Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vodafone se musí omluvit za nasazení parohů konkurenci, rozhodl soud

  0:08aktualizováno  0:08
Vodafone se musí omluvit za reklamní kampaň, při níž bez povolení nasazoval na telefonní budky a billboardy konkurence falešné sobí parohy. Rozhodl o tom pražský městský soud, uvádí server iHNed.cz. Vodafone se proti rozhodnutí chystá odvolat.

Falešné parohy se nelíbily hlavně T-Mobilu, který okamžitě na akci konkurence reagoval žalobou. | foto: Michal Hron, Mobil

"Soud rozhodl, že se Vodafone musí v denících MF DNES, Hospodářské noviny a Blesk omluvit na půlstránkových inzerátech ve třech po sobě jdoucích vydáních," cituje server mluvčí společnosti T-Mobile Martinu Kemrovou.

T-Mobile původně požadoval kromě omluvy i pětimilionové odškodné, to ale soud zamítl.

Soud uznal nárok na omluvu i Telefónice O2, ale v menší míře než T-Mobilu. Vodafone se bude muset Telefónice omluvit jen dvakrát a jen v MF DNES a Blesku. "I tak jsme rádi, že soud uznal pochybení Vodafonu," řekl mluvčí Telefóniky Martin Žabka.

Operátora Vodafone by tak mohl vánoční špás vyjít i na několik set tisíc korun. Mluvčí Vodafonu Miroslav Čepický však upozornil, že rozhodnutí soudu není pravomocné. "Máme radost, že Vodafone pomohl rozvířit debatu o skrytých tricích, na které si zákazníci stále musí dávat pozor a proti kterým bojujeme. Pokud bychom snad nakonec měli omluvu zveřejnit, uděláme to velmi rádi a bez hvězdiček, háčků či triků," uvedl.

Reklamní kampaň Vodafonu z roku 2006 odsoudila již dříve i arbitrážní komise Rady pro reklamu. Podle ní kampaň porušila etický kodex reklamy. "Dle mého názoru je tato věc porušením zákona ve smyslu nekalé soutěže," uvedl krátce po odhalení kauzy Radek Pokorný z advokátní kanceláře Pokorný, Wagner & spol.

Vodafone nechal na počátku prosince 2006 na několik dní umístit na reklamní plochy konkurenčních mobilních operátorů jeden ze symbolů své kampaně, falešné sobí parohy. O této akci jako první informoval iDNES.cz. - čtěte Vodafone nasazuje konkurenci parohy - už i na telefonní budky!

Vodafone falešné parohy posléze sundal a konkurenci se omluvil. Na akci, jejíž styl se řadí pod takzvaný guerilla marketing, si u Rady pro reklamu stěžovaly konkurenční firmy. Nespokojenost projevil i provozovatel nedovoleně upravených reklamních ploch. - čtěte Vodafone shazuje parohy, konkurenci se za žertík omlouvá

Autoři: ,




Nejčtenější

iPhone X
iPhonů X bude zoufale málo. Vyprodáno může být za pár minut

Uvedení iPhonu X se blíží, předobjednávky Apple spustí za několik dnů a první kusy zamíří ke koncovým zákazníkům už 3. listopadu. Telefonů však bude ve...  celý článek

Portfolio smartphonů Samsung
Devět letošních Samsungů, který je nejzajímavější?

Samsung letos na našem trhu uvedl celkem 9 různých modelů napříč řadami J, A, S a Xcover. Měli jsme v redakci unikátní příležitost nafotit je všechny pohromadě...  celý článek

Nokia 7
Nokia má novou sedmičku. Výbavou zaujme, cenou spíše ne

Další přírůstek do rodiny obnovené značky Nokia nese pořadovou číslovku sedm a vyplňuje prostor mezi střední třídou v podobě Nokie 6 a špičkovou Nokií 8. Její...  celý článek

Smartphony OnePlus sbírají a odesílají některá uživatelská data na servery v USA
Populární smartphony šmírují uživatele. Denně odešlou desítky MB dat

Matematik a softwarový inženýr Chris D. Moore si všiml podivného chování svého smartphonu OnePlus 2. Zjistil, že telefon sbírá až podezřele podrobné informace...  celý článek

Asus Zenfone 4 Selfie Pro
U volební urny neroztahujte selfie tyčku. Fotit však zakázáno není

Mobily budou hrát u právě probíhajících parlamentních voleb specifickou roli - spousta lidí si jimi bude dokumentovat svoji aktivitu při volbách. Co je ve...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Zkontrolujte účet od operátora, na reklamaci roamingu jsou dva měsíce

Od 15. června nesmí operátoři při využití mobilních služeb v členském státě EU účtovat žádný příplatek k domácím sazbám. Český telekomunikační úřad proto...  celý článek

Ilustrační snímek
O2 zrychluje pevný internet. Ale jen nejvyšší tarif

Operátor O2 od 4. října navyšuje přenosovou rychlost Internetu na doma. Změna se ovšem týká pouze nejvyššího tarifu Premium, rychlost stahování se ze...  celý článek

Vodafone nové logo
Vodafone spouští neomezené balíčky dat. Má k tomu nové logo

Mobilní operátor Vodafone mění na celoevropské úrovni svou tvář, má nové logo i slogan. Aby to česká pobočka řádně oslavila, připravila pro zákazníky i novou...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.