Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vzpomínáme: Jak vypadala první vánoční reklama Eurotelu?

aktualizováno 
Když se v září roku 1991 zjevil v české kotlině první mobilní operátor Eurotel, nikdo nečekal, že za pár let budou v českém éteru hned tři a mobilní telefony budou mít všichni. Jak se snažil přesvědčit své zákazníky?
vanoce

vanoce

Zpočátku totiž stála aktivace více než deset tisíc a cena přístrojů se šplhala do astronomických výšek. Platilo se pro jistotu i za příchozí hovory, a tak byl mobilní telefon spíše doplňkem čerstvých porevolučních zbohatlíků.

Po necelých patnácti letech se Eurotel změnil na O2, když jej, i s mateřským Českým Telecomem, koupila španělská Telefónica. Změnilo se mnohé. Eurotel zrušil svou první službu - volání v síti NMT. Spustil ale síť třetí generace s videohovory a pod křídly Telefóniky O2 spojuje služby s nabídkou pevných linek bývalého Českého Telecomu.

S koncem značky Eurotel skončila zároveň i historie původních operátorských reklam. Do příchodu Paegasu musel totiž první operátor budovat pozici v mobilní komunikaci sám.

První vánoční reklama Eurotelu - video

Každý z operátorů měl svůj styl. Eurotel sázel na konzervativní zákazníky, kteří se ale dokáží pořádně rozjet i s předplacenou kartou. Možná proto v reklamách zazněli britští Clash anebo Blur.

Speciálně si nechával operátor záležet na vánočních reklamách. Vánoce s Eurotelem byly pokaždé něčím nové. Ať už to bylo čistění prostoru pod stromečkem motorovou pilou nebo tehdy skoro lidový pokřik "Go Ježíšku Go!".

Go Ježíšku Go - video

Britpop ve vánoční reklamě - video

Pravou reklamní válku rozpoutal Oskar. Souboj o nejvtipnější reklamu trval ale jen do té doby, než české operátory začaly pohlcovat velké nadnárodní firmy. "Reklamy mobilních operátorů se po akvizicích zahraničními partnery staly hodně unifikovanými. Všechny mířily na stejnou cílovou skupinu, měly podobný casting či hudbu ve spotech," říká Lucie Vaníčková z Marketing&Media.

Slavné osobnosti v reklamách

Zatímco T-Mobile mohl využívat výhod větší firmy a v jeho reklamách se objevovaly zahraniční hvězdy jako Andre Agassi nebo Robbie Williams, Eurotel se spoléhal na celebrity domácí.

Mezi nimi se objevovali především sportovci jako Tomáš Dvořák nebo Karel Poborský. V poslední reklamě Eurotelu se objevila i prastará hitovka od znovuzrozené sestavy Wanastowi Vjecy. Otázkou je, proč se jejich stará písnička objevila v reklamě zrovna v době, kdy se chystali k vydání nového alba.

Tomáš Dvořák propaguje Eurotel Juice - vídeo

"Přilítnou, brouci s podkovou" - video

 

Jak vidí novou kampaň odborníci

"Aktuální kampaň O2 působí profesionálně. Je ovšem spíše imageově laděná, takže ač se jedná převážně o produktovou reklamu, konkrétní benefit je trochu upozaděn," říká Kateřina Gillárová z agentury TBWA\Praha. Podle Lucie Vaníčkové působí nová kampaň značky O2 poněkud chladně, ale svým stylem komunikace se od konkurentů odlišuje.

"Kampaň mi připadá zbytečně masivní, ale tato strategie jde ruku v ruce s jejich konzervatismem. V případě O2 však není kvantita na úkor kvality," dodává Gillárová.

Co přijde s O2?

Jak budou za pár měsíců vypadat reklamy O2 u nás, můžeme jen tušit. Nápovědou ale mohou být současné reklamy z britských ostrovů.

Britská reklama na O2 Friends - video

a perlička na závěr

Sponzorská upoutávka na televizní Peříčko

Autor:




Nejčtenější

Ilustrační snímek
Geniální iPhonová finta. Odvezl si telefony za milion a čtvrt

Neobvyklou krádež řeší od 14. září newyorská policie. Pátrá po identitě muže, který si ze značkové prodejny Applu odvezl tři krabice plné iPhonů. Vydal mu je...  celý článek

Nokia 9
Skvělý start, hodnotí analytici návrat Nokie na trh

Návrat značky Nokia na trh byl doprovázen řadou analýz, které předpovídaly úspěch, nebo naopak krach. Nakonec to vypadá, že se návrat legendární značky může...  celý článek

iPhone 8 Plus
iPhony 8 nejdou na odbyt. Lépe se prodávají i loňské modely

O nové iPhony 8 není ve Spojených státech velký zájem. Dokonce se lépe prodává rok starý iPhone, který výrobce s nástupem modelu 8 zlevnil.  celý článek

Fotografické čipy Samsung ISOCELL
Už nebudou vykukovat. Samsung představil mobilní foťáky Isocell

Špičkové chytré telefony mnohým nahradí digitální kompakt. Z fotografických čipů pro smartphony se tak stává zajímavý segment a Samsung patří i v tomto směru...  celý článek

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Dovolená v Egyptě je vyšla draho. Operátor chtěl téměř 80 tisíc

Deset srpnových dní strávených v Egyptě se britskému páru výrazně prodražilo. Důvodem nebyly ovšem neplánované výdaje v místě pobytu, překvapení přišlo až po...  celý článek

T-Mobile Streamon služba
Náhoda, nebo záměr? T-Mobile bleskově reaguje na neomezená data Vodafonu

T-Mobile bleskově zareagoval na novou nabídku datových neomezených balíčků Vodafonu. Službu Streamon představí ve stejný den, na kdy to naplánoval Vodafone.  celý článek

Vodafone nové logo
Vodafone spouští neomezené balíčky dat. Má k tomu nové logo

Mobilní operátor Vodafone mění na celoevropské úrovni svou tvář, má nové logo i slogan. Aby to česká pobočka řádně oslavila, připravila pro zákazníky i novou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.