Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Graham Maher z Vodafone: Snažíme se věci dělat jinak než konkurence

aktualizováno 
Před několika dny spustil Vodafone asi nejkontroverznější část své kampaně – nalepil své parohy na billboardy konkurence. Včera se za to oběma konkurentům omluvil. Byl to žert nebo nepočítali s tak ostrou reakcí?

Graham Mahler - Vodafone byl tentokráte za čerta, omlouváme se | foto: Jan Lodl, Mobil

Jak jsme vás už informovali, na včerejší ráno svolal Vodafone mimořádnou tiskovou konferenci. Generální ředitel Vodafone ČR Graham Maher se na ní konkurentům omluvil za guerillovou kampaň a ohlásil její ukončení. Všechny parohy z reklam konkurence by v tuto chvíli měly už být odstraněny.

Otázkou je, zda Vodafone měl celou akci přesně naplánovánu, nebo jej naopak nemile překvapila ostrá reakce konkurence. Ta se totiž rozhodla jít Vodafonu tvrdě po krku a za jeho "žertík" jej alespoň trochu pokárat. - více zde

Jisté však je, že na netradičním setkání v nezaměnitelné atmosféře vánočního kluziště Vodafonu odpověděl Graham Maher na otázky novinářů:

Jak vás vůbec napadlo pustit se do guerillové kampaně? V Česku není právě obvyklá.

Během naší kampaně jsme se setkali s kolážemi politiků s parohy na hlavě, potkávali jsme lidi na ulici, kteří měli na hlavě naše parohy, a samozřejmě jsme zachytili i spousty narážek na naši kampaň ve stylu "Mohli jsme připravit něco opravdového, ale my řekli ne..."

Když jsme viděli obrovský ohlas naší kampaně, řekli jsme si, že by to mohl být zajímavý žert nasadit naše parohy konkurenci. Našla se řada lidí, kterým se tento způsob kampaně nelíbil, ale velká spousta ho naopak ocenila.

Dnes se veřejně omlouvám všem, kterým se naše kampaň nelíbila. Ale budeme pokračovat v naší čivaví kampani a budeme dělat spoustu věcí, abychom změnili český mobilní průmysl tak, aby co nejvíce vyhovoval potřebám zákazníků.

Jak vůbec hodnotíte letošní Vánoční kampaň? Odrazila se už nějak na přílivu nových zákazníků?

Kampaň je velice úspěšná, už v listopadu zaznamenáváme více než o 24 % nových zákazníků než loňském listopadu. Lidem se kampaň velmi líbí a její atributy jsou mezi lidmi velmi populární.

Už jste parohy z konkurenčních billboardů a telefonních budek odstranili?

Ano, již od včerejška na tom pracujeme, poslední zmizí v několika následujících hodinách.

 Když guerilla, tak je třeba přezbrojit

Když guerilla, tak je třeba přezbrojit Když guerilla, tak je třeba přezbrojit Když guerilla, tak je třeba přezbrojit

Když guerilla, tak je třeba přezbrojit Když guerilla, tak je třeba přezbrojit Když guerilla, tak je třeba přezbrojit

Když gerillová kampaň, pak je nutné posílit jednotky!


Včera na vás podal T-Mobile stížnost Radě pro reklamu. Očekáváte, že po dnešní omluvě pozastaví vaši konkurenti právní kroky, které začali podnikat proti vaší guerillové kampani?

To nedokáži říct, volal jsem svým kolegům z T-Mobile i O2, abych se jim omluvil. A omlouvám se dnes ještě jednou veřejně.

Guerillová kampaň je poměrně obvyklou metodou, zejména v zahraničí. Nicméně, nezdá se vám, že pro firmu by měl být důležitější respekt k právům druhých a její dobrá pověst než zviditelnění v médiích? Jde přece jen o porušení práv jiných firem.

Vždycky budeme používat marketing, kterému říkám marketing 360 stupňů, integrovaný marketing. Snažíme se věci dělat jinak než konkurence. V každém případě ale musíme respektovat ostatní lidi a naše konkurenty, i ty, kterým se náš způsob marketingu nemusí líbit. My jsme se rozhodli udělat mikulášský žertík, ale připomínky ostatních pochopitelně respektujeme.

Na druhou stranu šlo jen o malou část naší kampaně s parohy a čivavami. A pokud jsme se touto částí někoho dotkli, tak se ještě jednou omlouvám.

Jak vůbec kampaň s čivavami vznikla? Byl to nápad reklamní agentury nebo lidí ve Vodafone?

Kampaň se zrodila v období, kdy jsme měnili reklamní agenturu, takže je na ní velký podíl práce lidí přímo z Vodafone. Na kampani jsme spolupracovali s produkční skupinou Star Productions, ale hodně se na ní podílel „interní talent“ Vodafone.

Graham Maher a Jakub Hrabovský se omlouvají konkurentům

Graham Maher - Omlouváme se, byl to mikulášský žertík Graham Maher - Omlouváme se, byl to mikulášský žertík Graham Maher - Omlouváme se, byl to mikulášský žertík
Graham Maher - Omlouváme se, byl to mikulášský žertík Graham Maher - Omlouváme se, byl to mikulášský žertík Čivavy nemohly chybět, ale líto jim to nebylo

Autor:




Nejčtenější

Android 8 se bude jmenovat po sušenkách Oreo
Android O se bude jmenovat po slepovaných sušenkách

Už je to (skoro) jasné. Nový Android, zatím známý jako O, se bude jmenovat po slepované sušence Oreo. Alespoň tomu vše nasvědčuje.   celý článek

Sony Xperia XZ1
Klasika bez výstředností a se skvělou výbavou. Nové top Sony se blíží

Sony si drží svůj styl a zavádění nových designových prvků nechává jiným. Proto i chystaná Xperia XZ1 bude konzervativně vypadající smartphone, ovšem se...  celý článek

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

Podobu iPhonu 8 potvrdil řetězec McDonald’s.
Hamburgerový král prozradil podobu iPhonu 8 s vykrojeným displejem

Představení chystaného výročního iPhonu se blíží. Řada vlastností už byla potvrzena. Nyní přichází další, a to od neočekávaného zdroje. Vzhled telefonu...  celý článek

Alcatel Pop 4 (6)
Smartphonový Obr XXL za rozumné peníze. Test Alcatel Pop 4 (6)

Značka Alcatel dodává na trh celou řadu cenově atraktivních smartphonů, které přitom nesahají ke zbytečným kompromisům. Na první pohled je takovým přístrojem i...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
O2 zrychluje datové přenosy. V Praze je prý nejrychlejším operátorem

Výstavba nových vysílačů, navýšení kapacity sítě i využívání více kapacitních vrstev najednou umožnilo společnosti O2 docílit vyšší průměrné rychlosti 4G LTE....  celý článek

Ilustrační snímek
ČTÚ smetl ze stolu žádosti virtuálů. Roaming je pro ně noční můrou

Již v průběhu května obdržel Český telekomunikační úřad od tří virtuálních operátorů žádosti o povolení účtovat příplatek k roamingu. Virtuálové bez vlastní...  celý článek

Ukradený mobil může znamenat statisícový účet
Ukradli jim u moře mobil. Měli platit účty za desetitisíce korun

Nemáte na mobilu nastavený zámek a na SIM nastavený PIN? Tak raději nejezděte do Španělska. Tamní gangy kradou mobily, ale ne jen proto, aby zpeněžili...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.