Vodafone - prodejna

Vodafone - prodejna | foto: Mobil iDNES.cz

Šéf Vodafonu: Za dobrou cenu může být český Vodafone na prodej

  • 5
Ředitel skupiny Vodafone Vittorio Colao na konferenci v Barceloně prohlásil, že firma může odprodat některé pobočky. Může to platit i o té české. Vedení Vodafonu následně uvedlo, že prodej poboček nechystá. Na dalších trzích se pak firma poohlíží po akvizicích v pevných sítích, zajímá ho kabelová či IP televize.

„Neustále vyhodnocujeme možné zájemce o některá z našich méně důležitých aktiv,“ odpověděl podle agentury Reuters Colao na výroční technologické konferenci v Barceloně na otázku týkající se tří trhů: českého, maďarského a australského. Konferenci pořádala finanční skupina Morgan Stanley.

Podle mluvčí české pobočky Markéty Kuklové Vodafone neplánuje prodat své aktivity v České republice. „Na investorské konferenci obdržel Vittorio Colao dotaz týkající se poboček Vodafonu na třech trzích. Colao nenaznačoval, že by Vodafone zvažoval prodej svých aktivit na těchto trzích. Místo toho zdůraznil všeobecné pravidlo, že Vodafone bude vždy otevřeně uvažovat o svých aktivitách a jednat v nejlepším zájmu akcionářů. Jednalo se o standardní obecné vyjádření, které v žádném případě nemělo znamenat, že Vodafone má specifické plány týkající se kteréhokoliv lokálního trhu,“ řekla ČTK.

„Prodej bychom zvažovali, nejsme však prodejci ve finanční tísni, a proto musíme prodávat za plnou cenu,“ sdělil Colao, který chce Vodafone přeměnit z čistě mobilního operátora na firmu s komplexní nabídkou, která by nabízela i televizní služby a pevné širokopásmové připojení k internetu. Tyto aktivity chce Vodafone spouštět především ve Velké Británii, aby byl konkurenceschopný. Některé služby by mohl spustit už příští rok.

Firma by prý zvažovala i možnost převzít exkluzivní mediální obsah, aby přilákala uživatele, ale není zatím přesvědčena, že je takto nákladný krok potřeba.

Vodafone už některá aktiva prodal, včetně podílu v operátorovi Verizon Wireless americké společnosti Verizon Communications za 130 miliard dolarů. Síť naopak rozšiřoval tak, aby k ní přidal rychlejší širokopásmový internet a mobilní technologie, podotýká agentura Bloomberg. Koupil také firmy s televizní infrastrukturou, jako jsou německý provozovatel kabelové televize Kabel Deutschland a španělská telekomunikační skupina Ono, která poskytuje i televizní a internetové služby.

,