První fotografie chystaného Xiaomi Mi3S

První fotografie chystaného Xiaomi Mi3S | foto: gizchina.com

Chystané Xiaomi Mi3S se výbavou vyrovná konkurenci a cenově jim zatopí

  • 21
Jeden z čínských hybatelů mobilního trhu, společnost Xiaomi, připravuje nástupce aktuálního topmodelu Mi3. Chystaná novinka dostane jméno Mi3S a výbavu srovnatelnou se současnými top modely konkurence. Zahanbit by je naopak měla cenou, i v Česku by novinka mohla být v porovnání s nimi o třetinu levnější.

Ačkoli toho zatím o budoucí jedničce stáje Xiaomi na internet uniklo jen málo, předpokládá se, že je oficiální představení za dveřmi. Hovoří se o časovém horizontu několika málo týdnů.

Podle prvních fotografií, byť nevalné kvality, je zřejmé, že se novinka oproti stávajícímu modelu zakulatí. Ne snad, že by přibyly nechtěné milimetry v pase, ale přísně řezané hrany budou nově mírně zaoblené. Vzhledově se tak očekávané Xiaomi přibližuje designu iPhonu.

Ačkoli dosud nebylo potvrzeno, že fotografie skutečně zachycují domnělé Xiaomi Mi3S, stojí za zmínku, že účet na službě Weibo, který snímky publikoval, byl krátce nato deaktivován. To je víc než jasná indicie, že zástupcům společnosti předčasné odhalení novinky vadilo.

Očekává se, že Mi3S bude vybaveno čipovou sadou Qualcomm Snapdragon 801 se čtyřjádrovým 2,5GHz procesorem, grafickou jednotkou Adreno 330 a 3GB RAM. Drtivou část čelní plochy zaujme pětipalcový displej s rozlišení Full HD (1 080 × 1 920 bodů s jemností 440 PPI), pod kterým bude trojice obligátních dotykových tlačítek. Nad ním potom sekundární fotoaparát, který zvládne autoportréty (tzv. selfies) v neobvykle vysokém rozlišení až 8 MPix. Hlavní fotoaparát na zadní straně pak dostane snímač s 13 miliony světlocitlivých buněk (max. rozlišení tedy 13 MPix).

Svoji výbavou se tedy Xiaomi Mi3S vyrovná aktuální špičce ve složení HTC One M8, Samsung Galaxy S5 a Sony Xperia Z2. Na chystaný supertelefon G3 od LG už však stačit nebude. Podle posledních zpráv podobně vybavené smartphony s QHD displejem (1 440 x 2 560 obrazových bodů) chystají i zavedené značky, bojí se totiž ztráty prestiže (více v předchozím článku).