univerzal euro

univerzal euro | foto: Profimedia.cz

Zisky Sony Ericssonu vzrostly téměř na dvojnásobek

  • 2
Společnost Sony Ericsson zveřejnila své finanční výsledky za druhé čtvrtletí roku 2006. Meziročně zvýšila společnost své čisté zisky o 143 procent.

Sony Ericsson dodal na trh ve druhém čtvrtletí 15,7 milionu přístrojů, což představuje nárůst o 33 procent ve srovnání se stejným obdobím předcházejícího roku.

Díky tomu došlo ke zvýšení podílu na trhu jak při meziročním srovnání, tak porovnáním s předchozím obdobím.

Tržby meziročně vzrostly o 41 procent a dosáhly výše 2272 milionů EUR. Zisk před zdaněním činil 211 milionů EUR a v meziročním srovnání vzrostl o téměř o sto padesát procent. Čistý zisk dosáhl výše 143 milionů EUR.

Známé značky táhnou

Ke zvýšení finančních ukazatelů velmi napomohly nově uvedené modely výrobce, které spolehají na již zavedené značky jako Walkman. Úspěch této značky inicioval uvedení modelů K800i a K790i s 3,2 megapixelovým fotoaparátem a označením Cyber-shot.

Ve druhém čtvrtletí uvedl Sony Ericsson na trh tři nové Walkman mobily – W300, W700 a W42S. Představeny pak byly i další dva přístroje z této kategorie – W850 s vysouvací konstrukcí a podporou sítí UMTS a véčko W710, které je prvním Walkman mobilem určeným pro sport.

Nástupce prvního Walkman mobilu W800, model W810, dosáhl během čtvrtletí velkého úspěchu a dále posílil vedoucí pozici společnosti v oblasti hudby v mobilních telefonech. V tomto období byl také uveden první Walkman mobil pro japonský trh, přístroj W42S.

 

Q2 2005 

 Q1 2006

 Q2 2006

Počet dodaných přístrojů  11,8 13,3 15,7
Tržby 1614 1992 2272
Zisk před zdaněním 87 151  211
Čistý zisk 75 109 143

Přehled finačních výsledů Sony Ericssonu -
údaje jsou v milionech kusů a milionech Euro

Odhady se mění

Pokračující investice do výzkumu a vývoje mají za cíl podpořit další rozšiřování portfolia v následujícím roce. Marketingové výdaje se zvýšily z důvodu uvedení velkého množství nových produktů, jako například K610, K800 a M600.

Hodnota průměrné prodejní ceny (ASP) mírně poklesla vzhledem k většímu zastoupení cenově dostupných modelů (například J100, J220 a J230) v dodaných přístrojích.

Světový trh mobilních telefonů opět pokračoval v rychlejším růstu, než se předpokládalo. Společnost Sony Ericsson proto aktualizovala svou prognózu celosvětového trhu na 950 milionů dodaných přístrojů v roce 2006. Předchozí predikce odhadovala 900 milionů dodaných přístrojů.


Témata: Investice, walkman, Zisk