ilustrační foto

ilustrační foto | foto: MF DNES

Zákazníci Telefóniky O2 se ráno nemohli v části Ostravy dovolat

  • 10
Operátor Telefónica O2 řešil ráno problémy se svou sítí v části Ostravy. Výpadek trval přibližně čtyři hodiny. Jeho zákazníci se nemohli dovolat ani na tísňové linky, varoval tiskový mluvčí hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje.

"V souvislosti s upgradem softwarových prvků sítě, který probíhal v nočních hodinách, došlo přibližně kolem sedmé hodiny ráno k dočasnému lokálnímu výpadku mobilní sítě v některých částech Ostravy," informoval Vlastimil Sršeň, tiskový mluvčí Telefóniky O2.

Telefony zákazníků nebyly v té době schopny spojit požadované hovory. Lidé se nemohli dovolat ani na tísňové linky. Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje proto vydal prohlášení, ve kterém lidem doporučil využít pevné linky či mobilní telefony konkurenčních sítí. 

"U ostatních operátorů problém s dovoláním se na tísňové linky nenastal," upozornil tiskový mluvčí HZS Moravskoslezského kraje Petr Kůdela.

Pokud takovou možnost lidé v tísni nemají, stačí vyndat z telefonu kartu SIM a zavolat z něj na linku 112. V takovém případě telefon volá přes dostupnou síť bez ohledu na příslušnost k operátorovi, upozornil Kůdela.

V současné chvíli by měla být síť již plně funkční. "Problém byl okamžitě řešen spolu s dodavatelem technologie. Provoz byl postupně obnovován, zcela znovuobnoven byl přibližně v 11 hodin dopoledne," dodal Sršeň.