O2

O2 | foto: O2 Germany

Zkolabovala vám Nokia? Možná za to může nový operátor

  • 460
Operátor O2 posílá na mobily svých zákazníků nové logo. Některé Nokie však po jeho přijmutí přestanou fungovat. Pokud se vám tak svévolně vypíná mobil přihlášený v síti Eurotel, hledejte příčinu právě ve snaze o doručení nového loga. Aktualizováno - Řešení problému!

Operátor O2 vedle změny designu prodejen, nových internetových stránek, interiérů a exteriérů budov mění i loga na displejích mobilů svých zákazníků. Některé telefony však v závislosti na posílané binární zprávě kolabují.

Možná i váš mobil již zdobí logo O2 CZ místo Eurotel CZ. Binární SMS, které operátor pro změnu loga rozesílá, však dělá problémy některým Nokiím. Máme potvrzeno, že mnoho Nokií 6230i po přijetí binární SMS s novým logem přestane fungovat. Podle informací Mobil.cz se problém týká až 6 000 telefonů v síti O2.

"Dnes mohli někteří uživatelé mobilních telefonů zaznamenat omezení při používání svých přístrojů, za což se jim omlouváme," uvedl Martin Žabka ze společnosti Telefónika O2.

Příčinou je špatný firmware

Změna jména operátora na displeji

Jaké jméno operátora se na displeji objeví, záleží na údajích uložených v telefonu, případně na kartě SIM. Telefon přijme informaci o kódu sítě (u Eurotelu to je 230- 02, další kódy zde) a podle uloženého seznamu zobrazí na displeji jméno operátora. Stejně tak postupuje telefon i v zahraničí v roamingu.

V případě jména, které telefon nebo SIM neznají a ani znát nemohou, musí změně jména pomoci operátor. Ten rozešle iniciační SMS a telefon si pod daný kód operátora uloží (na SIM) nové jméno.

V případě aktuálních problémů je na vině firmware chybujících telefonů a bez viny není ani operátor, který měl iniciační SMS vyzkoušet ve všech možných případech.

Současnou situaci tak nelze srovnávat se zobrazením jména operátora například v roamingu.  

Na potížích se podepisuje především verze firmware telefonu. Pokud vlastníte přístroj s verzí 3.50 (zjistíte zadáním *#0000#), zcela jistě se s potížemi setkáte. Čtenáři nás již upozornili i na problematickou verzi 3.62. Stejné problémy pak pociťují majitelé některých luxusních Nokií 8800.

"Ve spolupráci se společností Nokia intenzivně pracujeme na řešení. Omezení se ale týká pouze malého množství mobilních telefonů a je způsobeno chybným firmwarem telefonů," komentuje situaci Žabka.

Lze očekávat, že se s popsaným jevem setkají i další modely značky. Pokud nechcete čekat na nápravu, můžete zajít do některého ze značkových servisů Nokia, kde by vám měli firmware bezplatně přehrát (v případě, že je telefon z oficiální distribuce).

Unikají mi zisky

"Telefon se mi od rána restartuje," potvrzuje problémy Pavel Hosina z Prahy. Vlastní Nokii 6230i právě s výše popsanou verzí firmware. "Po několikeré snaze o zapnutí telefon pouze napíše, že je omezen, a žádá zadání kódu," popisuje potíže Hosina.

Kvůli nefunkčnímu mobilu mohou lidé přicházet i o zisky. Příkladem je i Hosina, který se živí jako obchodní zástupce. "Telefon je pro mou práci životně důležitý. Naštěstí jich vlastním více, v jiném přístroji karta funguje. Ostatním lidem bez možnosti rychlé nápravy však nezávidím, nemít telefon, přišel bych asi o důležitý kontrakt," komentuje svou situaci Hosina.

Jak postupovat:
Rychlé řešení

Vypněte telefon, vložte kartu jiného operátora, zapněte přístroj. Opět vypněte a zpět vložte SIM O2 (Eurotel). Podle našich zkušeností by měl telefon být opět funkční.

Čemu se nevyhnete:

Ať se vám podařilo telefon výše uvedeným zprovoznit nebo nikoliv, v každém případě musíte navštívit servis pro přehrání firmwaru telefonu.

Seznam servisů najdete zde.

Najdou se ale i šťastlivci. "Mobil mi funguje bez problému, už tam mám logo O2," uvedl pro Mobil.cz Richard Kovářík, podnikatel z Prahy. "Ani manželka potíže nemá, oběma fungují telefony zcela normálně," dodal. Telefon přitom kupoval nedávno a může tak vděčit novější verzi firmware.

 

Nokia zajistila speciální servisní hodiny

Aktualizováno: Právě nám došla zpráva, že Nokia vzhledem k nastalé situaci zavádí zvláštní otevírací dobou servisu MobilASK se sídlem V Mezihoří 2 na Praze 8 - Palmovce. V době od 8:00 do 17:00 hodin po celý víkend mohou poškození zákazníci využít možnosti přehrání firmwaru a to zcela zdarma. Problémy se týkají modelů 6230i, 8800, 7210.

Od pondělí budou tuto operaci standardně provádět všechny autorizované servisní střediska Nokia ve svých běžných otevíracích dobách. Seznam servisních míst naleznete na této adrese.

,