Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zapomeňte na vstupenky, ukažte mobil

aktualizováno 
Nový způsob nakupování vstupenek na koncerty a sportovní akce se začíná osvědčovat v Japonsku. Systém bezlístkových vstupenek pracuje na principu zasílání speciálních číselných kódů do mobilu.

Jestli vás už unavuje současný systém prodeje vstupenek na různé kulturní a sportovní akce, kdy si lístky buď musíte objednat a poté někde vyzvednout, nebo nekonečně vystávat ve frontách, můžete se těšit na službu budoucnosti. V Japonsku nedávno zavedli „mobilní vstupenky“, kdy vám pro vstup na vybranou akci postačí mít s sebou mobilní telefon. Jako první tuto službu nabídla v červnu firma Mitsubischi a již na několika akcích ji úspěšně otestovala. Následně se k ní přidala Access Corporation, která nabízí podobnou technologii prodeje, ale navíc s podporou javových aplikací.

Systémy obou firem fungují na stejném principu. Chcete se dostat na koncert a nechce se vám jít kupovat vstupenky do předprodeje? Stačí si najít internetové stránky svého operátora, zaregistrovat se, uvést své telefonní číslo, zaplatit vstup (nejčastěji převodem z účtu), a pak stačí už sedět doma a mít zapnutý mobil. Za několik okamžiků vám na displej přijde speciální dvoudílný kód, takzvaný „mobile symbol“, kterým se později u vstupu na koncert prokážete. Nebudete svůj mobil ovšem ukazovat žádnému výběrčímu vstupenek, ale pouze přejedete svůj displej čtecím zařízením a můžete vstoupit. Firma Mitsubischi testovala „bezlístkový systém“ poprvé 26. června  na mega koncetu populární hudby v Tokiju. První aplikace této služby byla z reklamních účelů zdarma, lidé se pouze museli na webových stránkách firmy zaregistrovat, a poté obdrželi na svůj mobil „mobilní kód“. Další - již placené - akce následovaly a účastníci si nový způsob hrazení vstupu prý nemohli vynachválit.

Firma Acccess Co. používá vlastní systém E-ticket, který pracuje na základě i-Appli javové technologie japonského operátora NTT DoCoMo, která by měla zaručovat ještě větší bezpečnost než zmíněný systém od Mitsubischi. Podmínkou pro tento systém placení vstupenek je mít mobilní telefon, který podporuje Javu. Po registraci a zaplacení na internetu uživatel obdrží na svůj mobilu e-ticket, tedy číselný kód, který se zobrazuje na dipleji telefonu. Princip uplatnění kódu je stejné jako v předchozím případě, tedy pomocí čtečky přímo na místě akce.

Služba firmy Access umožňuje zasílat velké množství e-ticket vstupenek na jeden jediný mobilní telefon. E-ticket data mohou být také zasílána mezi jednotlivými mobily přes systémový server (podmínkou je pouze instalace i-Appli programu v telefonu). Firma plánuje rozsáhlé rozšíření užívání eletronického systému vstupenek, takže již brzy jej budou moci využívat také majitelé jiných telefonů než od DoCoMo.
 
Obě firmy nabízejí „mobilní vstupenky“ všem stávajícím řetězcům prodejců klasických papírových lístků. Novým systémem chtějí v Japonsku předcházet velmi rozšířenému padělání a také lidem usnadnit přístup ke vstupenkám. Firma předpokládá úspěch tohoto systému hlavně díky tomu, že téměř všichni -náctiletí mají  mobilní telefony. A právě tato skupina uživatelů mobilů je lačná po návštěvách koncertů zejména japonských interpretů populární hudby. Nový „bezlístkový systém“ nepotřebuje žádný papír a nehrozí tedy, že si lístky zapomenete doma, za předpokladu, že tam nenecháte telefon.
 
Těžko předpokládat, jestli se podobný systém dostane v brzké době i do Evropy. Ale jelikož se v Japonsku, v zemi, která je již dlouhou dobu průkopníkem nových způsobů využívaní mobilních technologií, celkem dobře osvědčil, není to nikterak vyloučeno. Podle našeho názoru je jistě velmi pohodlný a praktický. Snad se máme na co těšit.

Autor:




Nejčtenější

Nokia 7
Nokia má novou sedmičku. Výbavou zaujme, cenou spíše ne

Další přírůstek do rodiny obnovené značky Nokia nese pořadovou číslovku sedm a vyplňuje prostor mezi střední třídou v podobě Nokie 6 a špičkovou Nokií 8. Její...  celý článek

Fotografické čipy Samsung ISOCELL
Už nebudou vykukovat. Samsung představil mobilní foťáky Isocell

Špičkové chytré telefony mnohým nahradí digitální kompakt. Z fotografických čipů pro smartphony se tak stává zajímavý segment a Samsung patří i v tomto směru...  celý článek

Asus Zenfone 4 Selfie Pro
U volební urny neroztahujte selfie tyčku. Fotit však zakázáno není

Mobily budou hrát u právě probíhajících parlamentních voleb specifickou roli - spousta lidí si jimi bude dokumentovat svoji aktivitu při volbách. Co je ve...  celý článek

Příchod sítí 5G je plánován na rok 2020
Nástup sítí 5G je zase o něco blíže. První vysílače jsou už postavené

Berlín Příchod sítí 5G je plánován až na rok 2020, ale k důležitým milníkům dochází už teď. Společnost Deutsche Telekom spustila první evropské vysílače umožňující...  celý článek

Portfolio smartphonů Samsung
Devět letošních Samsungů, který je nejzajímavější?

Samsung letos na našem trhu uvedl celkem 9 různých modelů napříč řadami J, A, S a Xcover. Měli jsme v redakci unikátní příležitost nafotit je všechny pohromadě...  celý článek

Další z rubriky

Microsoft Lumia 950 a 950 XL
Microsoft konečně přiznal, že jsou Windows na mobilech mrtvá

Viceprezident Microsoftu v sérii příspěvků na Twitteru potvrdil konec mobilních Windows. Softwarový gigant už nějakou dobu nemá v přípravě žádné hardwarové ani...  celý článek

Nahradí otisky prstů skener obličeje?
Měla to být největší inovace roku, ale nezvládl ji ani Apple

Dlouhé měsíce se o ní mluvilo, měl ji mít Samsung S8, pak to měla být klíčová vlastnost nového iPhonu. Jestliže výrobci už umí displeje zahnout a roztáhnout...  celý článek

Asus Zenfone 4 Selfie Pro
U volební urny neroztahujte selfie tyčku. Fotit však zakázáno není

Mobily budou hrát u právě probíhajících parlamentních voleb specifickou roli - spousta lidí si jimi bude dokumentovat svoji aktivitu při volbách. Co je ve...  celý článek

Ford Transit 2.2 L3H3...
Ford Transit 2.2 L3H3...

r.v. 2012, naj. 175 000 km, diesel
361 790 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.