Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

S baterií v odbaveném kufru už neodletíte

  14:04aktualizováno  20:00
Americký letecký úřad chce od leteckých společností, aby neodbavovaly zavazadla, ve kterých je lithiová baterie. Toto nařízení již delší dobu platí v Číně a je striktně dodržováno.

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Nařízení vydal Americký letecký úřad (FAA) tento týden. V odbaveném zavazadle, tedy takovém, které je uloženo v nákladním prostoru letadla, nesmí být přepravovány všechny typy lithiových baterií, které nejsou součástí elektronického přístroje. Nařízení se tedy vztahuje jak na náhradní baterie, tak na takzvané externí záložní baterie.

Tyto baterie mohou cestující přepravovat jen u sebe, tedy v příručním zavazadle, nebo v kapse. Pokud by příruční zavazadlo bylo třeba z důvodu přeplnění úložných prostor v kabině letadla nutné odbavit (což se děje poměrně často), musí se baterie vyjmout a cestující je musí mít u sebe.

Odbavené zavazadlo, ve kterém budou baterie, nesmí být přepraveno. Navíc se regulace vztahuje i na množství a velikost náhradních a externích baterií. Nesmí se přepravovat obchodní zboží a vzorky, baterie musí být určeny pro osobní použití. U menších není množství omezeno, baterie s kapacitou 101 až 160 Wh lze v kabinovém zavazadle nebo u sebe přepravovat maximálně dvě.

Nařízení se týká letů v rámci USA a letů do a z USA. V Evropě zatím není přeprava náhradních a externích lithiových baterií omezena, ale třeba v Číně už podobné nařízení platí delší dobu.

Podle letiště jsou odbavená zavazadla kontrolována hned na přepážce v rentgenech a cestující musí baterii vyjmout a vzít si ji do kabiny. Pokud rentgeny přímo na přepážce nemají, je cestující vyhledán na bráně a musí baterii z odbaveného zavazadla vyndat. Jinak kufr neletí.

Důvodem, proč letecké společnosti a úřady nechtějí přepravovat lithiové baterie v nákladním prostoru letadla je riziko vzplanutí těchto baterií. Problém s lithiovými bateriemi měl třeba nový dopravní Boeing 787. Baterie se přehřívaly a explodovaly, v jednom případě pak začaly hořet (více zde). V tomto případě se sice jednalo o součást letadla, ale FAA upozorňuje, že z dřívějších testů hrozí riziko zkratu, přehřátí a požáru i v případě převážených komerčních baterií.

Pražské letiště má nový přístroj. Odhalí člověka, který manipuloval s výbušninou:

Autor:




Nejčtenější

Huawei P10 Plus
Už za tři dny se změní svět mobilů. Toto budou hvězdy veletrhu MWC

V neděli 26. února se v Barceloně na veletrhu MWC 2017 dozvíme, jaké mobily nás budou provázet první polovinou letošního roku. Očekává se celá řada novinek od...  celý článek

Android Nougat
Ostuda jménem Android Nougat. Google i výrobci kašlou na uživatele

Každoročně se u Androidu opakují nářky nad tím, že nová verze přichází na trh pomalu. A ani tentokrát se na tom nic nemění, naopak se zdá, že s verzí Android...  celý článek

Špičkový Snapdragon 835 chce Xiaomi pro své Mi Mix Evo. Samsung má však...
Xiaomi se chce osamostatnit, chystá výrobu vlastních čipů

Xiaomi u svých smartphonů používá především čipové sady Qualcomm, ale v budoucnu chce některé modely osazovat vlastními čipsety. První z nich má být představen...  celý článek

Sony Xperia XA
Sony v posledním čtvrtletí prodalo 15krát méně smartphonů než Apple

Slavné časy značky Sony jsou ty tam. V posledním loňském čtvrtletí sice prodalo více smartphonů než v předešlém kvartálu, ale meziročně se prodeje propadly.  celý článek

Jeden z mnoha konceptů iPhonu 8 se snímačem otisku prstů v displeji
Čím budeme odemykat iPhony? Obličejem nebo duhovkou

iPhone X či iPhone 8, jak se dosud očekávaný speciální model telefonu Apple označuje, by podle serveru DigiTimes měl nabídnout snímač oční duhovky. Přední...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.