Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


HTC: Samsungu jde jen o zisk a obchodní model, Xiaomi nepřežije dlouho

  0:18aktualizováno  0:18
Budoucí slovní přestřelku možná rozpoutal člen vedení HTC když Samsung nazval obří korporací, jejímž jediným zájmem je dosažení zisku. Xiaomi je podle něj značka s krátkou životností, Apple naopak gigantickým úspěchem.

HTC One M9 je aktuální topmodel z Tchaj-wanu. | foto: htc.com

V tomto duchu se v minulých dnech vyjádřil nový šéf marketingu HTC Idris Mootee, jenž byl do funkce ustaven v únoru. Během rozhovoru pro magazín Ad Age doplnil, že Samsungu se nikdy nepodařilo dosáhnout toho, aby mezi uživateli a jejich telefony bylo nějaké citové pouto.

V tomto směru, tedy vytvoření emočního vztahu člověka ke kusu elektroniky, je podle něj nejdál právě Apple. Kalifornská značka je prý z tohoto pohledu extra úspěšná. Je podle něj něčím více než jen značkou.

Naproti tomu čínská společnost Xiaomi, jejíž pomyslná hvězda v posledních měsících strmě stoupá, prý není pro HTC soupeřem. Mootee si nemyslí, že se jí podaří nějak výrazněji prosadit na americkém trhu.

Celkově hodnotí její strategii a obchodní model dlouhodobě jako neživotaschopný (více o filozofii Xiaomi v dřívějším článku). Xiaomi nabízí v Číně špičkové telefony i přístroje střední kategorie za velmi nízké ceny.

Levné HTC nebude, s Iron Manem se počítá i nadále

Marketing HTC prý v porovnání s uplynulými dvěma lety nabere poněkud jiný směr, ale oproti dlouhodobé strategii za posledních pět let se výrazně lišit nemá. To je poněkud nejasné sdělení.

Poměrně jasně se však Mootee vyjádřil ohledně levného telefonu s logem HTC. Tento segment prý není pro firmu zajímavý, low-endový telefon tak v plánech pro letošní rok nefiguruje.

HTC v posledních reklamních kampaních propůjčili tváře i hlasy přední herci Gary Oldman a především Robert Downey Jr. Nezdá se však, že by hvězdy stříbrného plátna nějak masivně přiměly uživatele kupovat smartphony HTC.

Mootee přesto s představitelem postavy Iron Mana i nadále počítá, tentokráte by však v reklamě měl provázet pouze jeho hlas. Jisté je, že úspěšný marketing dokáže citelně zvýšit prodeje, ovšem HTC pro tyto účely nemá vyhrazenu zdaleka takovou částku jako Samsung nebo Apple.

V tomto ohledu by se naopak nový šéf sekce mohl inspirovat taktikou Xiaomi či OnePlus, které veškerý marketing vedou on-line přes sociální sítě a s minimálními náklady. A evidentně úspěšně.





Nejčtenější

T- Mobile.
T-Mobile mění tarify. Razantně přidává data, ale má to háčky

T-Mobile nabídne od 2. dubna zcela nové tarify. Nejlevnější jsou nyní za 499 korun, u klíčového neomezeného přidal 2,5 GB dat, ale zdražil ho o 50 korun....  celý článek

Záchranná služba představila ve středu oficiální mobilní aplikaci, pomůže...
Aplikaci české záchranky používá už 330 tisíc lidí, čekají ji vylepšení

Aplikaci Záchranka, která v naléhavých případech umožňuje přivolat si pomoc přes mobil, čekají v dubnu inovace. Spustí se zdokonalené funkce pro neslyšící a...  celý článek

Nubia Z11 miniS
Zajímavý model od neznámé značky. Prohlédněte si novou Nubii Z11 miniS

Hned několik parametrů z vyšších cenových tříd si vypůjčil model Nubia Z11 miniS. Jde o zajímavý telefon, který má potenciál zaujmout jak uživatele, kteří rádi...  celý článek

Ilustrační snímek
iPhonu se nevzdal ani při koupeli. Neopatrné nabíjení ho stálo život

Nad příčinou úmrtí dvaatřicetiletého Brita zůstává doslova rozum stát. Mladík se totiž rozhodl čas strávený ve vaně zpříjemnit iPhonem. K jeho smůle jej bylo...  celý článek

Ilustrační fotografie
Chemický zločin povede k zákazu látky, která dělá oblečení nepromokavým

Evropská unie jedná o zákazu látek, bez kterých se neobejde například oblíbené voděodolné outdoorové oblečení. Je to poslední kapitola desetiletí trvajícího v...  celý článek

Další z rubriky

HTC U Ultra na veletrhu MWC v Barceloně
Displej navíc a perleťové tělo stojí za pozornost. Přepálená cena to kazí

Barcelona (od zpravodajů Mobil.iDNES.cz) Na veletrhu MWC v Barceloně se snaží známé značky odlišit různými prvky. Tchajwanské HTC to s novým modelem U Ultra zkouší za pomoci perleťového designu a...  celý článek

HTC Bolt
HTC chystá fešáckou novinku. Model Bolt se opičí po iPhonu

HTC by mělo zanedlouho představit ještě jednu novinku. Bude jím elegantní model Bolt, který zaujme především tím, že stejně jako nový iPhone postrádá audio...  celý článek

HTC představilo nový smartphone 10 evo. Navzdory názvu nejde o evoluci modelu...
HTC 10 evo není tuctové. Koupíte ho jen přes internet a je drahé

HTC představilo nový smartphone 10 evo. Navzdory názvu nejde o evoluci modelu HTC 10, ale svébytný model, který z "desítky" jen vychází.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.