Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do servisu s mobilem. Záruční podmínky, poplatky a další důležité informace

aktualizováno 
Potřebuje váš mobil do servisu? Potom se vám bude jistě hodit náš nový seriál o záručních a servisních podmínkách v servisech mobilních telefonů. Zeptali jsme se všech významných dovozců mobilů, jak je to se zárukami, servisními podmínkami a dalšími náležitostmi při opravě mobilního telefonu.

Dnes zahajujeme seriál, v kterém se vám pokusíme zprostředkovat nejdůležitější informace, které vám pomohou při předávání mobilního telefonu do opravy. Oslovili jsme zástupce všech značek mobilních telefonů působících na našem trhu a předložili jsme jim 13 otázek. Odpovědi na ně by měly napovědět, jak je to se záručními podmínkami, servisními poplatky a dalšími nástrahami, které vás při opravě mobilu mohou potkat. Na otázky odpovídali zástupci oficiálních dovozců nebo přímo pracovníci autorizovaných servisů. Odpovědi jsme nijak neupravovali ani nekrátili.

Co se dozvíte?

Především, jaký záruční list jednotlivé značky uznávají. Že to budou záruční listy našich operátorů a popřípadě autorizovaných distributorů, je vcelku jasné; stejně tak, že šedé dovozy v autorizovaných servisech příliš neuspějí. Ale jak je to s telefonem dovezeným individuálně ze zahraničí? Již teď vám můžeme prozradit, že povětšinou dobře. Máte-li originální doklad k telefonu, máte ve většině případů nárok i na záruční opravu v ČR. Byl-li ale telefon původně zablokovaný, bude i po opravě a v některých případech se bezplatně nedočkáte ani českého menu, pokud v telefonu nebylo.

Další část otázek se věnuje populárnímu přehrání firmware telefonu. Kdy je tato operace zdarma a kdy již za ní budete muset platit? Tak v tom se již dotazované společnosti liší více, než v případě záručních listů. Pokud však budete číst pozorně, najdete mezi řádky návod, jak se vyhnout placení poplatku při přehrání firmwaru vašeho telefonu. Toto však platí pro telefony, které jsou ještě v záruce.

V seriálu najdete odpovědi i na často probíranou problematiku ohledně vybírání manipulačních poplatků za zjištění závady, a to i v případě, kdy servis zjistí, že i v rámci záruky vznikla závada neodborným zacházením, tedy vaší vinou. S tím souvisí další otázka, kolik vás to bude stát, když se vám podaří mobil nějakým způsobem poškodit. Pokud vám do přístroje vnikne vlhkost, máte o vítr v peněžence postaráno, pokud se poškodí jen displej, záleží na zůstatkové hodnotě přístroje, jestli se oprava ještě vyplatí. Ve většině případů naleznete v odpovědích i orientační ceny nejběžnějších oprav.

Velmi důležité jsou i odpovědi na otázky týkající se schopnosti servisu opravovat přímo na místě i ty nejzávažnější závady. Ne každá značka má totiž oprávnění provádět u nás všechny úrovně oprav. Z toho plynou i délky oprav, které se často můžou odehrát na počkání, jindy však váš telefon může v servisu strávit celý měsíc a mezi tím se může podívat po půlce Evropy. A co náhradní přístroj a za kolik? I na tento problém byste měli v seriálu nalézt odpověď.

Na závěr jsme se zeptali, jestli se v servisu podaří zachránit telefonní seznam, pokud je přímo v přístroji a nikoliv na SIM kartě. Z odpovědí vyplynulo, že byste o důležité kontakty neměli přijít, ale doporučujeme si o tuto službu výslovně zažádat. A pro cestovatele a milovníky exotických přístrojů jsme zjišťovali odpovědi na otázku co s telefonem, který se v ČR nikdy neprodával a třeba jej nebylo možné získat ani nikde jinde v Evropě. Když budete mít štěstí, opraví vám i takový telefon. Na počkání to ale asi nebude.

Co vás ještě zajímá?

Pokud byste nenašli odpověď na tu svoji otázku, neváhejte a napište ji do diskusního fóra pod článkem. Nejčastěji se opakující dotazy a ty nejzajímavější předáme odpovědným osobám a odpovědím na ně věnujeme závěrečný díl našeho seriálu. Tam též shrneme výsledky všech dotazníků. Stejně tak se těšíme na vaše zkušenosti z jednotlivých servisů a to jak pozitivních, tak hlavně těch negativních. Opět platí, nenechávejte si zkušenosti pro sebe a buď je napište do diskusního fóra, nebo přímo na adresu redakce.

Z dotazníků vyplývají mnohdy zajímavé informace, které by vám mohli pomoci při opravě vašeho telefonu. Pokud se budete držet těchto oficiálních odpovědí, můžete si ušetřit spoustu starostí a naopak můžete získat více, než jste čekali, případně můžete ušetřit často nemalé finanční částky. Znovu opakujeme, že odpovědi jsou oficiální a měli by se jich držet ve všech autorizovaných servisech konkrétní značky.

Již vyšlo:

Nokia 

Alcatel

 

Autor:




Nejčtenější

Ilustrační snímek
ČTÚ smetl ze stolu žádosti virtuálů. Roaming je pro ně noční můrou

Již v průběhu května obdržel Český telekomunikační úřad od tří virtuálních operátorů žádosti o povolení účtovat příplatek k roamingu. Virtuálové bez vlastní...  celý článek

Podvodná nabídka ročního pronájmu top smartphonů a další špičkové elektroniky
Lákají na neuvěřitelně levné top smartphony, ale je to podvod

iPhone nejvyšší specifikace za pouhou tisícikorunu či například top model Samsungu jen za něco málo přes 900 korun ročně. Na první pohled je to velmi lákavá...  celý článek

Nokia vyhrála patentovou válku s Applem
Záhada drahých tarifů. Plnou cenu platí jen někdo

Je to paradox, T-Mobile dlouhodobě získává za zákazníka s tarifem v průměru jen 350 korun měsíčně, navíc suma trvale mírně klesá. Jenže přesně tolik stojí jeho...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Apple odmítá odblokovat funkci iPhonu, která může zachránit životy

Ve výbavě smartphonů od Applu chybí speciální funkce, která dokáže s vysokou přesností určit místo, odkud člověk volá na pohotovostní linku. Upozornila na to...  celý článek

Google Pixel 2 od HTC.
Pixel 2 na prvním obrázku. Vypadá to na hodně konzervativní přístroj

Letos se dočkáme druhé generace smartphonů Pixel od Googlu. Základní model některými vlastnostmi možná nepříjemně překvapí. Jinak bude ze staré školy.  celý článek

Další z rubriky

Hlasová asistentka Amazon Alexa na HTC U11
Na hraní je asistentka v mobilu dobrá, ale prakticky je k ničemu

HTC při představení špičkového modelu U11 slibovalo, že nabídne i různá řešení hlasových asistentů. A přímo slibovalo Alexu od Amazonu. Ta se teď s drobnou...  celý článek

Ilustrační obrázek
Největší žrouti baterie v mobilu. Vyrábí je hlavně Google a Samsung

Společnost Avast připravila přehled mobilních aplikací, které nejvíc ovlivňují výdrž baterie smartphonů s operačním systémem Android. Nejčastěji jde o nástroje...  celý článek

ČTÚ zveřejnilo průměrnou spotřebu mobilních dat za rok 2016
Apple překonal očekávání. A málem přišel o pozici světové dvojky

Prodeje smartphonů přes různé predikce stále rostou a někteří výrobci si připisují rekordní podíly na trhu. Apple by se mohl začít bát o pozici světové dvojky,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.