Mnoho uživatelů si při koupi mobilního telefonu "udělá radost" a pořídí si některý ze střední nebo vyšší cenové kategorie. Průzkum osmi set uživatelů v Anglii ovšem dokázal, že drtivá většina jich nemá zájem využívat pokročilé datové funkce, které jim jejich telefon nabízí.
Průzkum zahrnoval uživatele ve věkovém rozmezí 16 – 65 let. Podle něj celkem 77 % procent uživatelů nikdy ani nevyzkoušelo žádnou datovou službu jako např. obrázkovou nebo dokonce video zprávu. Pouze 12 % uživatelů uvedlo, že s datovými službami mají zkušenosti a jsou s nimi bezvýhradně spokojení.
Oren Glanz, generální ředitel agentury Olista, na toto téma řekl: "Průzkum ukázal, že operátoři by si měli vzít na mušku hlavně služby, jaké již nabízí zákazníkům." S tímto názorem lze souhlasit. Operátoři zareagovali na slabý zájem o datové a multimediální služby tím, že vyrukovali jen s dalšími a dalšími podobnými službami.
Tomuto tématu jsme se věnovali například v článku: Proč nikdo nechce multimediální zprávy MMS? Jedna z klíčových multimediálních služeb se i několik let po svém uvedení potýká s problémy. Podle průzkumu agentury Olista se 19 % uživatelů nikdy nepokusilo zprávu odeslat a 37 % jich popisuje problémy spojené s prvním vyzkoušením této služby.