Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I v Sony uznali, že strategie Applu je správná. Část modelů zmizí

  14:04aktualizováno  14:04
Že ani mnohdy opravdu štědrá nabídka různých modelů není pro výrobce zárukou bezstarostných zítřků, dokázal nedávno Samsung. Nebude však jedinou společností, která v následujících letech zjednoduší nabídku smartphonů. V jeho šlépějích se totiž vydá i japonské Sony.

Sony Xperia Z3 | foto: mobilroku.cz

Sony má podle odhadů vykázat na konci fiskálního roku 2014 ztrátu ve výši 2,1 miliardy dolarů (46,7 miliardy korun). A to japonské společnosti přidělává vrásky na čele, z červených čísel se chce totiž co nejdříve vymanit. Stejně jako Samsung vidí naději v zeštíhlení produktového portfolia chytrých telefonů.

Naopak Apple prodává na většině trhů jen čtyři modely: dvě nové šestky a loňské modely 5s a 5c. Přesto Apple prodává stále více iPhonů a láme jeden rekord za druhým. Podobnou strategii pak razí i velmi úspěšné čínské firmy jako Xiaomi, OnePlus a další.

Zeštíhlení portfolia jihokorejská společnost oznámila v úterý 18. listopadu na newyorské konferenci (více se dočtete zde). Důvod je stejný jako u Sony. Obě společnosti doufají, že přehlednější nabídka přitáhne zákazníky. Zejména v případě Samsungu se v té přebujelé současné neztratí snad jen produktový šéf.

Sony sice nemá tak obsáhlou nabídku smartphonů jako Samsung, i přesto je tento krok pro společnost nezbytně nutný. Současně s tímto opatřením bude klást i větší důraz na výrobu obrazových snímačů. Sony je totiž jedním z předních dodavatelů snímačů i pro fotoaparáty konkurenčních chytrých telefonů.

Tím si může zejména ve tříletém období, v němž se očekává až 30% snížení prodejů chytrých telefonů, zajistit poměrně stabilní zdroj příjmu. I přes tuto ne příliš povzbudivou vyhlídku Sony předpokládá, že by se mu mohlo podařit zvýšit tržby o 70 %, a dosáhnout tak čistého zisku až 1,5 bilionu jenů (téměř 282 miliard korun).

„Neusilujeme o velikost nebo podíl na trhu, ale o lepší zisky,“ dodal k obchodní strategii nový šéf mobilní divize Sony Hiroki Totoki. Zda společnostem zjednodušení nabídky pomůže, ukáže až čas. Značně přitopit jim však mohou mnozí výrobci z Číny, kteří i přes pár nutných ústupků dokážou uživatelům nabídnout srovnatelně výkonné telefony za výrazně nižší ceny.

Xperia C3. Telefon pro selfieholiky:

Autor:




Nejčtenější

Samsung Galaxy S8
Netřeba se bát. Virtuální home tlačítko na Galaxy S8 displej nevypálí

Samsung Galaxy S8 vzhledem ke konstrukci už nemá mechanické ústřední home tlačítko. To je nyní součástí displeje. Podle některých to může vést k vypálení...  celý článek

Samsung Galaxy Note 7
R jako repasovaný. Note 7R bude od konce června za slušnou cenu

Samsung začne prodávat repasované phablety Galaxy Note 7R koncem června za o poznání nižší cenu. Výbava by měla zůstat zachována, jiná bude pouze baterie.   celý článek

Asus Zenfone 3 Deluxe
Nenápadný soupeř těch nejlepších: Test Asus Zenfone 3 Deluxe

Asus se svým modelem Zenfone 3 nás v závěru loňského roku velmi příjemně překvapil. Jeho ještě vybavenější bráška Zenfone 3 Deluxe se dostal v omezeném...  celý článek

Xiaomi Mi MIX už se chystá nástupce. Jeho podobu ale zatím neznáme.
Nástupce výborného Xiaomi Mi MIX má mít Snapdragon 835 i 8 GB paměti

Roztahování displeje ke krajům a minimalizace rámečků je u smartphonů jasný trend. Loni se to nejlépe dařilo Xiaomi s modelem Mi MIX, letos jej v této...  celý článek

Koncept iPhone X
Americký iPhone X bude z Číny a plný jihokorejských součástek

Apple tradičně vyrábí své iPhony u společnosti Foxconn v Číně. Řada komponentů však pochází především z Jižní Koreje. Nový vrcholný iPhone X má být...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.