeje 1.2.2002 uznáváme pouze novou verzi číslovaných ZL). Pro individuální dovoz uznáváme zahraniční ZL nebo prodejní doklad s uvedeným IMEI přístroje.

 

2. Kontrolujete původ telefonů podle IMEI?

Ano, a to především v případech, kdy existuje podezření na nelegální dovoz přístroje, případně důvodné podezření na nelegální odblokování přístroje nebo mohlo-li by se jednat o odcizený přístroj.

3. Za jakých podmínek přehrajete FW u mobilních telefonů Siemens, popřípadě kolik to bude stát?

A, V rámci záruky

Firmware je zdarma, pokud zákazník udá opodstatněný důvod (např.chybějící či špatně fungující položky v menu atd.). Pro individuální dovoz platí, že po předložení prodejního dokladu je v záruce nahrán zdarma SW stejné jazykové verze, která odpovídá zemi, ve které byl telefon zakoupen (opět pokud zákazník udá opodstatněný důvod-zamrzání a podobně).

B, Po záruce

Firmware u telefonů bez dokladu stojí 1000 Kč - jedná se hlavě o telefony s jinou jazykovou verzí dovezené ze zahraničí, u nichž zákazník požaduje nahrání české jazykové verze a nemá doklad o koupi. V ostatních případech (s dokladem) stojí nový FW 400 Kč.

4. V případě bezplatného přehrání: v jaké situaci toto nastává? Platí pravidlo, že z prvních verzí ano, z novějších už ne, popřípadě musí-li majitel udat nějaký opodstatněný důvod (například zamrzání telefonu)? Jaká pravidla platí pro dohrání FW s českou T9?

Pro bezplatné přehrání SW musí zákazník udat nějaký opodstatněný důvod; nezáleží na tom, zda má starší nebo novější verzi Firmwaru. Telefony řady 45 s českou jazykovou verzí mají i českou T9, pouze telefon SL45 podporuje českou T9 pouze se speciálním firmwarem, který podporuje Javové aplikace - zde stojí upgrade 2000 Kč.

5. Opravíte za poplatek telefon bez záručního listu, který pochází ze zahraničí, a to vše bez ohledu na stáří?

Jsme schopni opravit většinu přístrojů i starších typů. Výjimku tvoří přístroje určené například pro Čínu, USA apod., kdy samozřejmě nemáme k dispozici všechny potřebné ND. V případě nejstarších typů (Siemens S3com, S4) již nejsou k dispozici dražší díly jako CB apod. V těchto případech nabízíme za zvýhodněnou cenu nový typ MT, který je levnější než případná oprava. Toto platí i v případech vytopených či úplně zničených MT, kdy se snažíme nabízet nové typy přístrojů za zvýhodněné ceny.

6. Jaké jsou nejčastější příčiny závad způsobených nešetrným používáním a na které se nevztahuje záruka?

Mechanické poškození po pádu, poškození vniknutím vlhkosti do aparátu, pokusy
o nelegální odblokování telefonů.

7. Kolik stojí oprava takovýchto nejběžnějších závad způsobených nešetrným používáním? Například v pořadí pro C/M/S35, C/M/S45

Viz ceník běžných oprav umístěný na www stránkách (www.siemens.cz/servis). Ceny jsou pouze orientační a samozřejmě záleží na rozsahu závady. Vytopené telefony neopravujeme, protože na takto poškozený telefon nelze po opravě poskytnout záruku – nelze zjistit skryté závady, které se nějaký čas po opravě nemusí projevit, v tomto případě je nutná výměna hlavní desky telefonu (CB).

8. Účtujete si manipulační poplatek za zjištění závady, ač samotnou opravu si zákazník žádat nebude?

V případě záručních oprav ne. V případě pozáručních oprav ano.

9. Jak závažné opravy můžete provádět? (Level 1,2,3,4,5) Popřípadě kam je telefon posílán dále?

Můžeme provádět všechny druhy oprav-component level (L2,5e) mimo výměny pamětí s firmwarem (týká se novějších telefonů počínaje řadou 35). Jsme oprávněni provádět opravy L0, L1, L2, L2,5, L2,5e. V ostatních případech je prováděna výměna CB či celého přístroje, avšak vlastní přístroje se dále nikam neposílají.

10. Jak rychle dokážete provést jednotlivé opravy, v pořadí od přehrání FW po výměnu RF modulu či základní desky?

Většina drobných či mechanických závad na počkání, včetně výměny displeje, v případě, že zákazník navštíví náš servis osobně. Výměnu základní desky do dvou dnů. V ostatních případech závisí na složitosti opravy - jako např.testy baterií, což zabere i několik dnů.

11. Za jakých podmínek zapůjčujete náhradní přístroj a jaké to jsou (například v porovnání s opravovaným telefonem)?

Přístroje půjčujeme pouze u garančních oprav zdarma bez zálohy. Zapůjčujeme starší typy aparátů, v současnosti C25 a C35i. Typ opravovaného telefonu není zatím brán v úvahu.

12. Zachová se telefonní seznam při přehrání FW (platí pro modely s vnitřním tel. Seznamem)? Umíte zálohovat telefonní seznam? Lze jej pak opět nahrát do telefonu?

Telefonní seznam se při přehrání firmwaru zachová, telefonní seznam jsme schopni zálohovat a nahrát zpět do telefonu, pokud to stav telefonu umožní.

13. Opravíte za poplatek individuálně dovezený telefon, který se v ČR oficiálně neprodává? (např. 6638, 2138 z Asie a pod.)

Viz odpověď na otázku číslo 5.

Autor:


Nejčtenější

Takto vypadá boj o zákazníky: pětkrát více dat a úhrada smluvní pokuty

Slovenský operátor O2 navýšil základní data u vybraných tarifů

Od revoluce v roce 2013 zažívá český mobilní trh spíše menší otřesy, zákazníci operátorů toužící po neomezeném tarifu s...

Konkurence se trefuje do „předražených“ nových iPhonů

Všechny tyto produkty Xiaomi stojí stejně, jako nový model iPhone XR

Na vysoké ceny novinek od Applu reagovali konkurenti poněkud posměšnými nabídkami. Ukazují v nich, co všechno z jejich...



Feministky kritizují nové iPhony. Jsou moc velké na ženskou ruku

iPhone XS/XS Max

Od doby, kdy Apple upustil od malých smartphonů, úhlopříčka nových modelů prudce narůstá. Nejnovější model ve verzi Max...

Prohlédněte si nejlepší a nejdražší iPhone. Máme ho jako první

iPhone XS Max

Stejně jako v předchozích letech jsme se i letos vypravili do Německa, abychom mohli vyzkoušet nejnovější smartphone od...

Operátor chtěl 37 tisíc, jenže smlouva byla uzavřena na ukradený průkaz

Ilustrační snímek

Operátoři by podle Českého telekomunikačního úřadu měli kontrolovat databázi neplatných dokladů. Informuje o tom v...

Další z rubriky

Smartphonová válka přinese bláznivý říjen. Tyto novinky budou stát za to

Podoba Huawei Mate 20 Pro

Na rozdíl od předchozích let bude podzim bohatý na novinky. Na trhu panuje válka, a tak výrobci musí představovat nové...

Boj o nejsilnější mobilní procesor se přiostřuje. Na špici míří Huawei

Kirin 980 je prvním 7nm čipsetem od Huaweie

S letošními špičkovými smartphony se naplno rozjel i závod o nejrychlejší procesor. Zavedeným hráčům totiž přibyl...

Výrobci cílí na náruživé hráče. Lákají je na výkon za dumpingovou cenu

Nubia Red Magic

Ve snaze odlišit se a zalíbit různým skupinám zákazníků objevili výrobci smartphonů jednu, kterou poměrně dlouho...

Kdy začít děti učit zacházet s penězi? Začněte pomocí her v předškolním věku
Kdy začít děti učit zacházet s penězi? Začněte pomocí her v předškolním věku

Jedním z nejčastějších sociálních problému, se kterými se dnes potkávají Češi, je pád do dluhové pasti. A může za to hlavně nedostatečná finanční gramotnost, na kterou se ve školách trochu zapomíná. Trénujte ji se svými dětmi už od předškolního věku a ušetříte jim tak v budoucím životě spoustu potíží. Kdy a jak můžete děti finančně vzdělávat?

Najdete na iDNES.cz