Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zákazníci si nejvíc stěžují na malé operátory, ani Telefónika O2 neuspěla

aktualizováno 
Český telekomunikační úřad se zabýval stížnostmi zákazníků na komunikační služby. Nejvíc stížností v poměru k počtu zákazníků přišlo na Euphony, nejméně na Vodafone. Ze tří hlavních českých mobilních operátorů dopadla nejhůř Telefónika O2.

Český telekomunikační úřad - budova ČTÚ | foto: Český telekomunikační úřad

Český telekomunikační úřad (ČTU) vypracoval analýzu stížností zákazníků telekomunikačních společností za první pololetí roku 2010. Za toto období přišlo do rukou jeho pracovníků 877 stížností, o 21 procent víc než v loňském prvním pololetí. Pouze 133 bylo neodůvodněných, zbylé představovaly možné porušování zákona o elektronických komunikacích.

Nejvíc stížností, 672, se týkalo přímo kontaktu zákazníka s mobilním operátorem: byla reklamována špatná vyúčtování, nesrovnalosti ve smlouvách nebo aktivace nevyžádané služby. Lidé si hodně stěžovali i na komplikace s přenášením čísla k jinému operátorovi. Další velká skupina stížností směřovala k poskytovatelům televizního vysílání a týkala se špatného signálu. Několik lidí ale rozčílila i nevyžádaná reklama, obtěžující marketingové volání nebo nechtěné zveřejnění čísla v některém telefonním seznamu.

Největší počet stížností došel na Telefóniku O2, výhrady projevilo 144 zákazníků. Tento údaj však není příliš relevantní, je potřeba ho vztáhnout k celkovému počtu zákazníků daného operátora. Následně z celé analýzy vychází nejhůř operátor Euphony, kde poměr stížností k počtu zákazníků dosáhl 0,51 procenta. Jako druhý nejhorší skončil MobilKom, provozovatel značky U:fon, a jako třetí DIGI CZ. Ze tří hlavních mobilních operátorů ale skutečně dopadla Telefónika O2 nejhůř. Poměr stížností k celkovému počtu zákazníků u ní tvořilo 0,026 procenta, kdežto u T-Mobile jen 0,014 a u Vodafone dokonce jen 0,0057 procenta.

Stěžují si zákazníci v zahraničí

Podle dat, která začátkem roku 2010 zveřejnila BBB (Better Business Bureau), je sektor mobilních telefonů tím odvětvím byznysu v Severní Americe, které každoročně přijme od svých zákazníků nejvíce stížností. V tomto odvětví jich BBB evidovala za rok 2009 skoro 37,5 tisíc, což je 2,1 procentní nárůst oproti předešlému roku. Týká se to ovšem mobilních telefonů samých, jejich servisu a vybavení. Služby operátorů a telekomunikačních firem vůbec se v žebříčku největších hříšníků byznysu umístily také, ale až na osmém místě s 13 470 stížnostmi.

A na co konkrétně si stěžují zákazníci operátorů v zahraničí? Podobná podrobná a aktuální statistika, jako vypracoval ČTÚ, bohužel není dostupná, ale mezi hlavními tématy je i zde vyúčtování. O2 v Británii společně se společností Apple například stále řeší kauzu, která jim vynesla velké množství stížností. Vlastníci iPhone si stěžovali, že jim byly nesprávně naúčtovány peníze za datový roaming, když pobývali v cizině. Údajně tuto službu nebylo možno deaktivovat. Kauza se táhne už od května.

Pozor na termín

Postup reklamace vyúčtování či dalších služeb je jednoduchý. "Všem našim zákazníkům, kteří se domnívají, že objevili nějakou nesrovnalost v našich službách či vyúčtování, doporučujeme, aby se vždy nejdříve obrátili na linku péče o zákazníky, nebo na prodejce v našich obchodech," radí Alžběta Weinfurtová z Vodafonu. Lucie Policarová z O2 navíc doporučuje reklamace řešit prostřednictvím webového formuláře na stránkách operátora a písemně. Ale pozor, lhůta na podání reklamace vyúčtování a služeb je dva měsíce, pak právo nesrovnalosti reklamovat zaniká.





Nejčtenější

Za nový iPhone 8 si nechal na ruku vytetovat logo T-Mobilu
Chtěl iPhone zdarma a tak si nechal vytetoval logo T-Mobile

Neobvyklý způsob, jak si pořídit nový mobil, zvolil muž z USA. Domluvil se s ředitelem T-Mobilu, že si nechá vytetovat logo tohoto operátora na ruku výměnou za...  celý článek

Huawei Mate 10 Pro
Má skvělou výbavu a podle výrobce je lepší než iPhone X

Mnichov (od zpravodajů Mobil.iDNES.cz) Huawei v Mnichově představuje nové modely Mate 10. Trojice novinek patří ve svých segmentech na špičku. Ceny jsou překvapivě výhodné.  celý článek

Huawei Mate 10 Pro
Tak nízkou cenu nikdo nečekal. Huawei Mate 10 Pro zatopí konkurenci

Huawei představil v Mnichově nový špičkový smartphone Mate 10. Překvapí hned v několika ohledech. Stejně jako nové iPhony má neuroprocesor, který se sám učí,...  celý článek

Xiaomi Mi 6
Tato lahůdka mezi výkonnými smartphony stojí 12 tisíc, má to ale háček

Na českém trhu se objevil zajímavý supersmartphone od čínského Xiaomi. Za 12 tisíc nabídne bohatou výbavu, která se dá srovnat s nejvýkonnějšími telefony...  celý článek

iPhone 8 zakusil i klasickou ohybovou zkoušku. A uspěl, k nevratným deformacím...
iPhone 8 bodoval v crashtestech. Youtuber jej neohnul

Ve vodách chytrých telefonů známý youtuber Zachary Nelson prověřil sérií zatěžkávacích testů zbrusu nový iPhone 8. Telefonu uštědřil nespočet škrábanců,...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
T-Mobile měl výpadek mobilního internetu

Mobilní internet v sítí T-Mobile v neděli večer nefungoval. Operátor o výpadku sám informoval zákazníky na sociálních sítích.   celý článek

Ilustrační snímek
Zkontrolujte účet od operátora, na reklamaci roamingu jsou dva měsíce

Od 15. června nesmí operátoři při využití mobilních služeb v členském státě EU účtovat žádný příplatek k domácím sazbám. Český telekomunikační úřad proto...  celý článek

T- Mobile.
Pevný internet od T-Mobilu zlevnil. Zvýhodnění platí nově pro všechny

Možnost zřízení pevného internetového připojení za nižší měsíční paušál doposud T-Mobile podmiňoval nutností využívání či zřízení hlasového tarifu. Nyní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.