Xiaomi Mi 6

Xiaomi Mi 6 | foto: mi.com

Xiaomi nestíhá vyrábět svůj top model. Má málo čipů i krytů z keramiky

  • 2
Aktuální top model stáje Xiaomi Mi 6 se těší velkému zájmu kupujících. V posledních týdnech se ale výrobce potýká s nedostupností klíčových komponent a produkce tak drhne.

První vlnu on-line prodeje modelu Mi 6 Xiaomi spustilo 28. dubna, a dostupné kusy byly rozebrány během několika sekund. Zájem o aktuální vrcholový model výrobce je tedy značný.

Xiaomi původně plánovalo další emise smartphonů uvádět v týdenních intervalech, podle čínského serveru MyDrivers je však plánovaný itinerář v ohrožení, jelikož Xiaomi čelí nedostatku některých dílů.

Není překvapením, že jedním z nich jsou čipové sady Snapdragon 835. Ačkoli je Qualcomm začal dodávat už i dalším výrobcům a prvotní exkluzivita Samsungu už skončila, je to právě jihokorejský gigant, který má v případě nedostatku čipů před ostatními výrobci přednost.

Dalším nedostatkovým zbožím jsou také keramické kryty, které Xiaomi používá u speciální verze se 128GB úložištěm. Příplatek oproti běžné variantě se skleněnými zády je přitom v přepočtu jen symbolických 370 korun.

Právě v obou osách zaoblený skleněný nebo keramický kryt je jednou z designových lahůdek nového xiaomi. Výrobce si pohlídal i takové detaily, aby tlačítka hlasitosti na jednom boku byly ve stejné rovině jako šuplíky na SIM a paměťovku naproti.

RAM6ace8c_Mi6uvodni.jpg
novinka

Xiaomi Mi 6

Topmodel výrobce Xiaomi s duálním fotoaparátem a nejmodernějším procesorem pro rok 2017

displej:
5,15 "
rozlišení:
1 080 x 1 920 px
LTE:
Ne
fotoaparát:
12 Mpx
paměť:
64 GB
přejít na detail porovnat

K dalším přednostem telefonu patří 6 GB velká operační paměť, 12MPix duální fotoaparát s optickou stabilizací nebo částečná odolnost proti stříkající vodě. Hlavním lákadlem je tradičně cena, která i po připočtení DPH vychází u základní 64GB verze na necelých 11 tisíc korun (více zde).

Lze očekávat, že Xiaomi Mi 6 bude i nadále nedostatek. Pokud totiž pomine nouze o čipy nebo keramiku, i přesto bude zřejmě poptávka převažovat nabídku a i další emise budou vyprodány velice rychle.

Připomeňme, že forma on-line prodeje je dosud pro Xiaomi primární a i tento způsob firmě dovoluje udržet velmi příznivé ceny. Taktiku Xiaomi před časem přiblížil její někdejší viceprezident Hugo Barra, který firmu nedávno opustil a vrátil se do Silicon Valley (více zde).