Kompletní změnou prošla především telefonní ústředna a systém pro předávání výzev posádkám sanitek. Nový systém automaticky lokalizuje volajícího s přesností 400 – 500 metrů v případě, že volá z mobilního telefonu. Z pevné linky je k dispozici rovnou přesná adresa. To eliminuje omyly, kdy například volající nahlásil ve stresu špatnou adresu nebo informaci nepřesně zadal dispečer.
"Zpracovali jsme velmi podrobné mapové databáze např. sportovišť, betonových sloupků omezujících pohyb našich vozidel, míst s umístěním externích defibrilátorů atd. Všechny tyto informace jsou velmi cenné ve chvílích, kdy o záchraně pacienta rozhodují minuty," vysvětluje Jana Ernestová, tisková mluvčí záchranné služby.
"Další výhodou je dostupnost datových přenosů na všech úrovních. Například informaci o dopravní nehodě dokážeme pomocí tohoto systému předat do Jednotného systému dopravních informací do cca 10 sekund od převzetí tísňového volání naší dispečerkou," dodává.
Nové vybavení stálo 25 milionů korun. Dispečeři záchranné služby denně na tísňových linkách vyřídí zhruba 700 telefonátů, z nich ovšem velké procento jsou vtipálci nebo ti, kteří až tak akutní pomoc nepotřebují.