Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blíží se konec tradičních značek? Sony to možná také položí

aktualizováno 
Kvůli finančním potížím se Sony v polovině loňského roku zbavilo divize počítačů a notebooků. Přišlo také rozhodnutí o ztenčení portfolia mobilních telefonů. Tento krok je však patrně nedostačujícím, společnost údajně zvažuje odprodej celé mobilní divize.

Mobilní divize Sony se potápí, ve hře je i její prodej. Ilustrační snímek | foto: Sony Mobile

Ve snaze předejít prohlubující se ztrátě se Sony již od poloviny loňského roku zbavuje méně lukrativních divizí. Divizi počítačů a notebooků Vaio, kterou od japonské společnosti koupilo čínské Lenovo, následovalo rozhodnutí o vyčlenění divize televizí Bravia do samostatné společnosti (více v dřívějším článku u kolegů na Technet.cz).

Kdo zbývá

Pokud si vzpomeneme na výrobce mobilů z dob před smartphony, tak už jich moc nezbývá.

Siemens to vzdal jako první, již dříve tato firma převzala Bosch a ten Dancall. Tím zmizely tři tradiční značky mobilů z devadesátých let.

Nokia jako značka skončila loni, respektive zůstává jen u obyčejných mobilů a je otázka, jak dlouho.

Motorola se přesouvá z pod Googlu pod Lenovo a hodně trhů opustila, včetně českého.

Ericsson nejprve fúzoval se Sony, pak mu divizi mobilů přenechal a nyní je na ráně i Sony.

A lukrativní není pro společnost patrně ani mobilní divize, která například loni v říjnu vykázala ztrátu převyšující 1,5 miliardy dolarů (téměř 36 miliard korun). Z červených čísel se chtělo Sony vymanit i rozhodnutím o ztenčení porftolia mobilních telefonů (více zde). Přitom zdaleka nepatří k těm výrobcům, kteří chrlí jeden model za druhým a uživatelé se pak kvůli nepatrným rozdílům v nabídce zcela ztrácejí.

Jenže rozhodnutí o tomto kroku není patrně dostačující. Prosakují totiž zprávy, že Sony zvažuje odprodej celé mobilní divize. Důvodem je údajně obava společnosti ze zhoršení stávající situace. Podle agentury Reuters se šéf Sony Kazuo Hirai nechal slyšet, že je v současnosti se svým týmem otevřen různým možnostem.

Společnost však oficiálně takové zprávy nepotvrdila, ale ani nepopřela. Vzhledem k jejímu dřívějšímu prohlášení o očekávaném až 30% snížení prodejů chytrých telefonů v následujících třech letech by však odprodej mobilní divize, která je pro Sony za současných finančních výsledků spíše přítěží, byl patrně logickým rozhodnutím.

Zvrátit jej může snad jen listopadové prohlášení nového šéfa mobilní divize, musel by se však opravdu snažit. „Neusilujeme o velikost nebo podíl na trhu, ale o lepší zisky,“ zmínil tehdy Hiroki Totoki. Loni v březnu mělo Sony přitom ještě ambice stát se třetím největším výrobcem smartphonů (více zde).

Autor:




Nejčtenější

Huawei Mate 10 Lite
První top model, který nestojí ani 10 000 Kč. Smiřte se ale s ústupky

O tom levnějším z nových top smartphonů firmy Huawei jsme se toho během mnichovské premiéry moc nedozvěděli. Novinka Mate 10 Lite přijde do prodeje dříve než...  celý článek

Ilustrační snímek
Dovolená v Egyptě je vyšla draho. Operátor chtěl téměř 80 tisíc

Deset srpnových dní strávených v Egyptě se britskému páru výrazně prodražilo. Důvodem nebyly ovšem neplánované výdaje v místě pobytu, překvapení přišlo až po...  celý článek

Huawei Mate 10 Pro
Tak nízkou cenu nikdo nečekal. Huawei Mate 10 Pro zatopí konkurenci

Huawei představil v Mnichově nový špičkový smartphone Mate 10. Překvapí hned v několika ohledech. Stejně jako nové iPhony má neuroprocesor, který se sám učí,...  celý článek

Huawei Mate 10 Pro
Má skvělou výbavu a podle výrobce je lepší než iPhone X

Mnichov (od zpravodajů Mobil.iDNES.cz) Huawei v Mnichově představuje nové modely Mate 10. Trojice novinek patří ve svých segmentech na špičku. Ceny jsou překvapivě výhodné.  celý článek

Za nový iPhone 8 si nechal na ruku vytetovat logo T-Mobilu
Chtěl iPhone zdarma a tak si nechal vytetoval logo T-Mobile

Neobvyklý způsob, jak si pořídit nový mobil, zvolil muž z USA. Domluvil se s ředitelem T-Mobilu, že si nechá vytetovat logo tohoto operátora na ruku výměnou za...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Kdeže loňské sněhy jsou. Dřívější velikáni dnes jen paběrkují

Dřívější mobilní velikáni už nestačí zejména na dravé čínské značky. Z dříve populárních velkých mobilních značek jich do dnešního dne zbylo jen několik. Navíc...  celý článek

Sony Xperia XZ1
Sony naskenuje vaši hlavu do 3D. Přátelé se budou smát

Berlín (Od zpravodaje Mobil.iDNES.cz) Japonská značka Sony se na veletrhu IFA v Berlíně pochlubila dvojicí špičkově vybavených smartphonů. Jmenují se Xperia XZ1 a XZ1 Compact a mají špičkovou...  celý článek

Sony Xperia L1
Levný smartphone má značkovou kvalitu. Test Sony Xperia L1

Vyloženě levné chytré telefony už snad značkoví výrobci u nás nenabízejí. Sony se teď rozhodlo vstoupit do nižší střední třídy se smartphonem Xperia L1, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.