Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zavřete oči, Oskar odchází. Vzpomínáme na jeho reklamy

aktualizováno 
Oskar má před sebou už jenom dva dny života. Za necelých šest let účinkování na české mobilní scéně si vybudoval pozici operátora hlavně pro mladé. Jak se mu to podařilo? Podívejte se s námi na výběr jeho nejlepších reklam.

Oskar se narodil prvního března roku 2000. „Oskar má rád dobrý humor a s oblibou hledá netradiční řešení,“ řekl o něm tehdy tiskový mluvčí Michal Kačena.

Reklamní kampaň na televizních obrazovkách tomu také odpovídala. Na tu dobu novátorský telenovelový spot jsme mohli v té době sledovat před každým večerním zpravodajstvím.

Kdo by zapomněl na povedenou rodinku a balící se dceru, která kromě umyvadla a plesových šatů dokázala do obrovské krosny nacpat snad celý svůj dívčí pokoj. Ve světle dnešních skutečností je zábavné, že v reklamě si zahrál i současný ministr kultury Vítězslav Jandák.

Na Oskarovu telenovelu se můžete podívat zde - Telefonovác! 

Oskar přišel  s neotřelým stylem reklamních kampaní. Angažováním herců divadla Sklep a jejich osobitého humoru, se slogany z reklam staly součástí běžného života České republiky. Jeho reklamy se také pravidelně umisťovaly v soutěži Louskáček, ve které za pět let získal dvacet ocenění.

Nejsilnější ročník pro Oskarovy reklamy byl zpočátku jeho působení na českém trhu. Tehdy televizní obrazovky a rozhlasový éter obsadil reklamní hit Zmýlená neplatí spolu s Jiřím Macháčkem jakožto Robertem, alias Bobem.

Zmýlená neplatí, láska se chápe opratí... - sledujte zde

Během následujících let jsme se setkali s upovídanými manželkami, které mohou v nouzi zachránit řidiče před pokutou, a nebo vydařenou kampaní se sloganem - Jsme posedlí pokrytím. Té neušel ani pražský Nuselský most, díky nemuž se operátor dostal do Guinessovy knihy rekordů.

Reklamní spoty z let 2002, 2003, 2004

Kromě reklam ale musel Oskar přijít s novými službami, aby se odlišil od stávající konkurence v podobě tehdejšího Paegasu a Eurotelu. Proto přišel s tarify postavenými na velkém množství volných minut.

Oskar hrával tvrdě

Hned od začátku si tak Oskar získal renomé levného operátora. Oskar zvolil cestu nejmenšího odporu a svým novým zákazníkům nabídl dva speciální tarify.

Podpisem smlouvy na dlouhé čtyři roky (později pouze na tři a dva roky) u tarifu Dohoda s Oskarem si nový operátor zajistil stálou klientelu. U ostatních tarifů totiž zákazníci nemuseli podepisovat smlouvu. Tento tarif nabízel celých tři sta volných minut za pouhých 577,50 korun měsíčně

Druhý tarif nesl jméno Slyším Vás. Byl zaměřen na zcela opačnou cílovou skupinu uživatelů. Jeho velkým lákadlem byl nízký paušál o malinko přesahující desetikorunu, za který jste získali 40 minut volného volání.

Z toho pouze pět bylo do mobilních sítí (ve špičce), ostatních 35 minut jste mohli provolat směrem na pevnou linku (mimo špičku). Po provolání volných minut jste ale za každou další zaplatili astronomickou částku sahající k hranici třiceti korun. Jen v síti Oskara jste mohli volat od jedenácti korun za minutu.

SMS vládly světu

Mnohem větším lákadlem byla ale u obou tarifů cena za SMS zprávy. U Dohody jste zaplatili padesát haléřů, tarif Slyším Vás byl mimo špičku ještě o dvacet haléřů levnější. Nehledě na možnost posílání textovek z operátorovy bezplatné brány.

Už zde ale Oskar předvedl, že se stále sílící pozicí na českém trhu budou muset jeho zákazníci sáhnout hlouběji do kapes. Během doby, kdy se oba tarify nabízely, totiž zdražil SMS do ostatních sítí na rovných 1,78 korun.

Oskar k tomu sjednotil ceny za volání a nerozlišoval tak, zda voláte v jeho síti nebo do sítí konkurentů. Odvěká otázka "Kam volám?" se tak vytratila z hlav všech českých šetřílků - tedy v případě, že zvolili Oskara. - více zde...

Tarifním plánům, které měly svůj název odvozen od toho, jak často voláte (málo, často, stále), odzvonilo dne 29. května roku 2002. Operátor je nahradil paušály, které už rozlišovaly cenu volání do různých sítí. Ztratily tak na přehlednosti. Oskar k tomuto dni představil i své první tarify pro firemní zákazníky. - více zde...

Za téměř šest let působení Oskar zásadně obměnil své cenové plány celkem třikrát. Poslední markantní změna přišla se zalíbením ve slově Naplno dne 29. července roku 2004. Novinka už oproti konkurenci nebyla tak markantní jako v minulosti. -  více zde...

Plány Vodafone budou odtajněny již tento týden, a tak se nezbývá jen těšit, čím nás nová tvář české mobilní scény překvapí.

Která z Oskarových reklam byla nejlepší?

 

Nuselský most pokryl Oskar v rámci kampaně Jsme posedlí pokrytím v roce 2004.





Nejčtenější

Huawei Mate 10 Lite
První top model, který nestojí ani 10 000 Kč. Smiřte se ale s ústupky

O tom levnějším z nových top smartphonů firmy Huawei jsme se toho během mnichovské premiéry moc nedozvěděli. Novinka Mate 10 Lite přijde do prodeje dříve než...  celý článek

Za nový iPhone 8 si nechal na ruku vytetovat logo T-Mobilu
Chtěl iPhone zdarma a tak si nechal vytetoval logo T-Mobilu

Neobvyklý způsob, jak si pořídit nový mobil, zvolil muž z USA. Domluvil se s ředitelem T-Mobilu, že si nechá vytetovat logo tohoto operátora na ruku výměnou za...  celý článek

Příchod sítí 5G je plánován na rok 2020
Nástup sítí 5G je zase o něco blíže. První vysílače jsou v Berlíně

Berlín Příchod sítí 5G je plánován až na rok 2020, ale k důležitým milníkům dochází už teď. Společnost Deutsche Telekom spustila první evropské vysílače umožňující...  celý článek

Ilustrační snímek
Pražské metro pokryla wi-fi síť. Zatím pouze v šesti stanicích

V šesti stanicích metra spustil Pražský dopravní podnik (DPP) připojení k internetu prostřednictvím wi-fi. Cestující tak získají nejen přístup k dopravním...  celý článek

TrueDepth fotoaparát u iPhonu X
Čelní foťák iPhonu X doženou ostatní nejdřív za dva roky, tvrdí analytik

Příchod iPhonu X očekávají nejspíše desítky milionů applistů z celého světa. Po třech letech okoukaného designu totiž přijde zcela nový přístroj s obřím...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Blíží se další regulace. Volání do zahraničí je moc drahé

Chcete-li v současnosti ušetřit za volání po EU, pak musíte vycestovat za hranice. Z telefonu přihlášeného do sítě operátora sousedního státu totiž oproti...  celý článek

Vodafone nové logo
Vodafone spouští neomezené balíčky dat. Má k tomu nové logo

Mobilní operátor Vodafone mění na celoevropské úrovni svou tvář, má nové logo i slogan. Aby to česká pobočka řádně oslavila, připravila pro zákazníky i novou...  celý článek

T-Mobile Streamon služba
Náhoda, nebo záměr? T-Mobile bleskově reaguje na neomezená data Vodafonu

T-Mobile bleskově zareagoval na novou nabídku datových neomezených balíčků Vodafonu. Službu Streamon představí ve stejný den, na kdy to naplánoval Vodafone.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.