Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návrat Nokie se blíží. Takto vidí její smartphone designér

  0:12aktualizováno  0:12
Nokia, která ještě před lety patřila ke špičce mobilního trhu, nedávno ohlásila návrat na trh se smartphony. Právě jejich nástup kdysi zaspala. O podobě a výbavě nových smartphonů se značkou Nokia se sice stále spekuluje, nicméně designér Michael Muleba má již jasnou představu.

Koncept Nokia Hayen | foto: Michael Muleba

Muleba sází na v současnosti oblíbenou kombinaci kovového těla a obřího displeje. Jeho koncept však výraznou invencí neoplývá. Zjevně se totiž inspiroval designem starších iPhonů, ten pak skloubil se zahnutým displejem, známým ze špičkových samsungů.

Avšak jeden zásadní rozdíl tu je: displej po stranách totiž u Mulebova konceptu Nokia Hayen nemá žádnou zvláštní funkci. Tu autor přisuzuje až druhému, miniaturnímu displeji umístěnému netradičně na horní hraně konceptu.

Sekundární displej přebírá funkce běžných ovládacích tlačítek, která konceptu zcela chybí. Je tedy určen ryze pro multimediální účely, kromě textových oznámení zobrazuje i uživatelské rozhraní pro ovládání hudby či virtuální tlačítka hlasitosti.

Fotogalerie

A právě na tomto prvku je patrné, že jde o pouhou vizi. Takové umístění sekundárního displeje je totiž pro pohodlné ovládání telefonu velmi nepraktické. V jednom se však autor drží reality: Android mají používat i připravované smartphony Nokia.

V souvislosti s návratem značky Nokia na mobilní trh pak portál Concept Phones vzpomněl také jeden dřívější počin. V roce 2014 ruský designér Grigory Butin navrhl Nokii XpressMusic NX, tedy koncept telefonu navazující na někdejší řadu hudebních nokií.

Hranatý koncept masivního kovového vzhledu zaujme především dnes již zapomenutou konstrukcí. Pod displejem, který se vysouvá do boku, se totiž ukrývá qwerty klávesnice. Stejně nepřehlédnutelným prvkem u Butinova konceptu jsou také reproduktory v rozích telefonu. Netradiční umístění má pak hlavní fotoaparát, autor jej zakomponoval na bok telefonu právě k jednomu z reproduktorů.

Od papíru přes gumáky až k mobilům. Finskou Nokii proslavil i Gorbačov

Návrat Nokie nebude kvůli početné konkurenci určitě nikterak jednoduchý. Sázka na Android je i vzhledem k jeho tržnímu podílu určitou jistotou, na tu druhou však závazkem být lepší než ostatní. Jen tehdy mohou smartphony Nokia uspět.

Finská společnost na svou liknavost již jednou doplatila, zaspala totiž nástup smartphonů. O vzkříšení upadající značky se měl postarat Microsoft, kterému Nokia prodala svou mobilní divizi. Po necelých třech letech však tato snaha skončila nevalně (čtěte dřívější komentář Microsoft s Nokií dopadl jako pověstní sedláci u Chlumce).

A ani v nové snaze o vzkříšení značky nefiguruje pouze samotná Nokia, ta totiž přepustí pouze značku a patenty. Smartphony bude vyvíjet a prodávat nová společnost HMD, výrobcem pak bude tchajwanský Foxconn (více zde).

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
O2 útočí na sdílené tarify Vodafonu. Netrvá na rodině a přidává O2TV

Společnost O2 začne od 3. května nabízet sdílený tarif, který se jmenuje Spolu. Bude obsahovat tři neomezené tarify s 3 GB dat pro každý z nich a navíc...  celý článek

Motorola Moto C Plus
Moto C bude nejlevnější motorola, verze Plus bude mít obří baterii

Lenovo se vrací ke značce Motorola a chystá zatím nejlevnější smartphone s tímto legendárním logem. Existovat bude několik variant, jedna s obří baterií....  celý článek

Smartphony se v poslední době snaží doslova ztratit rámečky okolo displeje....
Bezrámečkové telefony neznamenají konec hrátek s designem

Smartphony se v poslední době snaží doslova ztratit rámečky okolo displeje. Loni nadchla bombastickým Mi Mix firma Xiaomi, letos rámečky minimalizoval Samsung...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Netřeba se bát. Virtuální home tlačítko na Galaxy S8 displej nevypálí

Samsung Galaxy S8 vzhledem ke konstrukci už nemá mechanické ústřední home tlačítko. To je nyní součástí displeje. Podle některých to může vést k vypálení...  celý článek

Ilustrační snímek
Předplacenkáři, bojte se. Za každý hovor či SMS můžete dostat účtenku

Účtenka za každý hovor, každou odeslanou SMS i každou koupenou jízdenku - scénář, který by se v případě předplacených služeb měl stát příští rok skutečností....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.