Nový internetový portál operátora Telefónica O2 Czech Republic má za úkol především vylepšit dostupnost informací na webu. Na webu, který by měl odstartovat v úterý, se změní navigace, struktura některých položek, někde se zúží výběr informací, celkově jich však na portálu bude více. Čekají nás i další dílčí vylepšení. Pojďme si alespoň některá z nich představit.
Hlavní novinky jsou v podstatě dvě. Tou první je nová úvodní stránka s rozcestníkem podle typu zákazníků a jim příslušející hlavní strany. Novinku druhou je, že O2 pokud možno až do nejnižší úrovně nerozlišuje pevné a mobilní služby a snaží se tak více posílit image konvergentního operátora.
Více než dříve budou na webu propagovány různé akční nabídky a balíčky – to je ostatně vidět už z úvodní stránky pro soukromé zákazníky. Na ní zabírá prakticky nejvíce místa horní pruh s cyklující nabídkou aktuálních akcí. Zaujme určitě i cyklující nabídka telefonů, vůbec celý nový portál je živější než ten stávající.
Nová navigace dává uživateli na výběr z několika možností, jak se k hledané informaci doklikat. Z klasického menu na úvodní obrazovce se dostanete do jednotlivých kategorií, kde pak již můžete používat buď boční menu, nebo vybírat z položek, které se většinou zobrazí hned na vrchu aktuální strany. Po celou dobu prohlížení webu lze kdykoli použít vyhledávání, které používá nový vyhledávací algoritmus. Pohyb po stránkách také usnadní pruh odkazů ve spodní části stránky, kde se vyskytují hesla psaná fontem o různé velikosti – čím větší font, tím častěji vyhledávané heslo. Rozšířena byla také provázanost jednotlivých stránek pomocí souvisejících odkazů.
Na samotných stránkách s popisem služeb se mnoho změn neudálo, i grafika zůstala povětšinou stejná. Místy jen přibyly nebo naopak zmizely informace, to podle toho, zda bylo potřeba stránku zpřehlednit, nebo naopak vytvořit novou s informacemi, které nebyly dříve tak snadno dostupné.
I u služeb se ale dočkáme vylepšení – zaujaly nás především elegantní průvodci pro výběr balíčků O2 Duo a Trio nebo rozbalovatelné grafy s popisem u výběru datových služeb. Čeká nás toho ale ještě více – vylepšená stránka technické podpory, možnost snadno požádat o zpětné volání z infolinky nebo 3D modely všech nabízených telefonů.
Nový webový portál operátora na nás udělal poměrně dobrý dojem. Zdá se opravdu být přehlednější než ten stávající, navíc je trochu živější a informačně bohatší. Uvidíme, zda praxe tyto první dojmy potvrdí. Vyzkoušet si to budeme moci od úterka. Operátor samozřejmě bude provoz na nových internetových stránkách sledovat a případně ještě provede některé kosmetické změny.