Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fronty se nestojí jen na iPhony. OnePlus se jimi přímo chlubí

  0:09aktualizováno  0:09
Ambiciózní čínská značka OnePlus před nedávnem uvedla nový model 5T. Zájem o novinku je podle výrobce enormní, stojí se na ni dlouhé fronty.

OnePlus zveřejnil záběry na fronty zákazníků čekajících na nový model 5T. | foto: OnePlus

OnePlus je jedna ze značek čínského koncernu BBK Electronics, do kterého spadají ještě značky Oppo a Vivo. Ty patří mezi největší na světě, Oppo je čtvrté, Vivo patří do první desítky. Obě ovšem působí v podstatě jen v Asii. OnePlus je tak z koncernu zatím jediné, které prodává v Evropě a v USA.

Fotogalerie

Aby si OnePlus vydobyl místo na slunci, používá řadu nezvyklých marketingových strategií. Jeho první modely bylo možné koupit pouze omezeně na pozvánku. Tím se ze smartphonů OnePlus stalo žádané a uměle nedostatkové zboží.

Známý je také slogan značky OnePlus „Flagship Killer“, tedy zabiják špičkových smartphonů, který se dostal do širokého povědomí. Smartphony OnePlus mají totiž velmi kvalitní výbavu za cenu nižší než řada zavedených konkurentů.

Čínská značka se ovšem neštítí ani neférových pokusů o zviditelnění. Jeho smartphony patří mezi nejvýkonnější modely se systémem Android - ovšem pouze za cenu, že výrobce do telefonu nainstaloval software, který dokáže rozpoznat spuštění testu výkonnosti a výkon pak uměle navýší (více viz Přišlo se na ně, výrobci smartphonů podvádějí v testech výkonnosti).

Letos OnePlus uvedl už dva smartphony - po modelu 5 je horkou novinkou model 5T. Jde o slušně vybavený telefon, který může soupeřit s těmi nejlepšími konkurenčními smartphony. Jeho cena je oproti konkurenci tradičně nižší.

Nezvyklá byla již samotná premiéra novinky. OnePlus totiž dovolil fanouškům značky se jí přímo zúčastnit, většinou jsou přitom obdobné akce určené pouze novinářům. Zadarmo to ovšem nebylo, zájemci museli za účast na premiéře zaplatit 40 dolarů, tedy v přepočtu zhruba 850 korun (více viz Nevídané, firma zve fanoušky na světovou premiéru top smartphonu).

Jde po krku zavedeným značkám. Špičkový OnePlus 5T stojí 13 tisíc

Nyní se OnePlus chlubí, jaký je o nový model zájem. Rozeslal e-mail, ve kterém ukazuje, jak velké fronty se na nový OnePlus 5T stály všude po světě. Na snímcích jsou zachyceny fronty v Helsinkách, Paříži, Kodani, Berlíně či indickém Bangalúru.

Že nejde jen marketingovou šarádu, dokazují různé zprávy a videa. Fronty zájemců o nový OnePlus 5T jsou opravdu dlouhé. Značce se tak podařilo udělat ze svých smartphonů kultovní záležitost, přestože trpí řadou neduhů (více viz „Želé efekt“ u OnePlus 5 nelze opravit).

Dosud se tak velké fronty stály v podstatě jen na iPhony od Applu. Kritiky byly vysmívány a zájem o iPhony byl označován za fanatismus. Nyní tak má i platforma Android svou kultovní značku, jejíž fanoušci jsou ochotni vystát obrovské fronty na nový model. A samotný výrobce se tím na rozdíl od Applu nebojí pochlubit.

Autor:


Nejčtenější

Tak bude vypadat letošní nejlevnější iPhone, zepředu připomíná desítku

Render chystaného LCD iPhonu s 6,1palcovým panelem ve společnosti menšího...

Uvedení nových iPhonů se blíží, jejich oficiální odhalení proběhne už za dva měsíce. Víme, že budou tři a alespoň z...

Blesková krádež. Zloději za 30 sekund vybílili obchod Applu

Blesková krádež v kalifornském Apple Storu

Skupina mužů za méně než minutu vykradla před očima zákazníků i personálu obchod Apple Store v kalifornském Fresnu....



Xiaomi pokračuje v dumpingových akcích. Redmi S2 bude za 300 korun

Nová prodejna mobilů v Olomouci přilákala stovky lidí

Agresivní marketing čínské značky v Česku pokračuje. Xiaomi otevírá třetí obchod a tradičně první den nabízí produkty s...

Recenze: Nokia 8 Sirocco je skutečně luxusní a má skvěle odladěný Android

Nokia 8 Sirocco

Firma HMD Global postupně rozšiřuje svou nabídku smartphonů Nokia i do vyšších pater. Prozatím tou nejlepší nokií,...

Novinka za 975 korun nahradí smartphone a nepotřebuje dotykový displej

JioPhone 2

Obyčejné mobily nejsou mrtvé. Právě naopak. Jestliže prodeje smartphonů stagnují, nebo na některých trzích dokonce...

Další z rubriky

Odvážných barev už se nebojí. Do prodeje míří vášnivě červené OnePlus

OnePlus 6 Red

OnePlus 6 je nejprodávanějším modelem ambiciózní čínské značky. Zájemci si mohli dosud vybírat ze třech barevných...

Huawei má velké oči. Letos chce dostat Apple na dostřel

Huawei Y7 Prime (2018)

Huawei si vytkl pro letošek cíl prodat 200 milionů smartphonů. Má tak našlápnuto dotáhnou Apple a upevnit si pozici...

Huawei odkládá mobil s ohebným displejem. Místo něj má model pro hráče

Huawei P20 Pro

Huawei má mnoho plánů, kterými chce zaplnit mezery na trhu. Představil herní smartphone, chystá i chytrý telefon s...

Najdete na iDNES.cz