Služba WhatsApp pro bezplatné posílání vzkazů a telefonování, kterou vlastní americká internetová společnost Facebook, už získala přes dvě miliardy uživatelů. Stala se tak po síti Facebook teprve druhou platformou mezi sociálními médii, která dvoumiliardovou hranici pokořila. Informovala o tom agentura Reuters.
Přestože messengery nejsou žádnou novinkou, jejich popularita raketově vzrostla s dostupností mobilního internetu ve smartphonech. S tím naopak postupně klesala popularita SMS, přestože operátoři po celém světě je už dávno nabízí u tarifů v neomezeném množství. Messengery jsou univerzálnější, umožňují posílání fotek, obrázků, videí a lze přes ně i telefonovat. Služba není nikterak zpoplatněna, stačí internetové připojení.
Podle rok starých dat agentury Hootsuite, uveřejněných na webu Wechatwiki, je z messengerů WhatsApp jasně největší (před rokem 1,5 miliardy uživatelů), následuje Messenger Facebooku (1,3 miliardy uživatelů), tedy aplikace stejného majitele. Třetím největším je čínský messenger WeChat (přes miliardu uživatelů) koncernu Tencent následovaný aplikací QQ (800 milionů uživatelů) od stejné firmy. Další messengery mají výrazně méně uživatelů.
Trhu tak vévodí dvě firmy: americký Facebook a čínský Tencent. WhatsApp je pak druhou největší platformou na trhu, první je mateřský Facebook. Třetí je YouTube od Googlu. Celosvětově známým předchůdcem těchto messengerů byl na počítačích klient ICQ, který však na jejich nástup nebyl schopen reagovat a dnes je v podstatě bezvýznamný.
„Je nám nesmírným potěšením podělit se s vámi o skutečnost, že ode dneška WhatsApp podporuje víc než dvě miliardy uživatelů z celého světa,“ uvedl provozovatel WhatsApp ve středečním příspěvku na svém blogu.
Služba při této příležitosti zdůraznila odhodlání zajistit uživatelům bezpečnou komunikaci. „Zprávy jsou uchovávány pouze na vašem telefonu a nikdo kromě jejich příjemců je tak nemůže číst nebo poslouchat vaše hovory, dokonce ani my. Veškeré vaše konverzace jsou soukromé a zůstávají pouze mezi vámi,“ píše se na blogu.
Facebook koupil provozovatele služby WhatsApp v roce 2014, kdy měla tato služba zhruba půl miliardy uživatelů. Za převzetí Facebook zaplatil asi 19 miliard dolarů (při současném kurzu zhruba 434 miliard Kč).