Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


HTC: Samsungu jde jen o zisk a obchodní model, Xiaomi nepřežije dlouho

  0:18aktualizováno  0:18
Budoucí slovní přestřelku možná rozpoutal člen vedení HTC když Samsung nazval obří korporací, jejímž jediným zájmem je dosažení zisku. Xiaomi je podle něj značka s krátkou životností, Apple naopak gigantickým úspěchem.

HTC One M9 je aktuální topmodel z Tchaj-wanu. | foto: htc.com

V tomto duchu se v minulých dnech vyjádřil nový šéf marketingu HTC Idris Mootee, jenž byl do funkce ustaven v únoru. Během rozhovoru pro magazín Ad Age doplnil, že Samsungu se nikdy nepodařilo dosáhnout toho, aby mezi uživateli a jejich telefony bylo nějaké citové pouto.

V tomto směru, tedy vytvoření emočního vztahu člověka ke kusu elektroniky, je podle něj nejdál právě Apple. Kalifornská značka je prý z tohoto pohledu extra úspěšná. Je podle něj něčím více než jen značkou.

Naproti tomu čínská společnost Xiaomi, jejíž pomyslná hvězda v posledních měsících strmě stoupá, prý není pro HTC soupeřem. Mootee si nemyslí, že se jí podaří nějak výrazněji prosadit na americkém trhu.

Celkově hodnotí její strategii a obchodní model dlouhodobě jako neživotaschopný (více o filozofii Xiaomi v dřívějším článku). Xiaomi nabízí v Číně špičkové telefony i přístroje střední kategorie za velmi nízké ceny.

Levné HTC nebude, s Iron Manem se počítá i nadále

Marketing HTC prý v porovnání s uplynulými dvěma lety nabere poněkud jiný směr, ale oproti dlouhodobé strategii za posledních pět let se výrazně lišit nemá. To je poněkud nejasné sdělení.

Poměrně jasně se však Mootee vyjádřil ohledně levného telefonu s logem HTC. Tento segment prý není pro firmu zajímavý, low-endový telefon tak v plánech pro letošní rok nefiguruje.

HTC v posledních reklamních kampaních propůjčili tváře i hlasy přední herci Gary Oldman a především Robert Downey Jr. Nezdá se však, že by hvězdy stříbrného plátna nějak masivně přiměly uživatele kupovat smartphony HTC.

Mootee přesto s představitelem postavy Iron Mana i nadále počítá, tentokráte by však v reklamě měl provázet pouze jeho hlas. Jisté je, že úspěšný marketing dokáže citelně zvýšit prodeje, ovšem HTC pro tyto účely nemá vyhrazenu zdaleka takovou částku jako Samsung nebo Apple.

V tomto ohledu by se naopak nový šéf sekce mohl inspirovat taktikou Xiaomi či OnePlus, které veškerý marketing vedou on-line přes sociální sítě a s minimálními náklady. A evidentně úspěšně.





Nejčtenější

Otevření značkového obchodu Huawei v Praze na Národní třídě
Huawei rozjíždí, co jiní vzdali. Otvírá vlastní prodejnu s mobily

Čínskému Huawei se v posledních letech daří a platí to i pro český trh. I proto firma rozšiřuje své aktivity a investuje, což se projevilo i otevřením první...  celý článek

Nokia 6
Nokia 6 pro Evropu bude mít menší paměť, zato pořídí lepší „selfíčka“

Jedním z klíčových modelů očekávaného návratu značky Nokia je model 6. Ten byl představen v rámci veletrhu MWC únoru a pro čínský trh už v lednu. Na evropské...  celý článek

Samsung Z4
Stane se Samsung novým Applem? Jeho systém Tizen má být celosvětový

Samsung se pomalými krůčky snaží prosadit vlastní systém Tizen i u chytrých telefonů. Podle nového vyjádření bychom se jich mohli dočkat v globálním měřítku.  celý článek

HTC U Ultra Sapphire edition. Smartphone s tvrdším sklem přes displej nenajdete
HTC boduje. Displej safírového U Ultra jen tak nepoškrábete

Špičkové HTC U Ultra je k dostání i ve speciální verzi, u níž obří displej překrývá safírové sklo. Youtuber proslulý četnými crashtesty zjišťoval, zda je...  celý článek

Ilustrační snímek
Neberte nám SMS bránu, spílají zákazníci. Operátoři ji považují za přežitek

V minulosti zákazníkům ušetřily nemalé částky, v době neomezených tarifů ovšem pozbývají smysl - výhoda SMS bran spočívala v zasílání bezplatných textovek....  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.