Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ať Google lidem platí část mobilních dat, říká manažer T-Mobile

  0:18
Vysoce postavený zaměstnanec německého operátora se ohradil proti politice velkých společností jako Facebook či Google, které podle něj cílenou on-line reklamou obírají mobilní uživatele o cenná data. Navrhuje proto řešení, z něhož by profitovaly všechny strany. A to včetně operátorů, kteří stojí dosud mimo hru.

Chcete, aby byly vaše reklamy vidět? Zaplaťte! | foto: Profimedia.cz

Příjmy z reklam nejsou pro mnohé společnosti vůbec zanedbatelnou položkou. Noví hráči se tak snaží přicházet na stále nové a dokonalejší způsoby, jak přelstít software sloužící k blokaci reklamních sdělení. Senior viceprezident pro technologickou strategii, řízení a programy operátora Deutsche Telekom Tomasz Gerszberg poukazuje, že důsledkem toho je však neustále rostoucí množství stahování reklamních blokátorů.

Proti sobě tak stojí dva silní hráči. Proti společnostem, které se nehodlají smířit s poklesem příjmů z reklamy, stojí mobilní uživatelé, kteří se za každou cenu snaží uchránit svá mobilní data. Jen za poslední rok vzrostl počet uživatelů používajících blokovací software o 40 procent na téměř 200 milionů. Jejich snaha je však mnohdy bohužel zbytečná, korporace se totiž jen tak nevzdají.

Výjimkou nejsou ani firmy, které se specializují právě na pomoc prodejcům reklam při obcházení softwarových blokátorů. Začátkem letošního roku pak list Financial Times odhalil dohody velkých společností s německým blokovačem, který jim za 30 % zisku z reklam slíbil volnou cestu k uživatelům (více u kolegů na Technetu).

Gerszberg proto navrhuje změnu, která by tuto nekončící válku mezi dvěma silnými soupeři mohla vyřešit smírem. Prostřednictvím profilu Deutsche Telekom na webu LinkedIn argumentoval, že by mobilní uživatelé měli být chráněni před stoupajícími datovými poplatky v souvislosti s on-line reklamou. Jeho myšlenkou je, aby z jejího zobrazení profitovaly všechny strany.

Text byl však nedlouho po jeho zveřejnění stažen. Samotný operátor, jehož služby využívá po celém světě více než 150 milionů uživatelů, se totiž od myšlenky svého vysoce postaveného zaměstnance distancoval. Pro portál Financial Times se vyjádřil v tom smyslu, že šlo pouze o Gerszbergův ryze osobní názor, který nemá oporu v žádných pevných plánech Deutsche Telekomu. Přesto jeho myšlenku označil jako zajímavý možný budoucí vývoj reklamy v mobilním průmyslu.

Podle Gerszberga jsou základem pro udržitelný model poskytování on-line reklamy výhody pro všechny strany. Zásadní rozdíl oproti stávající politice spočívá především v tom, že samotný uživatel by nebyl zobrazením reklamy nikterak finančně zatížen. Každá zobrazená reklama totiž odčerpává data, v důsledku toho pak může být uživatel přinucen i k dokupování dodatečných datových balíčků.

Celá myšlenka tak spočívá v tom, že by si zobrazovatel reklamy možnost jejího přehrání u operátora de facto kupoval. Ten by pak získané finance měl využít na dotování mobilních tarifů svých zákazníků. Nelze však opomenout i dalšího důležitého hráče, kterým je samotný blokátor. Část financí by tak patrně šla i na jeho vrub. Zavedení myšlenky do praxe by totiž znamenalo, že danou reklamu povolenou operátorem by nesměl blokátor zahrnout do svého seznamu.

Šlo by tak vlastně o všemi stranami akceptovanou reklamu, a to i ze strany mobilního uživatele, který by se již díky kompenzaci operátora, nejpravděpodobněji v podobě slevy z ceny tarifu, nemusel cítit podvedený. Reklama by mohla být případně vedena v jakési „nulové sazbě“, tak by nespotřebovávala žádná data z měsíčního datového limitu uživatele.

Výhodou tohoto modelu by mělo být i snížení reklamního spamu. Právě ten představuje největší zátěž pro uživatelská data a je důvodem ke stahování blokátorů. Díky tomu by tak podle Gerszberga měly být eliminovány důvody pro blokování reklamy samotnými uživateli, na čemž by profitovaly všechny zainteresované strany. Od zadavatele reklamy přes zobrazovatele a blokátora až po mobilního uživatele.

Otázkou však zůstává, jak by takový model v praxi skutečně fungoval. Staví totiž na tom, že koncovým uživatelům by byla zobrazována pouze reklama, za kterou by zprostředkovatelé zaplatili. Blokována by tak byla pouze reklama, za níž zprostředkovatel odmítl zaplatit. A takových by bylo patrně výrazně méně než těch platících.

Jedinou výhodou pro mobilního uživatele by tak bylo pouze to, že by pro něj nebylo zobrazení reklamy již finanční zátěží. Rychlejšího načítání by se tak s největší pravděpodobností nedočkal.

Autor:
  • Nejčtenější

Spotem s Trojanem na horách operátor popudil Poláky. Nerozuměli nadsázce

21. dubna 2024  8:01

Po dvojici Vojtěch Kotek a Lukáš Pavlásek, k níž později přibyl Jakub Kohák, vsadil T-Mobile ve...

Je to už spíš foťák s mobilem a opravdu se povedl. Test Xiaomi 14 Ultra

21. dubna 2024

Prémiový smartphone Xiaomi 14 Ultra působí mezi současnou nabídkou mobilů jako unikát. Jaký jiný...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Toto zařízení mělo nahradit mobily. V recenzích se mu vysmáli

23. dubna 2024

Novinka s názvem Humane AI Pin se zdála být převratným zařízením. V mnoha ohledech měla nahradit...

Vodafone měl výpadek, někteří zákazníci se nemohli dovolat

25. dubna 2024  10:03,  aktualizováno  10:15

Síť mobilního operátora Vodafone postihl ráno výpadek. Týkal se části zákazníků, kteří se nemohli...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Operátoři zahušťují pokrytí Česka signálem 5G. Máte ho doma? Podívejte se

20. dubna 2024

Premium V červenci to budou již čtyři roky, co byla v Česku spuštěna první komerční 5G síť. Zatímco v...

Dětem neprodáváme. Britské děti si dost možná už smartphone nekoupí

27. dubna 2024

Premium Britští ministři zvažují přijetí zákona, který by omezoval prodej smartphonů. Jsou totiž...

Váš iPhone může být hacknut, varuje Apple uživatele v desítkách zemích

27. dubna 2024

Jednotlivci z řad uživatelů iPhonů z více než devadesáti zemí světa obdrželi ve středu 10. dubna od...

Úřad chce zatočit se spoofingem. Podezřelé hovory operátoři nespojí

26. dubna 2024  16:02

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) vydal novelu všeobecného opatření, která stanovuje nové podmínky,...

Hlasujte o nejlepší sportovní fotku. Vyberete tak vítěze smartphonu vivo

26. dubna 2024

Soutěž o úplnou novinku, smartphone vivo V40 SE s bohatou výbavou nebo podepsaný dres...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...