Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zapomeňte na vstupenky, ukažte mobil

aktualizováno 
Nový způsob nakupování vstupenek na koncerty a sportovní akce se začíná osvědčovat v Japonsku. Systém bezlístkových vstupenek pracuje na principu zasílání speciálních číselných kódů do mobilu.

Jestli vás už unavuje současný systém prodeje vstupenek na různé kulturní a sportovní akce, kdy si lístky buď musíte objednat a poté někde vyzvednout, nebo nekonečně vystávat ve frontách, můžete se těšit na službu budoucnosti. V Japonsku nedávno zavedli „mobilní vstupenky“, kdy vám pro vstup na vybranou akci postačí mít s sebou mobilní telefon. Jako první tuto službu nabídla v červnu firma Mitsubischi a již na několika akcích ji úspěšně otestovala. Následně se k ní přidala Access Corporation, která nabízí podobnou technologii prodeje, ale navíc s podporou javových aplikací.

Systémy obou firem fungují na stejném principu. Chcete se dostat na koncert a nechce se vám jít kupovat vstupenky do předprodeje? Stačí si najít internetové stránky svého operátora, zaregistrovat se, uvést své telefonní číslo, zaplatit vstup (nejčastěji převodem z účtu), a pak stačí už sedět doma a mít zapnutý mobil. Za několik okamžiků vám na displej přijde speciální dvoudílný kód, takzvaný „mobile symbol“, kterým se později u vstupu na koncert prokážete. Nebudete svůj mobil ovšem ukazovat žádnému výběrčímu vstupenek, ale pouze přejedete svůj displej čtecím zařízením a můžete vstoupit. Firma Mitsubischi testovala „bezlístkový systém“ poprvé 26. června  na mega koncetu populární hudby v Tokiju. První aplikace této služby byla z reklamních účelů zdarma, lidé se pouze museli na webových stránkách firmy zaregistrovat, a poté obdrželi na svůj mobil „mobilní kód“. Další - již placené - akce následovaly a účastníci si nový způsob hrazení vstupu prý nemohli vynachválit.

Firma Acccess Co. používá vlastní systém E-ticket, který pracuje na základě i-Appli javové technologie japonského operátora NTT DoCoMo, která by měla zaručovat ještě větší bezpečnost než zmíněný systém od Mitsubischi. Podmínkou pro tento systém placení vstupenek je mít mobilní telefon, který podporuje Javu. Po registraci a zaplacení na internetu uživatel obdrží na svůj mobilu e-ticket, tedy číselný kód, který se zobrazuje na dipleji telefonu. Princip uplatnění kódu je stejné jako v předchozím případě, tedy pomocí čtečky přímo na místě akce.

Služba firmy Access umožňuje zasílat velké množství e-ticket vstupenek na jeden jediný mobilní telefon. E-ticket data mohou být také zasílána mezi jednotlivými mobily přes systémový server (podmínkou je pouze instalace i-Appli programu v telefonu). Firma plánuje rozsáhlé rozšíření užívání eletronického systému vstupenek, takže již brzy jej budou moci využívat také majitelé jiných telefonů než od DoCoMo.
 
Obě firmy nabízejí „mobilní vstupenky“ všem stávajícím řetězcům prodejců klasických papírových lístků. Novým systémem chtějí v Japonsku předcházet velmi rozšířenému padělání a také lidem usnadnit přístup ke vstupenkám. Firma předpokládá úspěch tohoto systému hlavně díky tomu, že téměř všichni -náctiletí mají  mobilní telefony. A právě tato skupina uživatelů mobilů je lačná po návštěvách koncertů zejména japonských interpretů populární hudby. Nový „bezlístkový systém“ nepotřebuje žádný papír a nehrozí tedy, že si lístky zapomenete doma, za předpokladu, že tam nenecháte telefon.
 
Těžko předpokládat, jestli se podobný systém dostane v brzké době i do Evropy. Ale jelikož se v Japonsku, v zemi, která je již dlouhou dobu průkopníkem nových způsobů využívaní mobilních technologií, celkem dobře osvědčil, není to nikterak vyloučeno. Podle našeho názoru je jistě velmi pohodlný a praktický. Snad se máme na co těšit.

Autor:


Nejčtenější

Takto vypadá boj o zákazníky: pětkrát více dat a úhrada smluvní pokuty

Slovenský operátor O2 navýšil základní data u vybraných tarifů

Od revoluce v roce 2013 zažívá český mobilní trh spíše menší otřesy, zákazníci operátorů toužící po neomezeném tarifu s...

Konkurence se trefuje do „předražených“ nových iPhonů

Všechny tyto produkty Xiaomi stojí stejně, jako nový model iPhone XR

Na vysoké ceny novinek od Applu reagovali konkurenti poněkud posměšnými nabídkami. Ukazují v nich, co všechno z jejich...



Feministky kritizují nové iPhony. Jsou moc velké na ženskou ruku

iPhone XS/XS Max

Od doby, kdy Apple upustil od malých smartphonů, úhlopříčka nových modelů prudce narůstá. Nejnovější model ve verzi Max...

Toto je prapředek vašich smartphonů. První android slaví 10 let

T-Mobile G1

Prvnímu mobilnímu telefonu s operačním systémem Android je 10 let. Stroj známý jako T-Mobile G1 byl totiž představen...

Prohlédněte si nejlepší a nejdražší iPhone. Máme ho jako první

iPhone XS Max

Stejně jako v předchozích letech jsme se i letos vypravili do Německa, abychom mohli vyzkoušet nejnovější smartphone od...

Další z rubriky

Kradou nám v prodejnách exkluzivní virtuální předmět, zlobí se Samsung

Exkluzviní podoba herní postavičky v populárním Fortnite Battle Royale je...

Samsung si stěžuje na zloděje, kteří z vystavených kusů prémiového smartphonu Galaxy Note 9 a tabletu Galaxy Tab S4 v...

Smartphonová válka přinese bláznivý říjen. Tyto novinky budou stát za to

Podoba Huawei Mate 20 Pro

Na rozdíl od předchozích let bude podzim bohatý na novinky. Na trhu panuje válka, a tak výrobci musí představovat nové...

Konkurence se trefuje do „předražených“ nových iPhonů

Všechny tyto produkty Xiaomi stojí stejně, jako nový model iPhone XR

Na vysoké ceny novinek od Applu reagovali konkurenti poněkud posměšnými nabídkami. Ukazují v nich, co všechno z jejich...

SOUTĚŽ: Vyhrajte naší redakcí otestovaný výkonný a tichý vysavač PURE D9
SOUTĚŽ: Vyhrajte naší redakcí otestovaný výkonný a tichý vysavač PURE D9

Prach, drobky, chuchvalce vlasů všude po bytě – zažíváme to všechny. Dennodenně svádíme boj se šňůrou, špatným ovládáním a především hlukem. Nepořádek vítězí. Tomu je díky vysavači Pure D9 od Electroluxu konec!

Najdete na iDNES.cz