Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I v Sony uznali, že strategie Applu je správná. Část modelů zmizí

  14:04aktualizováno  14:04
Že ani mnohdy opravdu štědrá nabídka různých modelů není pro výrobce zárukou bezstarostných zítřků, dokázal nedávno Samsung. Nebude však jedinou společností, která v následujících letech zjednoduší nabídku smartphonů. V jeho šlépějích se totiž vydá i japonské Sony.

Sony Xperia Z3 | foto: mobilroku.cz

Sony má podle odhadů vykázat na konci fiskálního roku 2014 ztrátu ve výši 2,1 miliardy dolarů (46,7 miliardy korun). A to japonské společnosti přidělává vrásky na čele, z červených čísel se chce totiž co nejdříve vymanit. Stejně jako Samsung vidí naději v zeštíhlení produktového portfolia chytrých telefonů.

Naopak Apple prodává na většině trhů jen čtyři modely: dvě nové šestky a loňské modely 5s a 5c. Přesto Apple prodává stále více iPhonů a láme jeden rekord za druhým. Podobnou strategii pak razí i velmi úspěšné čínské firmy jako Xiaomi, OnePlus a další.

Zeštíhlení portfolia jihokorejská společnost oznámila v úterý 18. listopadu na newyorské konferenci (více se dočtete zde). Důvod je stejný jako u Sony. Obě společnosti doufají, že přehlednější nabídka přitáhne zákazníky. Zejména v případě Samsungu se v té přebujelé současné neztratí snad jen produktový šéf.

Sony sice nemá tak obsáhlou nabídku smartphonů jako Samsung, i přesto je tento krok pro společnost nezbytně nutný. Současně s tímto opatřením bude klást i větší důraz na výrobu obrazových snímačů. Sony je totiž jedním z předních dodavatelů snímačů i pro fotoaparáty konkurenčních chytrých telefonů.

Tím si může zejména ve tříletém období, v němž se očekává až 30% snížení prodejů chytrých telefonů, zajistit poměrně stabilní zdroj příjmu. I přes tuto ne příliš povzbudivou vyhlídku Sony předpokládá, že by se mu mohlo podařit zvýšit tržby o 70 %, a dosáhnout tak čistého zisku až 1,5 bilionu jenů (téměř 282 miliard korun).

„Neusilujeme o velikost nebo podíl na trhu, ale o lepší zisky,“ dodal k obchodní strategii nový šéf mobilní divize Sony Hiroki Totoki. Zda společnostem zjednodušení nabídky pomůže, ukáže až čas. Značně přitopit jim však mohou mnozí výrobci z Číny, kteří i přes pár nutných ústupků dokážou uživatelům nabídnout srovnatelně výkonné telefony za výrazně nižší ceny.

Xperia C3. Telefon pro selfieholiky:

Autor:




Nejčtenější

S ChatSim můžete posílat zprávy přes vybrané aplikace neomezeně do celého světa
Revoluční tarif? Speciální SIM dovolí neomezeně chatovat za 395 na rok

Služba ChatSim, která se vymyká tradičnímu chápání datového tarifu, dorazila do Česka. Za poplatek 395 korun ročně můžete neomezeně posílat textové zprávy přes...  celý článek

Android O
Google odhaluje nový Android O, změny budou hlavně v pozadí

S velkým předstihem před chystanou vývojářskou konferencí I/O odhalil Google novou připravovanou verzi svého operačního systému Android. Nese označení O a...  celý článek

Logo společnosti Vodafone (Ilustrační sníme´k)
Vodafone má další nové, daty našlápnuté tarify. Ukrývá je před zraky všech

Od představení rodinného tarifu s velkou porcí dat uplynul teprve měsíc a půl a Vodafone už do své nabídky zahrnul další obdobné speciality. Tentokrát ovšem v...  celý článek

Rychlá mobilní data
T-Mobile chce zničit wi-fi sítě. Představil bezkonkurenční LTE internet

T-Mobile upravil svou nabídku pevného internetu. Dva základní tarify mají stejné parametry pro kabelové ADSL a mobilní připojení, třetí tarif je pouze přes LTE...  celý článek

TAG Heuer Connected Modular 45 jsou podle tvůrců věčné.
První nesmrtelné chytré hodinky s revoluční konstrukcí má TAG Heuer

TAG Heuer představila druhou generaci svých chytrých hodinek. Název Connected zůstal, přibyl ale přídomek Modular 45. Jde o vůbec první modulární chytré...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.