Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Internet nechci a neumím používat, říká senior. Stejně mu jej aktivovali

  • 102
Třiasedmdesátiletý důchodce, pan Zdeněk z Karlových Varů - Tašovic, si neumí na svém telefonu pro seniory ani přečíst esemesku, natož aby na ni odpověděl. Přesto mu mobilní operátor T-Mobile aktivoval mobilní internet na týden a strhl mu z kreditu 39 korun.

Když to zjistila důchodcova manželka, obrátila se na dceru Janu. Ta nakonec uspěla s reklamací a operátor vrátil peníze.

"Nebylo to ale jednoduché. Celá rozčilená jsem volala na zákaznickou linku, že tatínek žádný internet nechce," říká dcera.

ČTÚ: nic neplaťte

Mluvčí Českého telekomunikačního úřadu František Malina radí v podobných situacích podat provozovali služby okamžitou písemnou reklamaci. "Operátor sice může dělat ramena, důležité ale je nic neplatit," říká Malina.

Po vyřízení reklamace v neprospěch zákazníka doporučuje obrátit se na oblastní útvar ČTÚ se stížností. Odbor úřadu pro západočeskou oblast sídlí na adrese Doudlevecká 25, poštovní přihrádka 273, 305 73 Plzeň. Jednodušší je ale podle Maliny poslat stížnost e-mailem na podatelna@ctu.cz.

V call centru sice službu zrušili, řekli ale, že peníze nevrátí. "To mne dopálilo a vběhla jsem do prodejny T-Mobile v Karlových Varech," popisuje.

Tatínek podle ní svůj telefon vůbec nepoužívá. Zvedá ho jen tehdy, když se jej děti ptají, jestli něco nepotřebuje. Přístroj tak slouží jako takzvaný bezpečnostní telefon.

V prodejně T-Mobile paní Jana řekla ženě za pultem, že jí jde vynadat, i když za to vlastně nemůže. "Pro jistotu internet ještě jednou zrušila a vrátila sebraný kredit zpět," vypráví Jana.

Jedna věc jí ale začala vrtat hlavou. Maminka se jí totiž svěřila, že podobnou esemesku o aktivaci internetu dostala před časem taky. Od té doby jí začal nápadně ubývat kredit. Chystá se proto zkontrolovat, zda se situace neopakuje.

Tisková mluvčí T-Mobile Martina Kemrová má jedno z možných vysvětlení. "Občas se může stát, že si nevědomky - v tašce, v kapse - zapojíte připojení k internetu. A pokud nemáte nastavený žádný limit či datový tarif, tak je internet účtován po jednotkách a výše účtu vás může opravdu nepříjemně překvapit."

T-Mobile upozorňuje, že částka je účtována až poté, co se zákazník připojí k internetu. Pokud tedy službu nevyužije, nic se neúčtuje.