Xiaomi Redmi Note 3

Xiaomi Redmi Note 3 | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

Konec raketového růstu. Xiaomi přestalo drtivě stoupat

  • 17
Značka Xiaomi byla raketou na trhu se smartphony, ale v minulém roce velký růst této čínské značky zpomalil, respektive zastavil se hluboko pod očekáváním.

Od čínského Xiaomi se očekávalo, že v minulém roce prodá 80 až 100 milionů chytrých telefonů, ale ve skutečnosti “jen“ 70 milionů, a nesplnilo tak očekávání.

Xiaomi sice loni zvýšilo prodeje, ale jen o 15 procent. V minulých letech přitom vykazovalo růst o 227 procent za rok 2014 a o 160 procent v roce 2013.

Jenže klíčové obrovské trhy již firma obsadila. V roce 2014 jí pomohl vstup na obrovský indický trh. Podařil se tak raketový růst, který se zastavil na hranici 61,1 milionu prodaných smartphonů.

Před Xiaomi tak stojí možnost expanze na nové trhy, ale Evropa i Severní Amerika jsou přesycené, a tak se tam nedá očekávat další velké zvýšení prodejů.

Xiaomi by na nových trzích mohlo bodovat nízkými cenami, ale ty nebudou tak nízké jako na domácím čínském trhu. Povědomí o značce je navíc na rozvinutých trzích mezi běžnými uživateli malé. Tedy až na výjimky, jako je třeba Česko.