Graham Mahler - Vodafone byl tentokráte za čerta, omlouváme se

Graham Mahler - Vodafone byl tentokráte za čerta, omlouváme se | foto: Jan Lodl, Mobil.iDNES.cz

Graham Maher z Vodafone: Snažíme se věci dělat jinak než konkurence

  • 38
Před několika dny spustil Vodafone asi nejkontroverznější část své kampaně – nalepil své parohy na billboardy konkurence. Včera se za to oběma konkurentům omluvil. Byl to žert nebo nepočítali s tak ostrou reakcí?

Jak jsme vás už informovali, na včerejší ráno svolal Vodafone mimořádnou tiskovou konferenci. Generální ředitel Vodafone ČR Graham Maher se na ní konkurentům omluvil za guerillovou kampaň a ohlásil její ukončení. Všechny parohy z reklam konkurence by v tuto chvíli měly už být odstraněny.

Otázkou je, zda Vodafone měl celou akci přesně naplánovánu, nebo jej naopak nemile překvapila ostrá reakce konkurence. Ta se totiž rozhodla jít Vodafonu tvrdě po krku a za jeho "žertík" jej alespoň trochu pokárat. - více zde

Jisté však je, že na netradičním setkání v nezaměnitelné atmosféře vánočního kluziště Vodafonu odpověděl Graham Maher na otázky novinářů:

Jak vás vůbec napadlo pustit se do guerillové kampaně? V Česku není právě obvyklá.

Během naší kampaně jsme se setkali s kolážemi politiků s parohy na hlavě, potkávali jsme lidi na ulici, kteří měli na hlavě naše parohy, a samozřejmě jsme zachytili i spousty narážek na naši kampaň ve stylu "Mohli jsme připravit něco opravdového, ale my řekli ne..."

Když jsme viděli obrovský ohlas naší kampaně, řekli jsme si, že by to mohl být zajímavý žert nasadit naše parohy konkurenci. Našla se řada lidí, kterým se tento způsob kampaně nelíbil, ale velká spousta ho naopak ocenila.

Dnes se veřejně omlouvám všem, kterým se naše kampaň nelíbila. Ale budeme pokračovat v naší čivaví kampani a budeme dělat spoustu věcí, abychom změnili český mobilní průmysl tak, aby co nejvíce vyhovoval potřebám zákazníků.

Jak vůbec hodnotíte letošní Vánoční kampaň? Odrazila se už nějak na přílivu nových zákazníků?

Kampaň je velice úspěšná, už v listopadu zaznamenáváme více než o 24 % nových zákazníků než loňském listopadu. Lidem se kampaň velmi líbí a její atributy jsou mezi lidmi velmi populární.

Už jste parohy z konkurenčních billboardů a telefonních budek odstranili?

Ano, již od včerejška na tom pracujeme, poslední zmizí v několika následujících hodinách.

 Když guerilla, tak je třeba přezbrojit

Když guerilla, tak je třeba přezbrojit Když guerilla, tak je třeba přezbrojit Když guerilla, tak je třeba přezbrojit

Když guerilla, tak je třeba přezbrojit Když guerilla, tak je třeba přezbrojit Když guerilla, tak je třeba přezbrojit

Když gerillová kampaň, pak je nutné posílit jednotky!


Včera na vás podal T-Mobile stížnost Radě pro reklamu. Očekáváte, že po dnešní omluvě pozastaví vaši konkurenti právní kroky, které začali podnikat proti vaší guerillové kampani?

To nedokáži říct, volal jsem svým kolegům z T-Mobile i O2, abych se jim omluvil. A omlouvám se dnes ještě jednou veřejně.

Guerillová kampaň je poměrně obvyklou metodou, zejména v zahraničí. Nicméně, nezdá se vám, že pro firmu by měl být důležitější respekt k právům druhých a její dobrá pověst než zviditelnění v médiích? Jde přece jen o porušení práv jiných firem.

Vždycky budeme používat marketing, kterému říkám marketing 360 stupňů, integrovaný marketing. Snažíme se věci dělat jinak než konkurence. V každém případě ale musíme respektovat ostatní lidi a naše konkurenty, i ty, kterým se náš způsob marketingu nemusí líbit. My jsme se rozhodli udělat mikulášský žertík, ale připomínky ostatních pochopitelně respektujeme.

Na druhou stranu šlo jen o malou část naší kampaně s parohy a čivavami. A pokud jsme se touto částí někoho dotkli, tak se ještě jednou omlouvám.

Jak vůbec kampaň s čivavami vznikla? Byl to nápad reklamní agentury nebo lidí ve Vodafone?

Kampaň se zrodila v období, kdy jsme měnili reklamní agenturu, takže je na ní velký podíl práce lidí přímo z Vodafone. Na kampani jsme spolupracovali s produkční skupinou Star Productions, ale hodně se na ní podílel „interní talent“ Vodafone.

Graham Maher a Jakub Hrabovský se omlouvají konkurentům

Graham Maher - Omlouváme se, byl to mikulášský žertík Graham Maher - Omlouváme se, byl to mikulášský žertík Graham Maher - Omlouváme se, byl to mikulášský žertík
Graham Maher - Omlouváme se, byl to mikulášský žertík Graham Maher - Omlouváme se, byl to mikulášský žertík Čivavy nemohly chybět, ale líto jim to nebylo