Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zapomeňte na vstupenky, ukažte mobil

aktualizováno 
Nový způsob nakupování vstupenek na koncerty a sportovní akce se začíná osvědčovat v Japonsku. Systém bezlístkových vstupenek pracuje na principu zasílání speciálních číselných kódů do mobilu.

Jestli vás už unavuje současný systém prodeje vstupenek na různé kulturní a sportovní akce, kdy si lístky buď musíte objednat a poté někde vyzvednout, nebo nekonečně vystávat ve frontách, můžete se těšit na službu budoucnosti. V Japonsku nedávno zavedli „mobilní vstupenky“, kdy vám pro vstup na vybranou akci postačí mít s sebou mobilní telefon. Jako první tuto službu nabídla v červnu firma Mitsubischi a již na několika akcích ji úspěšně otestovala. Následně se k ní přidala Access Corporation, která nabízí podobnou technologii prodeje, ale navíc s podporou javových aplikací.

Systémy obou firem fungují na stejném principu. Chcete se dostat na koncert a nechce se vám jít kupovat vstupenky do předprodeje? Stačí si najít internetové stránky svého operátora, zaregistrovat se, uvést své telefonní číslo, zaplatit vstup (nejčastěji převodem z účtu), a pak stačí už sedět doma a mít zapnutý mobil. Za několik okamžiků vám na displej přijde speciální dvoudílný kód, takzvaný „mobile symbol“, kterým se později u vstupu na koncert prokážete. Nebudete svůj mobil ovšem ukazovat žádnému výběrčímu vstupenek, ale pouze přejedete svůj displej čtecím zařízením a můžete vstoupit. Firma Mitsubischi testovala „bezlístkový systém“ poprvé 26. června  na mega koncetu populární hudby v Tokiju. První aplikace této služby byla z reklamních účelů zdarma, lidé se pouze museli na webových stránkách firmy zaregistrovat, a poté obdrželi na svůj mobil „mobilní kód“. Další - již placené - akce následovaly a účastníci si nový způsob hrazení vstupu prý nemohli vynachválit.

Firma Acccess Co. používá vlastní systém E-ticket, který pracuje na základě i-Appli javové technologie japonského operátora NTT DoCoMo, která by měla zaručovat ještě větší bezpečnost než zmíněný systém od Mitsubischi. Podmínkou pro tento systém placení vstupenek je mít mobilní telefon, který podporuje Javu. Po registraci a zaplacení na internetu uživatel obdrží na svůj mobilu e-ticket, tedy číselný kód, který se zobrazuje na dipleji telefonu. Princip uplatnění kódu je stejné jako v předchozím případě, tedy pomocí čtečky přímo na místě akce.

Služba firmy Access umožňuje zasílat velké množství e-ticket vstupenek na jeden jediný mobilní telefon. E-ticket data mohou být také zasílána mezi jednotlivými mobily přes systémový server (podmínkou je pouze instalace i-Appli programu v telefonu). Firma plánuje rozsáhlé rozšíření užívání eletronického systému vstupenek, takže již brzy jej budou moci využívat také majitelé jiných telefonů než od DoCoMo.
 
Obě firmy nabízejí „mobilní vstupenky“ všem stávajícím řetězcům prodejců klasických papírových lístků. Novým systémem chtějí v Japonsku předcházet velmi rozšířenému padělání a také lidem usnadnit přístup ke vstupenkám. Firma předpokládá úspěch tohoto systému hlavně díky tomu, že téměř všichni -náctiletí mají  mobilní telefony. A právě tato skupina uživatelů mobilů je lačná po návštěvách koncertů zejména japonských interpretů populární hudby. Nový „bezlístkový systém“ nepotřebuje žádný papír a nehrozí tedy, že si lístky zapomenete doma, za předpokladu, že tam nenecháte telefon.
 
Těžko předpokládat, jestli se podobný systém dostane v brzké době i do Evropy. Ale jelikož se v Japonsku, v zemi, která je již dlouhou dobu průkopníkem nových způsobů využívaní mobilních technologií, celkem dobře osvědčil, není to nikterak vyloučeno. Podle našeho názoru je jistě velmi pohodlný a praktický. Snad se máme na co těšit.

Autor:



Nejčtenější

Berte, dokud je. Mobil pro fajnšmekry po neúspěchu drasticky zlevnil

Essential PH-1

Keramické tělo, jeden z nejmodernějších procesorů, 128 GB vnitřní paměti a velký displej s tenkými rámečky a...

Konkurenci poprvé ukazuje záda, Huawei P20 Pro je nejlepší smartphone

Huawei P20 Pro

Čínský Huawei si dal letos na nových modelech řady P20 opravdu záležet. Model P20 Pro chce být tím nejlepším...



Drsná metoda autoškoly, žáci museli položit své mobily na silnici

Neobvyklý způsob učení parkování v čínské autoškole

V čínské autoškole vymysleli originální způsob, jak naučit studenty velmi opatrně zaparkovat. Na čáry vyhrazené pro...

Američtí teenageři se mohou z iPhonů zbláznit. A zájem roste

iPhone 8 Plus v Drážďanech

Ve Spojených státech je mezi mladými uživateli smartphonů enormní zájem o iPhony - v současnosti je vlastní 82 procent...

Bezplatná služba Spotify u O2 končí. Zatrhl ji ČTÚ

Operátor O2 nabízí zákazníkům prémiový účet Spotify na tři měsíce zdarma

Od června 2016 umožňovalo O2 zákazníkům využívat službu Spotify zcela bezplatně. Podle Českého telekomunikační úřadu...

Další z rubriky

Který mobil bude mít jako první skládací displej? Bude to přetahovaná

Podle IHS Technology přijdou smartphony se skládacím displejem přibližně za rok.

Do závodu o první telefon se skládacím displejem se pravděpodobně zapojí firma Huawei. Ta chce předehnat Samsung, který...

Nebude to snadné. Huawei chystá smartphone na 5G, ale řeší problémy

První 5G smartphone od Huawei přijde v roce 2019

Už během druhé půlky příštího roku uvede čínská společnost Huawei na trh svůj první telefon pro 5G sítě. Na konferenci...

Xiaomi má levné chytré hodinky s obrovskou výdrží

Xiaomi Amazfit Bip

V době, kdy jsou chytré hodinky na ústupu a dominantní postavení má Apple se svými Watch, je těžké se prosadit. Výrobce...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz