Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I v Sony uznali, že strategie Applu je správná. Část modelů zmizí

  14:04aktualizováno  14:04
Že ani mnohdy opravdu štědrá nabídka různých modelů není pro výrobce zárukou bezstarostných zítřků, dokázal nedávno Samsung. Nebude však jedinou společností, která v následujících letech zjednoduší nabídku smartphonů. V jeho šlépějích se totiž vydá i japonské Sony.

Sony Xperia Z3 | foto: mobilroku.cz

Sony má podle odhadů vykázat na konci fiskálního roku 2014 ztrátu ve výši 2,1 miliardy dolarů (46,7 miliardy korun). A to japonské společnosti přidělává vrásky na čele, z červených čísel se chce totiž co nejdříve vymanit. Stejně jako Samsung vidí naději v zeštíhlení produktového portfolia chytrých telefonů.

Naopak Apple prodává na většině trhů jen čtyři modely: dvě nové šestky a loňské modely 5s a 5c. Přesto Apple prodává stále více iPhonů a láme jeden rekord za druhým. Podobnou strategii pak razí i velmi úspěšné čínské firmy jako Xiaomi, OnePlus a další.

Zeštíhlení portfolia jihokorejská společnost oznámila v úterý 18. listopadu na newyorské konferenci (více se dočtete zde). Důvod je stejný jako u Sony. Obě společnosti doufají, že přehlednější nabídka přitáhne zákazníky. Zejména v případě Samsungu se v té přebujelé současné neztratí snad jen produktový šéf.

Sony sice nemá tak obsáhlou nabídku smartphonů jako Samsung, i přesto je tento krok pro společnost nezbytně nutný. Současně s tímto opatřením bude klást i větší důraz na výrobu obrazových snímačů. Sony je totiž jedním z předních dodavatelů snímačů i pro fotoaparáty konkurenčních chytrých telefonů.

Tím si může zejména ve tříletém období, v němž se očekává až 30% snížení prodejů chytrých telefonů, zajistit poměrně stabilní zdroj příjmu. I přes tuto ne příliš povzbudivou vyhlídku Sony předpokládá, že by se mu mohlo podařit zvýšit tržby o 70 %, a dosáhnout tak čistého zisku až 1,5 bilionu jenů (téměř 282 miliard korun).

„Neusilujeme o velikost nebo podíl na trhu, ale o lepší zisky,“ dodal k obchodní strategii nový šéf mobilní divize Sony Hiroki Totoki. Zda společnostem zjednodušení nabídky pomůže, ukáže až čas. Značně přitopit jim však mohou mnozí výrobci z Číny, kteří i přes pár nutných ústupků dokážou uživatelům nabídnout srovnatelně výkonné telefony za výrazně nižší ceny.

Xperia C3. Telefon pro selfieholiky:

Autor:




Nejčtenější

Velký displej, menší tělo a voděodolnost. Takto láká LG na chystaný topmodel G6
Přehřívání Notu 7 děsí konkurenci. LG chce použít měděné chladiče

LG zanedlouho představí nástupce loňského modelu G5. O „šestce“ toho moc konkrétního nevíme. Mluví se o velkém displeji s minimálními okraji a odolností vůči...  celý článek

LG vlastní displej použilo i loni u modelu G5. Panel měl QHD rozlišení a...
LG má nový super displej pro smartphony. Je širokoúhlejší

Společnost LG Display představila nový 5,7palcový LCD panel určený pro špičkové smartphony. Má rozlišení QHD+ a premiéru si má odehrát u připravovaného...  celý článek

Microsoft každý svůj smartphone dotuje zhruba tisícikorunou
V Polsku stojí neomezená předplacenka 155 Kč. V Česku 900 korun

Tarify českých operátorů jsou oproti nabídce v sousedních zemích drahé. A jak je to s předplacenkami? Nestačili jsme se divit, čeští reprezentanti uhráli jednu...  celý článek

DJ Koh na konferenci vysvětluje příčinu výbuchů modelu Note 7
Záhada vybuchujících Notů 7 odhalena. Samsung se přiznal

Na speciální tiskové konferenci společnosti Samsung její ředitel DJ Koh vysvětlil, že za vybuchování modelu Note 7 mohla jeho baterie. Mimo jiné také potvrdil,...  celý článek

Model připravovaného Samsung Galaxy S8
Samsung kouzlí. S8 bude mít obrovské displeje, ale nebude větší

Díky výrobcům krytů už známe pravděpodobnou podobu chystaného Samsungu Galaxy S8. Uniklé výkresy prozrazují rozměry i zvětšené verze Plus.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.