Zahájení provozu do oranžova

Plány Orange a GiTy na provoz DCS u nás.
Pokrytí do konce roku 2000: 85% obyvatel

Technologie umožňující nejmodernější služby:

  • Orange může jako jediná společnost využít pětileté mezinárodní zkušenosti s GSM 1800
  • kvalitní sít' navržená a od počátku budovaná tak, aby podporovala GPRS (rádiový systém pro přenos paketů) a HSCDS (vysokorychlostní přepínání datových okruhů) a postupně i další pokročilé datové služby:

 

Uvedení služby Technologie Datová kapacita dostupné služby
Při zahájení provozu HSCSD 64 kbit/s nízkorychlostní video, vytáčený řístu na Internet
2000 GPRS 128 kbit/s stálý přístup na Internet

aplikace Mobilní kancelář

elektronické komerční služby

2002 EDGE více než 384 kbit/s Vysokorychlostní internet/extranet Internet/extranet
  • Orange buduje tak kvalitní sítě, že i českým zákazníkům od konce roku 2000 nabídne tzv. Orange Network Promise - vrácení peněz v případě přerušení hovoru chybou sítě (jako jediný operátor na světě)

  • vlastní testovací centrum v Bristolu umožňuje vlastní vývoj moderních služeb podle přání zákazníků (jako jediný světový operátor disponuje Orange testovacím centrem schopným simulovat podmínky celé dualbandové sítě. Testuje se zde také spolupráce zařízení různých dodavatelů)

  • vlastní informační systém plně integrující technický provoz, péči o zákazníky, fakturaci a řízení společnosti umožňuje nejen moderní služby, ale i správu zákaznických účtů z jednoho místa


Několik příkladů služeb, které Orange přinese českým zákazníkům:

Služba Uvedení na trh v ČR Příklady přínosu zákazníkům Již funguje (připravuje se spuštění) s uštění Silné stránky Orange
Ovládání telefonu hlasem (Wildfire) při zahájení provozu bezpečnost, snadné použití, využití cizích jazyků, snadné ovládání pro nevidomé UK, Švýcarsko (1999) Belgie (zač. 2000 UK (Vánoce 1999) služba Wildfire je výsledkem dvouletého vývoje, jako komplexní služba je naprosto unikátní
Videotelefon při zahájení provozu videokonference, přenos obrazu (technici, záchranná služba, policie apod.) osobní asistent, přístup k Internetu a elektronické poště UK (Vánoce 1999) unikátní zařízení vyvinuté ve spolupráci s univerzitou v Strathclyde funguje i na stávajících frekvencích, rychlostech a technologiích
HomeZone BusinessZone 1. pol. 2000 výhodnější speciální tarify v okolí pracoviště a bydliště, alternativa k pozemním linkám UK (finální stádium implementace) umožněno díky vlastnímu testovacímu centru a integrovanému informačnímu systému umožňujícímu identifikovat polohu uživatele
Funkce GPRS při zahájení provozu vyhledávání osob (například dětí či osob při úrazech) či odcizených vozidel, umožňuje další pokročilé služby UK (2000) vlastní technologie jako nástavba k technologiím dodavatelů
Answer Fax při zahájení provozu ukládání faxů do schránky ze které mohou být odeslány na kterýkoli zadaný fax za cenu hlasového hovoru UK (1998) Orange uvedla tuto službu na trh jako první.
Internet Při zahájení provozu při přístup k Internetu a elektronické poště odkudkoli ovládání služeb Orange po Internetu - plná kontrola nad náklady a tarify, Mobile Portal - přístup do Internetu přímo z mobilního telefonu (bez PC či PDA) UK (4. Čtvrtletí 1999) Sít' Orange je na plný přístup do Internetu z mobilního telefonu již připravena, společnost čeká na mobilní telefony od dodavatelů

 

Tarify

  • Orange na každém trhu, kam vstoupila, přivodila snížení tarifů o několik desítek procent (UK 20-30%, Belgie a Švýcarsko až 40%) a to jak přímým snížením cen, tak i rozšířením služeb za stejnou cenu (například v UK je levnější telefonovat do zahraničí z mobilu Orange než z pevné linky, v Belgii neúčtuje Orange mezinárodní sazbu za volání do zemí Beneluxu)
  • u žádného tarifu nebude Orange účtovat aktivační poplatek
  • všechny tarify zahrnují bezplatné minuty a další zvláštní služby
  • účtování po vteřinách - zákazník platí jen tolik vteřin, kolik skutečně provolal
  • čeští zákazníci budou moci využít výhody mezinárodní sítě Orange - nejsou například účtovány poplatky za roaming mezi zeměmi, kde působí Orange
  • sdílení tarifů a volných minut rodinami nebo pracovními skupinami
  • snížené tarify při hovorech na předem zadaná čísla rodiny či přátel
  • jednoduché a přehledné tarify
  • tarify přizpůsobené potřebám různých skupin uživatelů
  • řešení pro uživatele z řad široké veřejnosti, kteří si poprvé kupují mobilní telefon a mají omezené finanční možnosti: předplacená karta za nízkou cenu
  • výhodný tarif pro často telefonující uživatele: vysoký počet minut zdarma ve výhodném měsíčním paušálu
  • Nový způsob, jak si koupit mobilní telefon - výhodnější než pevná finka: měsíční paušál zahrnuje vysoký denní počet bezplatných minut hovoru mimo špičku.

Příklad z UK: Tarif Everyday50 - za 50 penny (asi 28 korun) zahrnuje 50 bezplatných minut hovoru mimo špičku každý den. To je asi polovina ceny hovorů po fixních linkách

Takto vypadá diagram systémového řešení sítě Orange.

klikněte a dostanete se na větší obrázek diagramu

 
Sídlo firmy a její pobočky - důraz na regiony

  • sídlo společnosti v Brně
  • zákaznická centra Praha, Brno, Ostrava, Zlín, České Budějovice, Ústí nad Labem, Hradec Králové,
  • více než 90% pracovních míst bude vytvořeno mimo Prahu

Stimulace kapitálového trhu
Mezi třetím a pátým rokem budou akcionáři uvolňovány části akcií k veřejnému prodeji. Akcie Orange, a.s. budou kótovány na finančních trzích České republiky i Velké Británie. Z růstu cen akcií budou prostřednictvím programu zaměstnaneckých akcií benefitovat i zaměstnanci Orange (během pěti let vzrostla cena akcií Orange ve Velké Británii ze 3 na 16 dolarů za akcii)

Podpora školství, vědy a výzkumu v ČR
Podobně jako v jiných zemích, kde působí, bude Orange i v ČR podporovat školství na všech úrovních a výzkum. Vedle všeobecné podpory bude spolupracovat s technickými vysokými školami, univerzitami a výzkumnými centry na výzkumu nových technologií.
V současné době Orange jedná o spolupráci s Masarykovou Univerzitou v Brně o spolupráci formou výzkumných grantů.