Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Samsung dupe na brzdu. Razantně pročistí nabídku smartphonů

aktualizováno 
Ve snaze zabránit dalšímu poklesu zisků Samsung v příštím roce výrazně sníží produktovou nabídku smartphonů. Menší počet modelů má pomoci k lepší správě zásob a dodavatelských řetězců. Zatím není zřejmé, kterých modelů se tento krok dotkne.

Jeden přístroj, tři různá modelová označení. I s tím se lze u Samsungu setkat. | foto: Samsung

Samsung je mezi mobilními výrobci přeborníkem v obsáhlosti nabídky. Patrně i ve snaze zamezit dalšímu poklesu zisků oživuje i modely, které se dočkaly již několika nástupců. Avšak tato strategie současné mobilní jedničce nevychází a v letošním třetím čtvrtletí vykázala nejhorší provozní zisk od druhého čtvrtletí 2011. Oproti shodnému loňskému období totiž mobilní divize Samsungu dosáhla o 74 % nižšího zisku.

Společnost se tak rozhodla změnit strategii a v příštím roce razantně pročistí produktovou nabídku chytrých telefonů, z nichž si jsou v současnosti mnohé podobné jako vejce vejci. Na obsáhlou nabídku Samsungu jsme upozornili i v našem kvízu, v němž jste si mohli ověřit znalost jeho produktových řad (více zde). Ty mají podle informací portálu Wall Street Journal v příštím roce prořídnout o 25 až 30 procent.

Na úterní newyorské prezentaci to uvedl viceprezident Samsungu Robert Yi. Nicméně již neinformoval, které řady či modely z nabídky společnosti zmizí. Podle společnosti Strategy Analytics totiž Samsung v letošním třetím čtvrtletí prodal celkem 79,2 milionů smartphonů, tedy o více než devět milionů méně než před rokem (více o prodejích smartphonů se dočtete zde).

Přední světoví výrobci stále silněji pociťují agresivní politiku dříve spíše neznámých čínských výrobců. Například Xiaomi na důležitém čínském trhu již Samsung sesadilo z první pozice (více čtěte zde) a za poměrně krátkou dobu se stalo velmi silným soupeřem. A zdaleka není jediné. Více se prosazuje i Motorola, kterou od Googlu koupila společnost Lenovo, či společnost Gionee. Tito výrobci Samsung válcují především v rozvojových zemích, v nichž zákazníky získávají díky lepšímu poměru ceny a výkonu.

Samsung se v současnosti výrazně zaměřuje na novou produktovou řadu, do níž spadají i nedávno představené modely A3 a A5 (více čtěte zde). Až čas ukáže, zda se mu změna strategie vyplatí, a zvrátí tak nepříznivě se vyvíjející finanční výsledky. Nová generace phabletu Note firmu patrně nespasí, prodává se totiž hůře než předchozí Note 3 (více čtěte zde). Ale ať už to dopadne jakkoliv, přinejmenším bude nabídka Samsungu výrazně přehlednější pro uživatele.

Autor:


Témata: Zisk


Nejčtenější

Sony Xperia L1
Sony nižší třídu nevzdává. Xperia L1 boduje nejnovějším Androidem

Vypadalo to, že se Sony zaměří jen na lépe vybavené drahé smartphony. Představení modelu Xperia L1 je proto překvapením. Novinka toho moc neumí, cena není...  celý článek

Ilustrační snímek
Nikam nevolali, přesto mají platit tisíce. Oškubala je „astro aplikace“

Tváří se jako rozšíření oblíbené mobilní hry, ve skutečnosti však ukrývá škodlivý kód. Ten bez vědomí uživatele uskutečňuje hovory na audiotexové linky, které...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Podívejte se, jak fotí Samsung Galaxy S8. Je to mobilní špička

Top modely od Samsungu jsou tradičně jedny z nejlépe fotících smartphonů. Výjimkou není ani novinka Galaxy S8, která útočí na trůn smartphonů s nejlepším...  celý článek

Kutil si v Číně postavil vlastní iPhone z náhradních dílů
Postavil si vlastní iPhone z dílů z čínských tržnic. Levné to nebylo

Že se dá v Číně sehnat prakticky cokoliv, se přesvědčil internetový kutil Scotty Allen. Ten si při svých cestách do Číny usmyslel, že z běžně sehnatelných...  celý článek

Ilustrační snímek
Žebráci jdou s dobou. Nevadí jim, že nemáte drobné, berou platby mobilem

Na kolemjdoucí se obracejí se žádostí o drobné, ti se však často vymlouvají na nedostatek drobných. Žebrákům ve východní Číně tak již došla trpělivost a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.