Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Xiaomi v Evropě neprodá cokoliv a komukoliv

  14:12aktualizováno  14:12
Čínský dravec Xiaomi v minulých dnech zahájil oficiální prodej mimo Asii. V první vlně uživatelům do USA a některých evropských zemí sice zasílá pouze základní příslušenství, i to je však krok kupředu. Má to ale háček.

Xiaomi Mi Note Pro | foto: xiaomi.com

Obchodní model Xiaomi se liší od tradičních značek. Firma nemá kamenné prodejny a sází výhradně na on-line prodeje. Nejen díky tomu si může dovolit agresivní cenovou politiku. Další důvody raketového vzestupu před časem popisoval viceprezident značky Hugo Barra.

Částečné otevření on-line obchodu Mi store pro Američany a zákazníky z vybraných zemí západní Evropy (Velká Británie, Francie a Německo) je pro čínskou firmu prvním krokem expanze mimo domovskou scénu.

Nabídka produktů, kterou si teď mohou obyvatelé uvedených zemí v Mi store zakoupit, je však velmi skromná a to dokonce natolik, že si můžeme dovolit ji vyjmenovat celou.

Jedná se o přenosnou nabíječku kapacity 5 000 (10 dolarů, asi 250 Kč) nebo 10 400 mAh (14 dolarů, cca 350 korun) a sluchátka Mi Headphones (80 USD, tedy 2 000 Kč). Posledním nabízeným produktem je pak chytrý náramek Mi Band za cenu 15 USD (375 korun).

Nabídka příslušenství Xiaomi, které společnost nově posílá do USA a Evropy

Prodej byl zahájen 19. května. K dispozici však bylo jen velmi omezené množství výrobků, jak ostatně hlásal oficiální facebookový profil společnosti, který zájemce nabádal k urychlenému vytvoření účtu a nákupu bez váhání. Už následující den bylo veškeré příslušenství beznadějně vyprodáno.

A to i přesto, že výrobce každou transakci omezil nákupem nejvýše dvou kusů obou nabíječek Mi Power Bank a stejným počtem náramků. K tomu si zákazník mohl přibalit nejvýše jedna sluchátka. Expresní platbu zajišťuje podpora systému PayPal a výrobce slibuje doručení do podporovaných zemí během sedmi dnů.

Příznivé ceny kazí dodatečné poplatky

Podle komentářů pod příspěvkem o expanzi Mi store to ale vypadá, že na první pohled lákavé ceny zcela pohřbí další nutné poplatky. Několik zákazníků z Evropy se podivuje nad výší poštovného, kdy systém při nákupu 10 400mAh nabíječky generuje poštovné výše 16 dolarů. Tedy víc, než je cena samotného produktu.

Dalšímu z potenciálních klientů se nechtělo platit přes 45 dolarů za poštovné tří produktů, což je pochopitelné. Ani poštovné 20 dolarů a dalších bezmála sedm dolarů za DPH za náramek v ceně 15 dolarů nevyznívá právě lákavě.

Nabídka je, zdá se, v tento moment atraktivní pouze pro Američany, kde by náklady na expedici neměly být tak výrazné. V komentářích si totiž stěžují výhradně znechucení Evropané. 

A pozor, zboží je nutné případně proclít a připočíst DPH, pokud se aplikuje. Na což výrobce upozorňuje.

Trnitá cesta mimo Čínu kvůli telekomunikačním patentům

První zemí mimo domovinu, kde se Xiaomi rozhodla nabízet celou nabídku smartphonů, se ve druhé polovině loňského roku stala Indie. Výrobce se ale dostal do střetu s telekomunikačním gigantem Ericsson, na jehož opakované výzvy k platbě licenčních poplatků za využívání patentového portfolia, prý nereagoval.

Věc tak skončila u Nejvyššího soudu v Dillí. Tamní senát v závěru prosince rozhodl, že Xiaomi smí na území Indie prodávat pouze zařízení s hardwarem od Qualcommu a to do 8. ledna, kdy proběhlo další slyšení. V jeho závěru byla lhůta prodeje těchto zařízení prodloužena do 5. února.

Při dalším soudním líčení právníci Ericssonu napadli Xiaomi, že nedodržují příkaz soudu a nadále prodávají telefony s čipsety MediaTe, které využívají patentů v držení Ericssonu, a to skrze webové stránky xiaomishop.com. Zástupce Xiaomi ale odmítli jakoukoli spojitost s tímto webem a uvedli, že jde o šedou distribuci, která je mimo jejich kontrolu.

Problém Xiaomi tedy tkví v chabém patentovém portfoliu. Firmě by mohlo pomoci spojenectví s některou společností, která požadované patenty drží. To je také důvod, proč se hovoří o partnerství s Leadcore, která Xiaomi navíc může pomoci i s návrhem vlastních čipových sad, což by znamenalo snížení závislosti na Qualcommu.





Nejčtenější

Nokia 7
Nokia má novou sedmičku. Výbavou zaujme, cenou spíše ne

Další přírůstek do rodiny obnovené značky Nokia nese pořadovou číslovku sedm a vyplňuje prostor mezi střední třídou v podobě Nokie 6 a špičkovou Nokií 8. Její...  celý článek

ZTE Axon M
Výjimečný rozevírací smartphone je tu, ale konstrukce je zvláštní

Na rozkládací smartphony s ohebnými displeji se čeká už nějaký ten pátek. Nové ZTE Axon M sice přináší rozevírací koncepci, ovšem ohebný displej nemá. To...  celý článek

iPhone 8 Plus
iPhony 8 nejdou na odbyt. Lépe se prodávají i loňské modely

O nové iPhony 8 není ve Spojených státech velký zájem. Dokonce se lépe prodává rok starý iPhone, který výrobce s nástupem modelu 8 zlevnil.  celý článek

Smartphony OnePlus sbírají a odesílají některá uživatelská data na servery v USA
Populární smartphony šmírují uživatele. Denně odešlou desítky MB dat

Matematik a softwarový inženýr Chris D. Moore si všiml podivného chování svého smartphonu OnePlus 2. Zjistil, že telefon sbírá až podezřele podrobné informace...  celý článek

Funkční 18palcový OLED displej lze nyní srolovat do 3cm ruličky.
Za tři roky budou mít iPhony ohebný displej. Samsung ostrouhá

iPhone se podle zákulisních informací dohodl s LG na vývoji ohebného displeje pro budoucí iPhony. Samsung tak přijde o lukrativní byznys.  celý článek

Další z rubriky

Fidget spinner mobil pořídíte za asi 350 korun.
Hit letošního roku už můžete mít i jako mobil. Stojí několik stovek

Hračka původně určená k relaxaci, fidget spinner, je hitem letošního roku. Její slávy využil výrobce z Hongkongu, který do ní vtěsnal celý funkční mobil....  celý článek

Úvod do nové webové aplikace Google Photos
Prahli po exkluzivních tapetách, získali neomezené úložiště u Googlu

Možnost ukládat bezplatně neomezené množství fotografií a videí v plném rozlišení na Google Photos je výsadou uživatelů referenčních smartphonů společnosti...  celý článek

Fronty jsou typické také pro prodejny firmy Apple ve chvílích, kdy startuje...
Reklamní průmysl zuří. Apple přestal sdílet historii prohlížení uživatelů

Při příležitosti aktualizace operačního systému a vyhledávače Safari udělala minulý měsíc společnost Apple důležitý krok k ochraně soukromí uživatelů....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.