Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do servisu s mobilem. Alcatel – otázky a odpovědi.

aktualizováno 
Dnes pokračujeme v našem seriálu o pravidlech a podmínkách v servisech mobilních telefonů se značkou Alcatel. Pokud budete potřebovat předat svůj telefon do servisu, můžou se vám naše otázky a odpovědi na ně hodit.

Dnes je na řadě Alcatel, na otázky odpovídal Petr Vaverka z českého zastoupení značky Alcatel. Odpovědi, které Alcatel poskytl, jsou podle pana Vaverky platné pro všechna autorizovaná servisní střediska značky Alcatel v ČR. Seznam všech servisů najdete v boxu.

Úvodní článek k celému seriálu najdete zde.

V seriálu již vyšlo:

Nokia

Autorizované servisy Alcatel v ČR

www.ebmservis.cz

EBM s.r.o.
Jeseniova 47
Praha 3 130 00
Tel: +420 2 71090500

EBM s.r.o.
Hybešova 42
Brno 602 00
Tel:+420 5 43128219

www.febra.cz

Febra servis a.s.
Krynická 489/4
Praha 8 181 00       Tel: +420 2 83850148

www.ppietc.cz

PPi-ETC s.r.o.
Kodaňská 46
Praha 10 100 10       Tel: +420 2 67154013
 

Otázky a odpovědi Alcatel:

1. Jaké záruční doklady uznáváte?

A, Paegas/Eurotel/Oskar:

B, Nezávislý prodejce – záruční list z ČR:

C, Záruční list ze zahraničí – individuální dovoz:

Autorizovaná servisní střediska Alcatel uznávají pro telefonní přístroje pouze originální záruční listy operátorů a dále originální záruční listy našich autorizovaných distributorů (se všemi případnými ochrannými prvky).

Obecně platí mezinárodní záruka. Pokud zákazník dojde s telefonem zakoupeným v jiném státě, musí dodat doklady příslušného prodejce.

Pro příslušenství stačí doklad o zakoupení.

2. Kontrolujete původ telefonů podle IMEI?

Původ telefonů se kontroluje dle HW, FW a záručního listu. Tyto tři položky musí být v souladu.

Pokud obecně dojde k pochybnostem o původu ZL , jsme schopni nechat ZL či doklad o prodeji prověřit u našich kolegů v příslušné zemi, v lokálních podmínkách u operátora. (Pokud zákazník dojde se záručním listem českého operátora a dle HW/FW byl přístroj určen pro polský trh, nebude mu záruka uznána.)

3. Za jakých podmínek přehrajete FW u mobilních telefonů Alcatel, popřípadě kolik to bude stát?

A, V rámci záruky

B, Po záruce

Přehrání FW bývá standardní součástí většiny záručních oprav bez ohledu na původ. Podmínkou je uznání záruční opravy.

Pokud si chce zákazník nechat přehrát FW pouze z důvodu novější verze FW (např. Česká Zi), je toto přehrání vždy bráno jako nezáruční, placený zákrok bez ohledu na stáří přístroje, poplatek činí kolem 450,- včetně DPH.

4. V případě bezplatného přehrání: v jaké situaci toto nastává? Platí pravidlo, že z prvních verzí ano, z novějších už ne, popřípadě musí-li majitel udat nějaký opodstatněný důvod (například zamrzání telefonu)? Jaká pravidla platí pro dohrání FW s českou Zi?

Viz výše: Přehrání FW bývá standardní součástí většiny záručních oprav bez ohledu na původ. Podmínkou je uznání záruční opravy.

5. Opravíte za poplatek telefon bez záručního listu, který pochází ze zahraničí, a to vše bez ohledu na stáří?

Přístroj pocházející ze zahraničí můžeme opravit i jako nezáruční opravu. Zachováváme však pravidlo souladu HW a FW. Pokud dojde zákazník s přístrojem zablokovaným pro například německého operátora, opět mu po opravě vrátíme přístroj zablokovaný pro tohoto operátora.

6. Jaké jsou nejčastější příčiny závad způsobených nešetrným používáním a na které se nevztahuje záruka?

Nejčastější příčiny neuznání záruční opravy jsou mechanická poškození v důsledku například pádu na zem, nelegální zásah do FW (nelegální odblokování) a dále zasažení kapalinou s následnou oxidací.

Zde bychom chtěli vyzdvihnout, že přestože oxidace je velmi diskutované téma, v konečném výsledku se v poměru ke všem opravám jedná o velmi malý zlomek všech oprav. Ze statistiky také vyplývá, že počet přístrojů zasažených oxidací se zvyšuje se stářím přístroje, tedy s delší možností zasažení.

7. Kolik stojí oprava takovýchto nejběžnějších závad způsobených nešetrným používáním? Například v pořadí pro OT30x, OT501, OT511

Ceny oprav jsou individuální – dle rozsahu závad a typu přístroje.

Tyto údaje jsou v přibližných hodnotách zveřejněny na webových stránkách firmy EBM a Febra.

PPI-ETC zveřejní tato data v nejbližší době. V případě zájmu doporučujeme každý konkrétní případ konzultovat telefonicky s infolinkou příslušného servisu.

8. Účtujete si manipulační poplatek za zjištění závady, ač samotnou opravu si zákazník žádat nebude?

Vzhledem k poměrně velkému množství případů neuznání záruky si servisy účtují náklady na přepravu, logistiku a diagnostiku přístroje, pokud není oprava uznána jako záruční.

Tyto informace mají autorizované servisy obsažené ve všeobecných obchodních podmínkách, které jsou zveřejněny v servisních prodejnách, na příjmových dokladech, případně na webových stránkách.

9. Jak závažné opravy můžete provádět? (Level 1,2,3,4,5) Případně kam je telefon posílán dále?

Vzhledem k tomu, že zmíněné stupně nejsou přesně definovány, můžeme hovořit jen obecně. V České republice jsou umožněny opravy, které nepřesahují component level. (Cca L 3 ?) Vyšší stupeň oprav se lokálně nerealizuje, přičemž hlavním důvodem jsou finanční náklady na technické vybavení takto odborných servisních pracovišť.

V této oblasti nastává určitý vývoj u nových typů telefonů, kde se rozsah servisních zákroků v lokálních střediscích zvyšuje.

10. Jak rychle dokážete provést jednotlivé opravy, v pořadí od přehrání FW po výměnu RF modulu či základní desky?

Doba opravy se pohybuje mezi 1 – 4 dny. Jedná se o dobu, kdy přístroj je v servisním středisku, bez započítání doby přepravy do a ze servisu. Doba opravy záleží na kapacitě servisu v závislosti na okamžitém vytížení. Pokud to stav přístroje umožňuje, servisní střediska jsou schopna zajistit opravu na počkání, případně do několika málo hodin. Tento případ ovšem vyžaduje osobní návštěvu zákazníka v servisním středisku.

Pokud přístroj vyžaduje testování závady, může se doba opravy protáhnout na několik dní.

11. Za jakých podmínek zapůjčujete náhradní přístroj a jaké to jsou (například v porovnání s opravovaným telefonem)?

Servisní střediska půjčují po dobu opravy náhradní přístroje, většinou starší typy, pokud možno alespoň řádově stejné kategorie, jakou zákazník vlastní. V tomto ohledu mají jednotlivá servisní střediska trochu jinou politiku i pokud se týká případných záloh či poplatků.

V této souvislosti je třeba podotknout, že drtivá většina dodávek vadných přístrojů do servisu probíhá přes přepravní společnosti a možnost zapůjčení přístroje v tomto případě je v rukou prodejců.

12. Zachová se telefonní seznam při přehrání FW (platí pro modely s vnitřním tel. Seznamem)? Umíte zálohovat telefonní seznam? Lze jej pak opět nahrát do telefonu?

Ano, součástí standardní opravy je i zálohování dat. A to nejenom obsah telefonního seznamu a diáře, ale u našich novějších produktů také obsah paměti s obrázky, melodiemi a animacemi staženými do telefonu z internetu nebo přes telefon. Přístroj však musí být v takovém stavu, aby zálohu dat umožnil.

13. Opravíte za poplatek individuálně dovezený telefon, který se v ČR oficiálně neprodává? (např. OT300, OT500 z Asie apod.)

U mobilních telefonů Alcatel se aplikuje mezinárodní záruka. Servisní střediska jsou obecně schopna přístroj zakoupený v jiné zemi opravit. Musí se však jednat o přístroj určený pro provozní pásmo GSM 900/1800 MHz a lokální servisy také pochopitelně nedisponují specifickými náhradní díly, například klávesnicí či předním krytem s čínskými znaky.

Autor:




Nejčtenější

Huawei P10 Plus patří mezi nejlépe se prodávající modely značky
Huawei si jde za svým cílem. Apple by mohl sesadit už v tomto čtvrtletí

Společnost Huawei chce být v roce 2021 největším prodejcem smartphonů. Před sebou má dvě překážky - Apple a Samsung. V uplynulém čtvrtletí se však čínský...  celý článek

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

Sony Xperia XZ1
Klasika bez výstředností a se skvělou výbavou. Nové top Sony se blíží

Sony si drží svůj styl a zavádění nových designových prvků nechává jiným. Proto i chystaná Xperia XZ1 bude konzervativně vypadající smartphone, ovšem se...  celý článek

Podobu iPhonu 8 potvrdil řetězec McDonald’s.
Hamburgerový král prozradil podobu iPhonu 8 s vykrojeným displejem

Představení chystaného výročního iPhonu se blíží. Řada vlastností už byla potvrzena. Nyní přichází další, a to od neočekávaného zdroje. Vzhled telefonu...  celý článek

Motorola Moto X4
Toto je chystaná Moto X. Kdysi to bývala prémiovka

Řada Moto X bývala nejvyšší modelovou linií Motoroly, ale už loni tuto roli převzala kolekce Z. Nyní „xková“ řada hlásí návrat, ale model X4 nemíří na vrchol....  celý článek

Další z rubriky

Hlasová asistentka Amazon Alexa na HTC U11
Na hraní je asistentka v mobilu dobrá, ale prakticky je k ničemu

HTC při představení špičkového modelu U11 slibovalo, že nabídne i různá řešení hlasových asistentů. A přímo slibovalo Alexu od Amazonu. Ta se teď s drobnou...  celý článek

Mi Zone v pražském obchodním centru Atrium Flora
Chaos jménem Xiaomi v Česku. Oficiální je jediný prodejní pultík

Donedávna byla značka Xiaomi na českém trhu zastoupena několika menšími neoficiálními dovozci a distributory, kteří se mezi sebou navzájem přetahovali o české...  celý článek

Podvodná nabídka ročního pronájmu top smartphonů a další špičkové elektroniky
Lákají na neuvěřitelně levné top smartphony, ale je to podvod

iPhone nejvyšší specifikace za pouhou tisícikorunu či například top model Samsungu jen za něco málo přes 900 korun ročně. Na první pohled je to velmi lákavá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.