Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zahltí reklama naše mobilní telefony?

aktualizováno 
Reklama nás stíhá na každém kroku, nevyhnou se jí už ani naše mobily. Reklamní agentury za příjem inzertních SMS zpráv nabízejí příjemcům zajímavé provize. Je tedy reálná možnost, že se nám reklama usadí na mobilech?

Zasíláním reklamních e-mailů se pražská agentura ADM (Admass Direct Marketing, s.r.o.) zabývá již dlouho. Zhruba před rokem zprovoznila i zasílání reklamních SMS. Jak uvádějí na svých stránkách emailing.cz, reklamu si objednalo již více než 8886 klientů.  Službu s názvem „Příjem reklamy formou SMS zpráv zasílaných na váš mobil“ spustila nedávno také plzeňská reklamní centrála iRek.cz. V listopadu loňského roku otevřela SMS bránu, přes kterou by právě cílená reklama na mobily  měla chodit. Potenciál uživatelů mobilů, kteří chtějí pravidelně dostávat reklamu, a tímto způsobem si snadno přivydělávat, není nekonečný. Má tedy rozesílání reklamy na mobily budoucnost?

Malý zájem o reklamu

Reklamní agentury počítají s tím, že jedině reklamu na mobilu si v přesný čas přečte cílená skupina lidí. Aby zákazníky neobtěžovaly reklamní zprávy, které je absolutně nezajímají, mohou si typ reklamy na sebe přímo zacílit v úvodním dotazníku.
 
Centrála iRek má zaregistrované množství zákazníků, ale reklamní SMS zprávou si zatím nepřivydělal žádný. „V našem systému je celkem přes 7300 uživatelů, což v současné době není vzhledem k možnostem zacílení pro inzerenty dostatečné,“ sdělil nám Jakub Helus z iReku. Dále uvádí, že s tímto zázemím klientů není prakticky možné pro toto nové reklamní médium sehnat placenou reklamu. Na emailing.cz sice SMS reklama více méně úspěšně funguje, nedostatkem klientů se ale ADM nijak netají.

Registrace a ochrana dat

Do služby se musíte nejprve na internetových stránkách zaregistrovat vyplněním obsáhlého dotazníku, kam vepíšete osobní data. „Data jsou pravidelně zálohována a chráněna přístupovými hesly, navíc na stroji, kde jsou uložena, provozovatel pravidelně aplikuje updaty bezpečnostních prvků a softwaru proti vniknutí cizí osoby,“ říká Helus. Je tato ochrana dostatečná? Nehrozí reálné zneužití osobních údajů pro potřeby jiných reklamních kampaní? „Žádné osobní údaje nikdy nebudou poskytnuty třetí osobě. Navíc jsme registrovaní u Úřadu pro ochranu osobních údajů,“ tvrdí s jistotou Helus.


Kolik si můžete vydělat?

„Výdělky klientů za přečtenou reklamu jsou dvě koruny za  jednu SMS zprávu, plus jedna koruna za každou další část zprávy. Částí může být maximálně pět,“ říká Jakub Helus. Způsob placení je ovšem mnohem propracovanější, než by se na první pohled zdálo. Každý registrovaný uživatel může nasmlouvat další čtyři poduživatele, takzvané referaly, z jejichž obdržených zpráv má také provize. Princip jakéhosi letadla nabízí kombinace nesčetného množství výplat. Za jednu zprávu rozeslanou všem klientům by tak mohla inzerující firma platit řádově desetitisíce.
Jak se inzerující firmy dozvědí, že jejich zprávy skutečně čtete? Zhruba v každé desáté zprávě vám přijde číselný kód, který musíte odeslat zpět. Neuděláte-li to, sníží se vám zisky za další přijaté SMS zprávy na polovinu.
Za reklamu obdrženou na mobil z Emailingu.cz  je minimální, agenturou garantovaná cena 40 haléřů. „Za  různé e-maily či SMS může být odměna  vyšší, protože se odvíjí od náročnosti na  požadovanou reakci  respondentů,“ uvádí ADM. Některé SMS zprávy vás totiž vyzvou k nahlédnutí na stránky inzerenta, kde musíte přijetí zprávy potvrdit zápisem do určeného pole.

V Polsku to funguje

Polský operátor sítě GSM ERA vloni na přelomu června a července spustil neobvyklý projekt s názvem Strefa 076. Tento projekt neobtěžuje klienty reklamou formou SMS zpráv, ale přímo během telefonování.
Během každé minuty uskutečněného hovoru vyslechne zákazník 15 sekund reklamního bloku. Za toto přerušení je odměněn nižší cenou hovorného. Služba se při relativně vysokých místních cenách, například u předplacené služby TakTak v přepočtu 24,30 Kč  za minutu hovoru ve špičce, setkala s velkým zájmem.

Jak si Poláci zavolají za nižší hovorné? Před vstupem do služby uživatel vyplní dotazník, kde uvede okruh svých zájmů. Tímto opatřením se klienti operátora, stejně jako u nás, vyhnou reklamě, která je vůbec nezajímá. Operátor tak může zadavatelům reklamy nabídnout přesně cílené posluchače jejich spotů. Před každým hovorem má zákazník na výběr, zda využije levnější tarif s reklamním blokem nebo bude volat standardním způsobem za běžné ceny. Rozhodne-li se, že chce volat levně a počítá s přerušením hovoru reklamou, vloží před volané číslo kód 076, vytočí číslo a  telefonuje za pravidelného vyslechnutí reklamního bloku. V Evropě je podobná nabídka operátora dostupná ještě v Dánsku, Francii a Švédsku.

Podle našich informací se žádný český operátor vkládat reklamu do hovorů nebo zasílat reklamní SMS zatím nechystá. Nicméně nechme na hlavě. Nová služba Eurotel Cell info je také reklama, která si vás může najít všude.

Autor:




Nejčtenější

iPhone 8 Plus
iPhone 8 je tak výkonný, že tomu nevěřil ani tvůrce testu Geekbench

Výkon nového procesoru A11 Bionic od Applu vyrazil dech i tvůrci benchmarku Geekbench. Nedokáže pochopit, že smartphony s Androidem tak zaostávají.   celý článek

Příchod sítí 5G je plánován na rok 2020
Nástup sítí 5G je zase o něco blíže. První vysílače jsou už postavené

Berlín Příchod sítí 5G je plánován až na rok 2020, ale k důležitým milníkům dochází už teď. Společnost Deutsche Telekom spustila první evropské vysílače umožňující...  celý článek

Smartphony OnePlus sbírají a odesílají některá uživatelská data na servery v USA
Populární smartphony šmírují uživatele. Denně odešlou desítky MB dat

Matematik a softwarový inženýr Chris D. Moore si všiml podivného chování svého smartphonu OnePlus 2. Zjistil, že telefon sbírá až podezřele podrobné informace...  celý článek

iPhone X
Je to konec mýtické čtečky v displeji? Výrobci sázejí na obličej

Čtečka otisků integrovaná do displeje měla být jednou z hlavních letošních inovací na poli smartphonů. Technologie je ovšem natolik složitá, že výrobci od...  celý článek

Funkční 18palcový OLED displej lze nyní srolovat do 3cm ruličky.
Za tři roky budou mít iPhony ohebný displej. Samsung ostrouhá

iPhone se podle zákulisních informací dohodl s LG na vývoji ohebného displeje pro budoucí iPhony. Samsung tak přijde o lukrativní byznys.  celý článek

Další z rubriky

Příchod sítí 5G je plánován na rok 2020
Nástup sítí 5G je zase o něco blíže. První vysílače jsou už postavené

Berlín Příchod sítí 5G je plánován až na rok 2020, ale k důležitým milníkům dochází už teď. Společnost Deutsche Telekom spustila první evropské vysílače umožňující...  celý článek

Fronty jsou typické také pro prodejny firmy Apple ve chvílích, kdy startuje...
Reklamní průmysl zuří. Apple přestal sdílet historii prohlížení uživatelů

Při příležitosti aktualizace operačního systému a vyhledávače Safari udělala minulý měsíc společnost Apple důležitý krok k ochraně soukromí uživatelů....  celý článek

Microsoft Lumia 950 a 950 XL
Microsoft konečně přiznal, že jsou Windows na mobilech mrtvá

Viceprezident Microsoftu v sérii příspěvků na Twitteru potvrdil konec mobilních Windows. Softwarový gigant už nějakou dobu nemá v přípravě žádné hardwarové ani...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.