Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I v Sony uznali, že strategie Applu je správná. Část modelů zmizí

  14:04aktualizováno  14:04
Že ani mnohdy opravdu štědrá nabídka různých modelů není pro výrobce zárukou bezstarostných zítřků, dokázal nedávno Samsung. Nebude však jedinou společností, která v následujících letech zjednoduší nabídku smartphonů. V jeho šlépějích se totiž vydá i japonské Sony.

Sony Xperia Z3 | foto: mobilroku.cz

Sony má podle odhadů vykázat na konci fiskálního roku 2014 ztrátu ve výši 2,1 miliardy dolarů (46,7 miliardy korun). A to japonské společnosti přidělává vrásky na čele, z červených čísel se chce totiž co nejdříve vymanit. Stejně jako Samsung vidí naději v zeštíhlení produktového portfolia chytrých telefonů.

Naopak Apple prodává na většině trhů jen čtyři modely: dvě nové šestky a loňské modely 5s a 5c. Přesto Apple prodává stále více iPhonů a láme jeden rekord za druhým. Podobnou strategii pak razí i velmi úspěšné čínské firmy jako Xiaomi, OnePlus a další.

Zeštíhlení portfolia jihokorejská společnost oznámila v úterý 18. listopadu na newyorské konferenci (více se dočtete zde). Důvod je stejný jako u Sony. Obě společnosti doufají, že přehlednější nabídka přitáhne zákazníky. Zejména v případě Samsungu se v té přebujelé současné neztratí snad jen produktový šéf.

Sony sice nemá tak obsáhlou nabídku smartphonů jako Samsung, i přesto je tento krok pro společnost nezbytně nutný. Současně s tímto opatřením bude klást i větší důraz na výrobu obrazových snímačů. Sony je totiž jedním z předních dodavatelů snímačů i pro fotoaparáty konkurenčních chytrých telefonů.

Tím si může zejména ve tříletém období, v němž se očekává až 30% snížení prodejů chytrých telefonů, zajistit poměrně stabilní zdroj příjmu. I přes tuto ne příliš povzbudivou vyhlídku Sony předpokládá, že by se mu mohlo podařit zvýšit tržby o 70 %, a dosáhnout tak čistého zisku až 1,5 bilionu jenů (téměř 282 miliard korun).

„Neusilujeme o velikost nebo podíl na trhu, ale o lepší zisky,“ dodal k obchodní strategii nový šéf mobilní divize Sony Hiroki Totoki. Zda společnostem zjednodušení nabídky pomůže, ukáže až čas. Značně přitopit jim však mohou mnozí výrobci z Číny, kteří i přes pár nutných ústupků dokážou uživatelům nabídnout srovnatelně výkonné telefony za výrazně nižší ceny.

Xperia C3. Telefon pro selfieholiky:

Autor:




Nejčtenější

Jeden z mnoha konceptů iPhonu 8 se snímačem otisku prstů v displeji
Čím budeme odemykat iPhony? Obličejem nebo duhovkou

iPhone X či iPhone 8, jak se dosud očekávaný speciální model telefonu Apple označuje, by podle serveru DigiTimes měl nabídnout snímač oční duhovky. Přední...  celý článek

Sony Xperia XA
Sony v posledním čtvrtletí prodalo 15krát méně smartphonů než Apple

Slavné časy značky Sony jsou ty tam. V posledním loňském čtvrtletí sice prodalo více smartphonů než v předešlém kvartálu, ale meziročně se prodeje propadly.  celý článek

Šéf českého Vodafonu Jiří Báča
Nový šéf Vodafonu: V Česku máme jen dva mobilní operátory

Z cen za mobilní telekomunikační služby se stalo horké politické téma. Nový šéf českého Vodafonu Jiří Báča to vítá a věří, že se český trh konečně narovná.  celý článek

Ve 20:19 má YouTube stále potíže s dostupností.
Nejede vám Youtube? Chyba není na vašem zařízení

Od úterních 19:42 se YouTube potýká s problémy s dostupností v Evropě, zejména Německu. Výpadky ale hlásí i uživatelé z ČR.  celý článek

Huawei P10 Plus
Už za tři dny se změní svět mobilů. Toto budou hvězdy veletrhu MWC

V neděli 26. února se v Barceloně na veletrhu MWC 2017 dozvíme, jaké mobily nás budou provázet první polovinou letošního roku. Očekává se celá řada novinek od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.