Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


HTC: Samsungu jde jen o zisk a obchodní model, Xiaomi nepřežije dlouho

  0:18aktualizováno  0:18
Budoucí slovní přestřelku možná rozpoutal člen vedení HTC když Samsung nazval obří korporací, jejímž jediným zájmem je dosažení zisku. Xiaomi je podle něj značka s krátkou životností, Apple naopak gigantickým úspěchem.

HTC One M9 je aktuální topmodel z Tchaj-wanu. | foto: htc.com

V tomto duchu se v minulých dnech vyjádřil nový šéf marketingu HTC Idris Mootee, jenž byl do funkce ustaven v únoru. Během rozhovoru pro magazín Ad Age doplnil, že Samsungu se nikdy nepodařilo dosáhnout toho, aby mezi uživateli a jejich telefony bylo nějaké citové pouto.

V tomto směru, tedy vytvoření emočního vztahu člověka ke kusu elektroniky, je podle něj nejdál právě Apple. Kalifornská značka je prý z tohoto pohledu extra úspěšná. Je podle něj něčím více než jen značkou.

Naproti tomu čínská společnost Xiaomi, jejíž pomyslná hvězda v posledních měsících strmě stoupá, prý není pro HTC soupeřem. Mootee si nemyslí, že se jí podaří nějak výrazněji prosadit na americkém trhu.

Celkově hodnotí její strategii a obchodní model dlouhodobě jako neživotaschopný (více o filozofii Xiaomi v dřívějším článku). Xiaomi nabízí v Číně špičkové telefony i přístroje střední kategorie za velmi nízké ceny.

Levné HTC nebude, s Iron Manem se počítá i nadále

Marketing HTC prý v porovnání s uplynulými dvěma lety nabere poněkud jiný směr, ale oproti dlouhodobé strategii za posledních pět let se výrazně lišit nemá. To je poněkud nejasné sdělení.

Poměrně jasně se však Mootee vyjádřil ohledně levného telefonu s logem HTC. Tento segment prý není pro firmu zajímavý, low-endový telefon tak v plánech pro letošní rok nefiguruje.

HTC v posledních reklamních kampaních propůjčili tváře i hlasy přední herci Gary Oldman a především Robert Downey Jr. Nezdá se však, že by hvězdy stříbrného plátna nějak masivně přiměly uživatele kupovat smartphony HTC.

Mootee přesto s představitelem postavy Iron Mana i nadále počítá, tentokráte by však v reklamě měl provázet pouze jeho hlas. Jisté je, že úspěšný marketing dokáže citelně zvýšit prodeje, ovšem HTC pro tyto účely nemá vyhrazenu zdaleka takovou částku jako Samsung nebo Apple.

V tomto ohledu by se naopak nový šéf sekce mohl inspirovat taktikou Xiaomi či OnePlus, které veškerý marketing vedou on-line přes sociální sítě a s minimálními náklady. A evidentně úspěšně.





Nejčtenější

Xiaomi Mi Mix
Podoba smartphonů se mění. Blíží se záplava bezrámečkových modelů

Loňská věštba se pomalu ale jistě naplňuje. Odstraňování rámečků okolo displeje telefonu chytají další výrobci, zejména z Číny. Na trh brzy přijde hned několik...  celý článek

Huawei P10 a P10 Plus používají různě rychlé paměťové moduly
Jako kupovat zajíce v pytli. U Huaweie P10 můžete dostat pomalé paměti

Huawei P10 i větší model s přídomkem Plus jsou bezpochyby povedené smartphony. Na výrobce však v minulých dnech prasklo, že u obou modelů používá různé typy...  celý článek

Funkce rozpoznávání obličeje na novém Samsungu Galaxy S8.
Samsung S8 se teoreticky dá ošálit fotografií. Ale nám se to nepovedlo

Nový Samsung Galaxy S8 má tři způsoby zabezpečení. Ovšem zabezpečení pomocí rozpoznávání obličeje nemusí být bezpečné. Upozornil na to výrobce a ještě před...  celý článek

Motorola Moto C Plus
Moto C bude nejlevnější motorola, verze Plus bude mít obří baterii

Lenovo se vrací ke značce Motorola a chystá zatím nejlevnější smartphone s tímto legendárním logem. Existovat bude několik variant, jedna s obří baterií....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Operátor O2 měl v části Čech výpadek. Nedalo se dovolat

Síť operátora O2 měla dopoledne výpadek. Operátor na to upozornil na svém facebookovém profilu. Zákazníci v části sítě měli problém se spojením hovorů.   celý článek

Bazarový výprodej dětských kol a odrážedel
Bazarový výprodej dětských kol a odrážedel

Nepropásněte šanci a pořiďte vašemu dítěti kvalitní kolo za zlomek ceny.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.