Xiaomi bylo na poli smartphonů úkaz posledních několika let. Prodeje stoupaly a o značce se hovořilo jako o výrobci, který může být jednou největší na světě. Ovšem prodeje se zadrhly a nyní přichází změna strategie.
Původní záměr stát se novým Applem je minulostí. Nyní Xiaomi vidí vzor v jiné americké společnosti Costco. Americký velkoobchodní řetězec prodává za nízké ceny všechno možné ve velkých „rodinných“ baleních. Prodej probíhá „paletově“, tedy se záměrem na maximální snížení nákladů. Costco šetří i na nákupních taškách nebo osvětlení. Vysoké marže z dražších produktů tak mají u Xiaomi nahradit „halířové“ zisky z obřích prodejů levného zboží.
Mění se i vnímaní značky. Jestli se dříve zakladatel Xiaomi Lei Jun snažil převtělit v nového Steva Jobse, čemuž odpovídal i styl oblékání a způsob prezentace nových výrobků, tak nyní má být vše formálnější.
Xiaomi už nyní prodává vše možné od obyčejných per přes televize až po čističky vzduchu. A samozřejmě stále nechybí smartphony. Změnit se má i způsob prodeje. Úspěch Xiaomi byl založen na internetovém prodeji, nově se však zaměří na kamenné obchody MiHome. Ovšem ve zhruba tisícovce prodejen má být k dostaní jen několik produktů.
Podle serveru Fortune to vypadá, že pro Xiaomi už není nejdůležitější domácí čínský trh, ale že se rozhlíží jinde. V současnosti se zaměřuje na obrovský nenasycený indický trh, kde plánuje otevřít už třetí továrnu. I v Indii se Xiaomi zaměří na kamenné obchody. Přes propad zisků má pro investice do nové strategie peněz na účtech dost.
Xiaomi na domácím trhu předehnalo v prodeji smartphonů svůj dřívější vzor Apple i světovou jedničku Samsung. Ovšem ve třetím čtvrtletí loňského roku se prodeje smartphonů v Číně propadly meziročně o 31 procent. Oproti tomu konkurenční čínská značka Oppo rostla o 136 procent.
Xiaomi bylo ve třetím loňském čtvrtletí na čínském trhu čtvrtý největší výrobce smartphonů za značkami Huawei, Oppo a Vivo. Ještě v roce 2014 vzrostly prodeje smartphonů Xiaomi o neskutečných 227 procent, ale od té doby se už firmě zdaleka tak nedaří. Asi i to bylo příčinou odchodu známé tváře Huga Barry. Tento dřívější viceprezident Googlu odešel z Xiaomi začátkem roku do Facebooku.