Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ať Google lidem platí část mobilních dat, říká manažer T-Mobile

  0:18aktualizováno  0:18
Vysoce postavený zaměstnanec německého operátora se ohradil proti politice velkých společností jako Facebook či Google, které podle něj cílenou on-line reklamou obírají mobilní uživatele o cenná data. Navrhuje proto řešení, z něhož by profitovaly všechny strany. A to včetně operátorů, kteří stojí dosud mimo hru.

Chcete, aby byly vaše reklamy vidět? Zaplaťte! | foto: Profimedia.cz

Příjmy z reklam nejsou pro mnohé společnosti vůbec zanedbatelnou položkou. Noví hráči se tak snaží přicházet na stále nové a dokonalejší způsoby, jak přelstít software sloužící k blokaci reklamních sdělení. Senior viceprezident pro technologickou strategii, řízení a programy operátora Deutsche Telekom Tomasz Gerszberg poukazuje, že důsledkem toho je však neustále rostoucí množství stahování reklamních blokátorů.

Proti sobě tak stojí dva silní hráči. Proti společnostem, které se nehodlají smířit s poklesem příjmů z reklamy, stojí mobilní uživatelé, kteří se za každou cenu snaží uchránit svá mobilní data. Jen za poslední rok vzrostl počet uživatelů používajících blokovací software o 40 procent na téměř 200 milionů. Jejich snaha je však mnohdy bohužel zbytečná, korporace se totiž jen tak nevzdají.

Výjimkou nejsou ani firmy, které se specializují právě na pomoc prodejcům reklam při obcházení softwarových blokátorů. Začátkem letošního roku pak list Financial Times odhalil dohody velkých společností s německým blokovačem, který jim za 30 % zisku z reklam slíbil volnou cestu k uživatelům (více u kolegů na Technetu).

Gerszberg proto navrhuje změnu, která by tuto nekončící válku mezi dvěma silnými soupeři mohla vyřešit smírem. Prostřednictvím profilu Deutsche Telekom na webu LinkedIn argumentoval, že by mobilní uživatelé měli být chráněni před stoupajícími datovými poplatky v souvislosti s on-line reklamou. Jeho myšlenkou je, aby z jejího zobrazení profitovaly všechny strany.

Text byl však nedlouho po jeho zveřejnění stažen. Samotný operátor, jehož služby využívá po celém světě více než 150 milionů uživatelů, se totiž od myšlenky svého vysoce postaveného zaměstnance distancoval. Pro portál Financial Times se vyjádřil v tom smyslu, že šlo pouze o Gerszbergův ryze osobní názor, který nemá oporu v žádných pevných plánech Deutsche Telekomu. Přesto jeho myšlenku označil jako zajímavý možný budoucí vývoj reklamy v mobilním průmyslu.

Podle Gerszberga jsou základem pro udržitelný model poskytování on-line reklamy výhody pro všechny strany. Zásadní rozdíl oproti stávající politice spočívá především v tom, že samotný uživatel by nebyl zobrazením reklamy nikterak finančně zatížen. Každá zobrazená reklama totiž odčerpává data, v důsledku toho pak může být uživatel přinucen i k dokupování dodatečných datových balíčků.

Celá myšlenka tak spočívá v tom, že by si zobrazovatel reklamy možnost jejího přehrání u operátora de facto kupoval. Ten by pak získané finance měl využít na dotování mobilních tarifů svých zákazníků. Nelze však opomenout i dalšího důležitého hráče, kterým je samotný blokátor. Část financí by tak patrně šla i na jeho vrub. Zavedení myšlenky do praxe by totiž znamenalo, že danou reklamu povolenou operátorem by nesměl blokátor zahrnout do svého seznamu.

Šlo by tak vlastně o všemi stranami akceptovanou reklamu, a to i ze strany mobilního uživatele, který by se již díky kompenzaci operátora, nejpravděpodobněji v podobě slevy z ceny tarifu, nemusel cítit podvedený. Reklama by mohla být případně vedena v jakési „nulové sazbě“, tak by nespotřebovávala žádná data z měsíčního datového limitu uživatele.

Výhodou tohoto modelu by mělo být i snížení reklamního spamu. Právě ten představuje největší zátěž pro uživatelská data a je důvodem ke stahování blokátorů. Díky tomu by tak podle Gerszberga měly být eliminovány důvody pro blokování reklamy samotnými uživateli, na čemž by profitovaly všechny zainteresované strany. Od zadavatele reklamy přes zobrazovatele a blokátora až po mobilního uživatele.

Otázkou však zůstává, jak by takový model v praxi skutečně fungoval. Staví totiž na tom, že koncovým uživatelům by byla zobrazována pouze reklama, za kterou by zprostředkovatelé zaplatili. Blokována by tak byla pouze reklama, za níž zprostředkovatel odmítl zaplatit. A takových by bylo patrně výrazně méně než těch platících.

Jedinou výhodou pro mobilního uživatele by tak bylo pouze to, že by pro něj nebylo zobrazení reklamy již finanční zátěží. Rychlejšího načítání by se tak s největší pravděpodobností nedočkal.

Autor:



Nejčtenější

Toto jsou nejprodávanější modely smartphonů. Je to překvapení

Nejvíce se ve třetím čtvrtletí prodávaly iPhony 7, následované generací 6s

Podle společnosti Canalys se v uplynulém kvartálu prodalo bezmála 376 milionů smartphonů. Přestože první místo mezi...

Samsung králem, Apple se překonal a všichni se bojí Xiaomi

Xiaomi Mi Note 3

Prodeje smartphonů stále rostou. Do první pětky největších výrobců se opět dostalo čínské Xiaomi. To by mělo příští rok...



Na Google, LG a HTC se řítí pohroma. Chystají se na ně právnická esa

Majitele nových pixelů trápí vypalování displeje.

Málokterý smartphone je zcela bezproblémový, ovšem patálií kolem druhé generace smartphonů Pixel od Googlu je až...

Tohle jsou inovace, na které čekáme roky. Smartphony je pořád nemají

Chraňte včas své elektronické zařízení.

Vývoj na poli chytrých telefonů probíhá velmi rychle a smartphony neustále dostávají nové funkce a schopnosti. Přesto...

Chlubí se, že jejich novinka vydrží nabitá 5x déle než iPhone

Smartphone s obří 8000mAh baterií Oukitel K8000

Se značkou Oukitel se na našem trhu setkáváme jen velmi zřídka, prostřednictvím neoficiálních dovozců. Přitom je to...

Další z rubriky

Měl to být obchod století. Ale nabídka byla „dramaticky podhodnocená“

Broadcom má zájem o Qualcomm. Ten nabídku odmítl.

Mluvilo se o vůbec největší akvizici technologického světa. Broadcom totiž projevil zájem o Qualcomm, který je aktuálně...

Na Google, LG a HTC se řítí pohroma. Chystají se na ně právnická esa

Majitele nových pixelů trápí vypalování displeje.

Málokterý smartphone je zcela bezproblémový, ovšem patálií kolem druhé generace smartphonů Pixel od Googlu je až...

Toto jsou nejprodávanější modely smartphonů. Je to překvapení

Nejvíce se ve třetím čtvrtletí prodávaly iPhony 7, následované generací 6s

Podle společnosti Canalys se v uplynulém kvartálu prodalo bezmála 376 milionů smartphonů. Přestože první místo mezi...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.