Samsung se v sérii spotů s titulem „Ingenius“ netradičně přenesl do stylizovaného prostředí Apple Storu. K přechodu na vlastní smartphony řady Galaxy totiž pobízí poukazováním na nedostatky konkurenčních iPhonů. Fiktivní zaměstnanec Applu Pat totiž ve videích nedovede zákazníkům přiznat, že iPhony některé funkce nezvládají.
V jednom ze spotů fiktivní zákaznice poukazuje u iPhonu X třeba na pomalou rychlost stahování dat oproti Samsungu Galaxy S9. A Patova reakce? Pouze zamyšlené grimasy.
31. července 2018 |
Při dotazu jiné fiktivní zákaznice, která poukáže na absenci slotu pro paměťovou kartu, Pat naopak zmíní rozšířené cloudové služby, které iPhony využívají. Dotyčná ovšem preferuje data přímo v telefonu. A tak jí Pat doporučí koupi verze s vyšší uživatelskou pamětí.
31. července 2018 |
V celkem devíti spotech pak kromě jiného fiktivní zákazníci poukazují i třeba na výřez v displeji, na chybějící audiojack, absenci dotykového pera či neschopnost iPhonů zobrazit na displeji dvě aplikace zároveň (multitasking). Co na tom, že například výřez displeje překrývá video v režimu na celou obrazovku? Pat v tom nevidí problém. „No, ale ne moc. Na to si zvyknete,“ odpovídá dalšímu zákazníkovi.
31. července 2018 |
Ani konkurence nenechá na Samsungu nit suchou. Třeba čínská značka OnePlus si vzala na mušku loňský vrcholný Note 8, proti kterému postavila svůj tehdejší aktuální model, tedy 5T. Testy, kterými poukázala na přednosti vlastního smartphonu, byly ovšem poněkud bizarní. Testeři třeba zkoušeli rychlost procesorů. Mají spustit co nejrychleji 20 aplikací, během toho ovšem čelí ostnům kaktusů, které jsou na ně metány z obřích praků.
3. února 2018 |
Dalším bizarním testem je zkouška stabilizace videa. Tester držící selfie tyčku s telefonem je totiž oblečen do speciálního obleku pokrytého kusy syrového masa. Následně odolává atakům zuřivého psa.
3. února 2018 |
Ve spotech mobilních výrobců se objevují i známé tváře. Ne vždy se ovšem taková reklama setká s kladným ohlasem. To je třeba případ HTC, které obsadilo profesionálního skokana a olympijského medailistu Toma Daleyho. Britská reklamní komise (Advertising Standards Authority) totiž vysílání reklamy zakázala.
Důvod? HTC jejím prostřednictvím prý uvádělo uživatele v omyl. Daley totiž opakovaně skáče do bazénu s HTC U11 v ruce. Telefon je sice voděodolný (IP67), ale záruka se vztahuje pouze na běžnou čistou vodu. HTC se nicméně bránilo, že skokan dopadl do vody prý tak šikovně, že telefon před závažnějším kontaktem s chlorovanou vodou uchránil. Obrázek o tom, zda je spot klamavý, si můžete udělat sami.
11. dubna 2018 |
Známou tvář zvolil i Huawei, respektive jeho česká pobočka. Jedním z tuzemských ambasadorů této čínské značky je totiž hokejista Jaromír Jágr. Ve spotu se navíc Huawei trefuje do vlastních řad, vzpomíná totiž předloňský Jágrův přešlap. Při jednom z nočních tréninků si tehdy pořídil selfie, nikoli ovšem huaweiem, ale iPhonem (více viz GLOSA: Jágr propaguje Huawei a fotí se iPhonem. No a co). A Huawei tuto eskapádu po dvou letech opět otevřel, využil ji v kampani na model P20 Pro. Ve spotu Jardo, ukaž ho! kontroluje Jágra, zda opravdu používá tento telefon.
8. června 2018 |
Naopak tanečník a choreograf Ian Eastwood z amerického Chicaga byl pro mnohé až do spotu Asusu patrně neznámou tváří. Tchajwanský výrobce jej ovšem nechal zatančit ve speciálním obleku, na kterém bylo připevněno celkem 89 asusů, a to konkrétně modelů Zenfone 5 a 5z. „Křoví“ mu přitom dělala ještě obří „projekční“ stěna sestavená z dalších 1 139 asusů. Režie spotu se ujal Damina Kulash, frontman a kytarista americké rockové skupiny OK Go známé originálními videoklipy točeným převážně na jediný záběr.
1. června 2018 |
A ještě jednou Samsung a jeho trefování se do Applu, respektive do iPhonů. V tomto případě jde ovšem spíše o přešlap: vrcholný model Galaxy S9 totiž porovnává se čtyři roky starým iPhonem 6. Na něm se v těch nejnevhodnějších chvílích zobrazí pouze bílý displej, zatímco spolucestující s vrcholnými samsungy žádné pomalé reakce telefonu neznepokojují.
30. května 2018 |