Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


HTC: Samsungu jde jen o zisk a obchodní model, Xiaomi nepřežije dlouho

  0:18aktualizováno  0:18
Budoucí slovní přestřelku možná rozpoutal člen vedení HTC když Samsung nazval obří korporací, jejímž jediným zájmem je dosažení zisku. Xiaomi je podle něj značka s krátkou životností, Apple naopak gigantickým úspěchem.

HTC One M9 je aktuální topmodel z Tchaj-wanu. | foto: htc.com

V tomto duchu se v minulých dnech vyjádřil nový šéf marketingu HTC Idris Mootee, jenž byl do funkce ustaven v únoru. Během rozhovoru pro magazín Ad Age doplnil, že Samsungu se nikdy nepodařilo dosáhnout toho, aby mezi uživateli a jejich telefony bylo nějaké citové pouto.

V tomto směru, tedy vytvoření emočního vztahu člověka ke kusu elektroniky, je podle něj nejdál právě Apple. Kalifornská značka je prý z tohoto pohledu extra úspěšná. Je podle něj něčím více než jen značkou.

Naproti tomu čínská společnost Xiaomi, jejíž pomyslná hvězda v posledních měsících strmě stoupá, prý není pro HTC soupeřem. Mootee si nemyslí, že se jí podaří nějak výrazněji prosadit na americkém trhu.

Celkově hodnotí její strategii a obchodní model dlouhodobě jako neživotaschopný (více o filozofii Xiaomi v dřívějším článku). Xiaomi nabízí v Číně špičkové telefony i přístroje střední kategorie za velmi nízké ceny.

Levné HTC nebude, s Iron Manem se počítá i nadále

Marketing HTC prý v porovnání s uplynulými dvěma lety nabere poněkud jiný směr, ale oproti dlouhodobé strategii za posledních pět let se výrazně lišit nemá. To je poněkud nejasné sdělení.

Poměrně jasně se však Mootee vyjádřil ohledně levného telefonu s logem HTC. Tento segment prý není pro firmu zajímavý, low-endový telefon tak v plánech pro letošní rok nefiguruje.

HTC v posledních reklamních kampaních propůjčili tváře i hlasy přední herci Gary Oldman a především Robert Downey Jr. Nezdá se však, že by hvězdy stříbrného plátna nějak masivně přiměly uživatele kupovat smartphony HTC.

Mootee přesto s představitelem postavy Iron Mana i nadále počítá, tentokráte by však v reklamě měl provázet pouze jeho hlas. Jisté je, že úspěšný marketing dokáže citelně zvýšit prodeje, ovšem HTC pro tyto účely nemá vyhrazenu zdaleka takovou částku jako Samsung nebo Apple.

V tomto ohledu by se naopak nový šéf sekce mohl inspirovat taktikou Xiaomi či OnePlus, které veškerý marketing vedou on-line přes sociální sítě a s minimálními náklady. A evidentně úspěšně.





Nejčtenější

Ilustrační snímek
Na dovolené se můžete seznámit i nespálit

Na dovolenou si bereme kde co, ovšem počítač/notebook často zůstává doma. Ten je na jedné straně prostředkem k pohodlnému přístupu k informacím, na druhé pak k...  celý článek

Ukradený mobil může znamenat statisícový účet
Ukradli jim u moře mobil. Měli platit účty za desetitisíce korun

Nemáte na mobilu nastavený zámek a na SIM nastavený PIN? Tak raději nejezděte do Španělska. Tamní gangy kradou mobily, ale ne jen proto, aby zpeněžili...  celý článek

Smartphone Leagoo Kiicaa Mix
Cenu tlačí níž a níž. Bezrámečkový mobil bude za dva tisíce

Čínský výrobce Leagoo v posledních měsících napodobuje různé designové trendy u smartphonů a prodává je za zlomek ceny. Poslední novinkou je model Kiicaa MIX,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Operátora O2 zlobil mobilní internet. Zpomaloval se a vypadával

Na problémy s mobilním internetovým připojením upozorňovali uživatelé operátora na jeho facebookových stránkách. Připojení bylo několik hodin nestabilní,...  celý článek

Sleva 25 procent
Největší sleva v dějinách? Operátor ji dal na neuvěřitelných 982 let

Poněkud bizarní slevu poskytl ruský operátor Megafon zákazníkovi, který chtěl dát výpověď. I důvod výpovědi není obvyklý, zákazník si stěžoval na drzého šéfa...  celý článek

Další z rubriky

HTC U11
Skvělé U11 je od základu nový supersmartphone. To se HTC povedlo

Tchajwanská společnost HTC právě dnes velmi příhodně oslavila dvacáté výročí svého založení. Firma na tiskové konferenci v domácím prostředí představila zbrusu...  celý článek

HTC Ocean
HTC chystá něco aspoň trochu nového. Nový model nebude mít žádná tlačítka

HTC se potácí v problémech a ani dvojice letošních novinek U Ultra a U Play nevypadá na velkou změnu. To nejlepší ovšem tchajwanský výrobce teprve chystá.  celý článek

HTC U11
Mačkací telefon znamená návrat na vrchol. Test HTC U11

Firma HTC, kdysi průkopník na poli smartphonů, nezažívá zrovna skvělé časy. Někdy jsou totiž její telefony vcelku po právu přehlíženy. Ale přehlédnout nové HTC...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.