Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zase se čeká na Apple. Bez něj jsou chytré hodinky zábava pro nadšence

  13:32aktualizováno  13:32
Už několik let se mluví o tom, že chytré hodinky budou novým zlatým grálem mobilního světa, ale zatím skutek utek. Prodeje sice rostou, ale jsou tak malé, že v porovnání se smartphony je to jako produkce jízdních kol a aut od Ferrari. Všichni čekají, co s tím udělá Apple.

Všechny tři edice hodinek Apple pohromadě | foto: forbes.com

Uvedené přirovnání s koly a Ferrari není rozhodně přitažené za vlasy. Loni se prodalo přes 1,2 miliardy smartphonů a jen 4,6 milionu chytrých hodinek a náramků. Z toho na klíčové platformě Google Wear jen přes 700 tisíc kusů (více zde). To je hodně velký nepoměr. Samozřejmě, mobily vyrábí kde kdo, hodinky a náramky reálně jen pár firem (ty ostatní se s nimi jen chlubí). Ani premiant Samsung neprodává nikterak zásadní počty, přestože jeho hodinky fungují a v podstatě nejsou špatné (více zde).

Fotogalerie

O chytrých hodinkách se mluví přibližně pět let, v prodeji jsou zhruba dva roky. Vedle samotných hodinek to jsou především fitness náramky, které produkuje přece jen více firem, ale důležitých producentů je také jen pár. U hodinek to není ani tak slavné jako u náramků, vedle výrobců mobilů to jsou spíš výjimky. Respektive výrobců by bylo hodně, ale buď se jejich hodinky do prodeje nedostaly, nebo je to i v rámci tohoto segmentu okrajová záležitost.

Proč zatím hodinky netáhnou tak, jak se očekávalo nebo předvídalo, má několik příčin. Především zatím není nabídka tak široká, ceny jsou příliš vysoké (často vyšší než u samotných smartphonů), hodinky i náramky jsou zatím (až na výjimku) jen příslušenstvím. Pak tu jsou dvě nejdůležitější negativa: využití je zatím dost omezené a design většinou příliš málo sexy, aby se na ně vrhly masy.

Změnit by to měl Apple. A přejí mu to i konkurenti, kteří potřebují, aby se trh rozhýbal. Stejně jako Apple rozhýbal trh se smartphony. Otázkou je, zda to není jen zbožné přání. Analytici jsou ovšem optimističtí a očekávají, že Apple ještě letos prodá zhruba 20 až 30 milionů svých chytrých hodinek Watch (více zde).

Apple hodinky představil loni v září, do prodeje zamíří v dubnu. Podle spekulací k tomu mělo dojít už mnohem dříve, ale Apple pravděpodobně moc dobře věděl, že v tomto případě nemá cenu být první, ale je nutné být úspěšný.

Hodinky Applu nebudou levné, spekuluje se o cenovém rozpětí od 10 tisíc korun až po desetinásobek u luxusní varianty s pozlaceným pouzdrem. Je jasné, že Applu se pravděpodobně podaří eliminovat jeden z hlavních nedostatků chytrých hodinek - design. Jeho hodinky budou v prodeji v mnoha variantách, vybrat by si měla poměrně široká skupina zákazníků.

Problém je ve druhém hlavním zádrhelu a tím je funkčnost. Zatím to nevypadá, že by vymyslel něco zásadně nového, co zatím chytré hodinky od konkurence neumějí. Je však možné, že to zákazníkům vadit nebude a že u Watch zafunguje efekt nakousnutého jablka. Bude to fungovat. Apple má aktuálně obrovskou sílu a prodává desítky milionů iPhonů za kvartál, takže by pro něj nemusel být problém udat měsíčně dva miliony chytrých hodinek.

Už teď je jasné, že ani Applu se nepodaří vyřešit problém s výdrží chytrých hodinek. Jeho Watch na tom jsou prý ještě hůře než mnohé v současnosti prodávané modely. Testovací vzorky prý nevydržely ani jednodenní zátěž. Uvidíme, jestli se tento nedostatek podaří Applu do zahájení prodeje vyřešit, nebo to prostě uživatelům vadit nebude.

Na závěr je nutné připomenout, že jakési pokusy o chytré hodinky nejsou rozhodně záležitostí posledních pár let. První experimenty proběhly už v devadesátých letech minulého století a následně s postupující miniaturizací mobilů došlo i na mobily v hodinkách. Ale nikdy to nebyl trhák a takové produkty nepřežily na trhu nikdy déle než pár měsíců.

Autor:




Nejčtenější

Řídící jednotka stojanu Huawei technologie LTE/UMTS
Zcela mění technologii sítě, a tak převedou zákazníky ke konkurenci

Operátor Nordic Telecom poskytuje mobilní internet na starší technologii CDMA a atypické frekvenci 420 MHz. Nyní bude síť měnit a využije moderní technologii...  celý článek

Huawei Mate 10
Kdo bude mít nejdražší smartphone na trhu? iPhone X ohrozí nový Huawei

Huawei se vypracoval na jednoho z největších producentů smartphonů. Odpovídá tomu i sebevědomí čínské značky. Chystaný model Mate 10 má mít v nejvyšší...  celý článek

Google Pixel XL 2
Nové Pixely od Googlu odhaleny, ovšem zatím jen zezadu. Levné nebudou

Google oficiálně představí nové smartphony řady Pixel za necelé dva týdny. Podoba novinek je už odhalena, ovšem zatím pouze zezadu. Známé jsou už i ceny.  celý článek

LG Q6
Do prodeje se dostal nový zmenšený supersmartphone. Cena je solidní

Na našem trhu se začalo prodávat zmenšené LG, která boduje designem, rozměry a skvělým displejem. Přináší moderní konstrukci vycházející ze špičkového modelu...  celý článek

Lenovo Moto E4 a Lenovo Moto E4 Plus
Větší model zaujal obří baterií. Toto jsou nové levné motoroly

Do rukou se nám dostaly smartphony Lenovo Moto E4 a E4 Plus. Jedná se o modely nižší střední třídy, z nichž je zajímavý zejména ten větší svou vysokou...  celý článek

Další z rubriky

Sharp Aquos R
Do Evropy se vrátí smartphony proslulého japonského výrobce Sharp

Berlín (Od zpravodajů Mobil.iDNES.cz) Sharp se chce vrátit na evropské trhy se smartphony. Japonská značka opustila Evropu před lety a dlouho se držela jen domácího a amerického trhu. Úspěch...  celý článek

Google Pixel 2
Google kupuje zaměstnance mobilní divize HTC za více než miliardu

Google a HTC oznámili dohodu, díky které přejdou zaměstnanci HTC pracující na vývoji telefonu pod křídla amerického giganta.  celý článek

Ilustrační snímek
Baseballová liga řeší skandál. Hráči při hře používali Apple Watch

Severoamerickou baseballovou ligou zmítá neobvyklý skandál. Vedení Major League Baseball totiž vyšetřuje klub Boston Red Sox, tento osminásobný šampion měl při...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.