Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Palm, GPS a kolébka v autě

aktualizováno 
Hodláte si do svého automobilu pořídit nějaký ten držák pro PDA, popř. propojení s GPS, a stále váháte jaký? Pojďte se s námi podívat na dnešní článek.

V době, kdy vznikla myšlenka na konstrukci následujícího držáku, nebyl ještě na našem trhu skoro žádný držák pro PDA. To, co mi na většině držácích vadí, je jejich univerzálnost, která je sice na jednu stranu pěkná když například uživatel vymění PDA a držák mu poskytne svou funkčnost i nadále. To, co mi na nich ovšem vadí, je jejich velikost, neskladnost a vlastně ta univerzálnost. Kdežto když použiji držák určený pro daný typ, budu mít stoprocentně zaručeno, že padne na PDA jako ulitý. Nebude vadit ovládacím prvkům a nebude mne omezovat v jeho používání.

Koncepce držáku vychází nejen z funkce držení Palmu, ale také zároveň nutnosti připojit sériový port (tj. propojení Palmu a GPS) a poslední funkcí je nutnost dobíjení. Napájení Palmu a skrze kolébku a port také GPS jednotky, je nejenom nutností, ale také omezujícím faktorem, jelikož výdrž PDA na vnitřní baterky je při delších cestách limitujícím faktorem.


Konstrukce
Multifunkční držák, nebo jak by se dal celý komplet nazvat, je zkonstruován z kolébky, která zaručuje, že Palm do ní zasazený je připojen k systémovému konektoru, skrze který je možné uskutečňovat veškerá připojení. Kolébka samotná by v automobilu nebo na palubní desce špatně držela, a tak je přišroubována k upravenému bločku na zápisky. Který se pomocí dvou přísavek připevní k čelnímu sklu. Spodní okraj kolébky se opře o palubní desku a těmito třemi body je zaručena dostatečná stabilita. Pro dobré čtení displeje je nutné si vyzkoušet úhel pod kterým je nutné přísavky umístit na okno.
Kabeláž je vedena vzadu z kolébky rovnou pod palubní desku, popř. za „tapecírung“. Jednotlivé vývody vedou k požadovaným připojením.
Problémem, který se v praxi vyskytnul, je, že Palm se v kolébce neudrží opřený tak jako na pracovním stole. Je nutné ho tedy dodatečně připevnit. Což se dá realizovat třemi způsoby. Buď na zadní straně Palmu přilepíme suchý zip a na kolébce protikus. Nebo přes kolébku navlékneme silnější gumičku, kterou po nasazení a připojení Palmu přetáhneme přes spodní část. Nebo poslední nejelegantnější způsob, kdy na kolébku umístíme kovové spony, které si musíme vyrobit. Tyto spony pasují do výřezů pro příslušenství na zadní straně Palmu.


Zapojení
Abychom v automobilu mohli dobíjet Palm, musíme z 12V rozvodu vytvořit 5 Voltový. S tím se vypořádáme tak, že do vnitřku kolébky zabudujeme stabilizátor 7805 s blokovacími kondenzátory 100 nF a patřičným chladičem pro pouzdro TO220. V zadní části kolébky zapojíme konektor pro napájení a vývod sériového portu na 9 pin CANNON budeme muset předělat. Pokud budeme chtít zapojit GPS modul, je zapotřebí mezi dva sériové kabely včlenit null modem. Pokud nechceme dělat několik redukcí můžeme konektor od sériové kolébky odstřihnout (je zalisován přímo na kabel). Na jeho místo umístíme nový konektor „opačného pohlaví“ a nezapomene prohodit signály RXD a TXD tak jako kdybychom použili null modem.
Ještě k napájení. To je možné připojit buď do cigaretového zapalovače. Tím však vznikne nevzhledná kabeláž po automobilu. Nebo napájení vřadíme přímo za spínací skříňku, nebo do pojistkové skříňky.












Dále se můžete podívat na články zabývající se provozováním PDA v autě, navigací v automobilu obecně a možnostmi propojení GPS jednotky s PDA:

Navigace a rastrové mapy
Navigace v Palmu
Satelitní navigace v automobilu - čtvrtý díl
Satelitní navigace v automobilu - třetí díl
Satelitní navigace v automobilu - druhý díl
Satelitní navigace v automobilu - první díl
Propojovací kablíky Palm <-> GPS


Autor:


Témata: Palm, GPS


Nejčtenější

Alcatel Pop 4 (6)
Smartphonový Obr XXL za rozumné peníze. Test Alcatel Pop 4 (6)

Značka Alcatel dodává na trh celou řadu cenově atraktivních smartphonů, které přitom nesahají ke zbytečným kompromisům. Na první pohled je takovým přístrojem i...  celý článek

Android 8 se bude jmenovat po sušenkách Oreo
Android O se bude jmenovat po slepovaných sušenkách

Už je to (skoro) jasné. Nový Android, zatím známý jako O, se bude jmenovat po slepované sušence Oreo. Alespoň tomu vše nasvědčuje.   celý článek

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

LG V30
LG začalo určovat trendy. Ukazuje, jak má vypadat moderní smartphone

Z nenápadného výrobce se stal jeden z určujících producentů chytrých telefonů. Chystaná novinka to zanedlouho potvrdí.  celý článek

Sony Xperia XZ1
Klasika bez výstředností a se skvělou výbavou. Nové top Sony se blíží

Sony si drží svůj styl a zavádění nových designových prvků nechává jiným. Proto i chystaná Xperia XZ1 bude konzervativně vypadající smartphone, ovšem se...  celý článek

Další z rubriky

Render chystaného Xiaomi Mi 6c
Xiaomi se daří a rozšiřuje výrobu vlastních procesorů

Firma Xiaomi je aktuálně již pátým největším výrobcem smartphonů. Podle nepotvrzených zdrojů nyní chystá odlehčenou verzi svého současného topmodelu. Přístroj...  celý článek

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

Zatímco Apple rychle posiluje, Samsung pozvolna ztrácí své pozice
Nejprodávanější modely smartphonů na světě. Apple se směje zbytku světa

Je to krutá podívaná pro výrobce smartphonů s Androidem. Ať se snaží jakkoliv, tak první příčky okupují dva iPhony. Ty se prodávají už skoro rok a designově to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.