Xiaomi MINote

Xiaomi MINote | foto: XiaomiHK

Raketové Xiaomi je jedničkou, v Číně už předběhlo Samsung

  • 44
Čínský trh je obrovský a pro všechny výrobce smartphonů klíčový. Dlouho trvající nadvláda Samsungu na čínském trhu skončila, nahradila jej tamní „raketa“ Xiaomi. Koncem loňského roku se v Číně velmi dařilo i Applu.

Podle analytické společnosti IDC se v Číně loni prodalo 420,7 milionu smartphonů. V posledním loňském kvartálu to pak bylo 107,5 milionu smartphonů. Trh stále roste a většina výrobců se začala zaměřovat na prodej přes internet.

To je trend, který rozjela nová jednička čínského trhu Xiaomi. Tento výrobce nabízí cenově dostupné, přesto slušně vybavené smartphony a další spotřební elektroniku primárně právě jen přes internet. Xiaomi tak vystřídalo dlouhodobou jedničku čínského trhu Samsung, což je velké překvapení.

Xiaomi si připsalo enormní meziroční růst o 186,5 procenta a patří mu na trhu podíl 12,5 procenta za celý loňský rok. Samsung není o moc pozadu, ale jeho prodeje klesají. Samsung měl loni na čínském trhu se smartphony podíl 12,1 procenta, což znamená meziroční pokles skoro o čtvrtinu.

Apple dohnal Samsung, ostatní hrají jinou ligu

Prodeje mobilů a smartphonů za 4Q/2014 a za rok 2014

Trojkou čínského trhu bylo loni Lenovo s růstem 13,7 procenta a podílem 11,2 procenta. Lenovo se tak dotahuje na Samsung. Čtvrtý byl Huawei s podílem 9,8 procenta a na páté pozici skončil pro Evropany málo známý Coolpad s podílem 6,4 procenta.

Že pro Samsung může být ještě hůř, ukázaly výsledky z předvánočního trhu za 4. čtvrtletí loňského roku. To opanovalo opět Xiaomi s meziročním růstem 150 procent. Druhý byl Apple s růstem 99,7 procenta,  třetí Huawei s nárůstem prodejů o 28,3 procenta a čtvrté Lenovo si pohoršilo o 14,3 procenta. Samsung skončil až pátý s propadem prodejů o téměř 50 procent.