Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Průšvih Samsungu s Notem 7 je kardinální. Ten mobil je téměř mrtvý

  14:04aktualizováno  14:04
Topmodel Samsungu Note 7 se povedl, je to skvělý přístroj. Přesto je to mobil, na který by nejraději Samsung zapomněl. Aféra s vybuchujícími bateriemi je totiž natolik závažná, že telefon asi rychle pošle do propadliště dějin.

Note 7 je smartphone, s kterým Samsung míří na firemní klientelu. Ne že by si ho kupovali jenom manažeři, takové rozdělení mobilů jako dříve už dnes neplatí. Ale s ohledem na vysokou cenu, výbavu a především velký displej s dotykovým perem je Note 7 ideálním pracovním nástrojem.

Jenže tato cílová skupina zákazníků i dost často cestuje letadlem. A do letadla Note 7 prakticky nesmí. Když už, tak vypnutý. Důvod je prostý, problematických baterií se letecké společnosti či dokonce letecké úřady značně bojí.

Na lithiové baterie jsou aerolinky háklivé

Fotogalerie

V Číně a od nedávna i v USA platí, že externí baterie nesmí být uloženy v odbaveném zavazadle. Musíte je mít u sebe, jinak se proběhnete po letišti, protože budete muset baterii z kufru vyndat, a nebo s vámi váš kufr nepoletí. Lithiové baterie jsou totiž rizikové, snadno se vznítí. Může o tom vyprávět Boeing, kde problémy s bateriemi (systémovými, jako součást letadla) na několik měsíců uzemnily tehdy nové Boeingy 787. Několik jich totiž začalo hořet.

Ano, systémové baterie jsou něco jiného než malý externí článek, ale riziko tu prostě je. Od článku začne hořet zavazadlo a ke katastrofě je jen krůček. Bez ohledu na to, že nijak masivně se to neděje ani v běžném provozu externích dobíjecích baterií nebo u většiny mobilů.

Note 7 má problém, velký problém

Nikoliv však u nového Notu 7. Část přístrojů má vadnou baterii a ze světa jsou hlášeny případy, kdy telefon při nabíjení začal hořet nebo baterie rovnou vybouchla. Část přístrojů je bez problémů, přesto Samsung stahuje od zákazníků všechny přístroje a mění je za nové. Sám výrobce žádá zákazníky Noty 7 nepoužívat a poslat je zpět výrobci.

Už to je velmi závažný problém, který u masově prodávaného přístroje v podstatě nemá obdoby. Naštěstí pro Samsung došlo k odhalení problému krátce po zahájení prodeje, takže někde se Noty 7 prakticky ani nezačaly prodávat a mezi zákazníky se dostaly jen přístroje z předobjednávek, což je i případ českého trhu.

Polibek smrti z nebes

Samsung přístroje vyměňuje, ale je otázkou, jestli tento model vůbec dál přežije. Polibek smrti mu totiž dávají právě letecké společnosti. Před používáním Notu 7 v letadlech varoval třeba Americký letecký úřad, což v podstatě znamená, že u amerických aerolinek je Note 7 v letadlech nežádoucí (více zde).

S baterií v odbaveném kufru už neodletíte

Ilustrační snímek

Ale nemusíme chodit tak daleko. O tom, že Note 7 se nemá používat v letadlech, jsou informováni i cestující na některých odbavovacích přepážkách na pražském letišti. A upozorňují na to i letušky v letadlech, třeba u společnosti Lufthansa. Německá letecká společnost totiž vyloženě zakazuje používat tento mobil ve svých letadlech. Nesmí se nabíjet ani být v zavazadle. Můžete ho mít jen vypnutý u sebe. Ale Lufthansa není jediná, použití Notu 7 zakazují i British Airways, Air Berlin a další letecké společnosti.

„Některé letecké společnosti, které létají na Letiště Václava Havla Praha, žádají cestující o zvýšený dohled nad zařízeními Samsung Galaxy Note 7 během cesty letadlem. Cestující by ho podle instrukcí měli mít u sebe neustále pod dohledem, zařízení by mělo být vypnuté a nemělo by být napojeno na jakýkoliv externí zdroj,“ říká mluvčí pražského letiště Marika Janoušková. „Zároveň i nadále platí obecné podmínky pro přepravu nebezpečného zboží, podle kterých by se zařízení s lithiovými bateriemi nemělo přepravovat v zapsaném zavazadle, které cestující odbavuje do nákladního prostoru. Tyto informace najdou cestující v přepravních podmínkách leteckých společností i na webu letiště www.prg.aero.“

Je otázkou, jestli zákaz jednoho dne přestane platit. Není totiž jisté, že se Samsungu podaří stáhnout všechny potenciálně problematické přístroje. A na druhou stranu, jak budou cestující prokazovat, že už mají vyměněný a bezpečný Note 7?

Pro mnohé zákazníky je sice zákaz použití Notu 7 v letadlech marginální, pro mnohé naopak kardinální. A to je pro Samsung velmi špatná zpráva. Telefony sice vymění, ale i tak bude mít problém přesvědčit nejenom zákazníky ale i letecké společnosti, že všechny přístroje jsou zcela bezpečné.

Autor:




Nejčtenější

T- Mobile.
Přinese T-Mobile zítra datové jaro? Hlasujte

T-Mobile by měl v úterý na tiskové konferenci představit zajímavé novinky. Změny by se mohly týkat tarifů. Přinese operátor datové jaro, které sliboval...  celý článek

Aukce
Aukce frekvencí pro obecní mobilní internet začíná. Přijde nový operátor?

Český telekomunikační úřad vypsal aukci kmitočtů pro rychlé mobilní sítě v pásmu 3,7 GHz. Licence je ideální pro pevný internet přes mobilní sítě a je...  celý článek

Nubia Z11 miniS
Zajímavý model od neznámé značky. Prohlédněte si novou Nubii Z11 miniS

Hned několik parametrů z vyšších cenových tříd si vypůjčil model Nubia Z11 miniS. Jde o zajímavý telefon, který má potenciál zaujmout jak uživatele, kteří rádi...  celý článek

Montblanc Summit jsou první chytré hodinky výrobce
Německý výrobce luxusu má první chytré hodinky. Jmenují se Summit

Německá společnost Montblanc oficiálně představila své vůbec první chytré hodinky. Model Summit má velké ocelové pouzdro, safírové sklo. běží na platformě...  celý článek

Samsung Galaxy Note 7
Tečka za trapasem s Note 7. Samsung na dálku mobily vyřadí z provozu

Poslední krok k vyřešení fiaska s vybuchujícím modelem Note 7 podnikne Samsung během dubna. Do telefonů pošle finální aktualizaci, která jim zcela zabrání se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.