Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mobil iDNES.cz

  • Úterý 6. prosince 2016. Mikuláš

I v Sony uznali, že strategie Applu je správná. Část modelů zmizí

  14:04aktualizováno  14:04
Že ani mnohdy opravdu štědrá nabídka různých modelů není pro výrobce zárukou bezstarostných zítřků, dokázal nedávno Samsung. Nebude však jedinou společností, která v následujících letech zjednoduší nabídku smartphonů. V jeho šlépějích se totiž vydá i japonské Sony.

Sony Xperia Z3 | foto: mobilroku.cz

Sony má podle odhadů vykázat na konci fiskálního roku 2014 ztrátu ve výši 2,1 miliardy dolarů (46,7 miliardy korun). A to japonské společnosti přidělává vrásky na čele, z červených čísel se chce totiž co nejdříve vymanit. Stejně jako Samsung vidí naději v zeštíhlení produktového portfolia chytrých telefonů.

Naopak Apple prodává na většině trhů jen čtyři modely: dvě nové šestky a loňské modely 5s a 5c. Přesto Apple prodává stále více iPhonů a láme jeden rekord za druhým. Podobnou strategii pak razí i velmi úspěšné čínské firmy jako Xiaomi, OnePlus a další.

Zeštíhlení portfolia jihokorejská společnost oznámila v úterý 18. listopadu na newyorské konferenci (více se dočtete zde). Důvod je stejný jako u Sony. Obě společnosti doufají, že přehlednější nabídka přitáhne zákazníky. Zejména v případě Samsungu se v té přebujelé současné neztratí snad jen produktový šéf.

Sony sice nemá tak obsáhlou nabídku smartphonů jako Samsung, i přesto je tento krok pro společnost nezbytně nutný. Současně s tímto opatřením bude klást i větší důraz na výrobu obrazových snímačů. Sony je totiž jedním z předních dodavatelů snímačů i pro fotoaparáty konkurenčních chytrých telefonů.

Tím si může zejména ve tříletém období, v němž se očekává až 30% snížení prodejů chytrých telefonů, zajistit poměrně stabilní zdroj příjmu. I přes tuto ne příliš povzbudivou vyhlídku Sony předpokládá, že by se mu mohlo podařit zvýšit tržby o 70 %, a dosáhnout tak čistého zisku až 1,5 bilionu jenů (téměř 282 miliard korun).

„Neusilujeme o velikost nebo podíl na trhu, ale o lepší zisky,“ dodal k obchodní strategii nový šéf mobilní divize Sony Hiroki Totoki. Zda společnostem zjednodušení nabídky pomůže, ukáže až čas. Značně přitopit jim však mohou mnozí výrobci z Číny, kteří i přes pár nutných ústupků dokážou uživatelům nabídnout srovnatelně výkonné telefony za výrazně nižší ceny.

Xperia C3. Telefon pro selfieholiky:

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.