Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Využívejte ústřednu na maximum

Propojte svůj telefonní systém Ateus Omega s lokální počítačovou sítí a získáte funkce, o nichž se vám u malých pobočkových ústředen ani nesnilo. Propracované call centrum i plnohodnotný unified messaging jsou zdatnými pomocníky v získávání nových zákazníků a udržení těch stávajících.

Plnohodnotné propojení pobočkové ústředny s počítačovou sítí bylo donedávna výsadou pouze velkých telefonních systémů odbavujících denně stovky volajících, přičemž menším firmám nezbývalo, než se pokročilejších funkcí vzdát. Výrobci proti vzneseným požadavkům totiž většinou argumentovali vysokou cenou. Převratný krok v této oblasti učinila až 2N, neboť uvedla cenově dostupné call centrum pro menší pobočkovou ústřednu Ateus Omega. Všichni majitelé tohoto přístroje navíc získávají třicetidenní licenci na jeho bezplatné užívání.

Hlavní výhoda call centra spočívá ve snadné správě veškerých obchodních kontaktů, udržování přehledu o jednotlivých zakázkách a získávání statistických údajů. Software vám pomůže také s vytvářením marketingové kampaně, ve které například budete chtít oslovit pouze určitý segment trhu. Stačí nastavit filtr s kritérii vámi požadované cílové skupiny zákazníků a zadat hromadné obvolávání, odesílání e-mailu či faxování. Zvlášť výhodná je kombinace s digitálními telefonními linkami, neboť při příchozím volání dokáže z databáze samočinně vybrat podle identifikace volajícího příslušnou kartu zákazníka.

Call centrum Ateus Omega-schema

Vytvoření Call centra s ústřednou Ateus Omega je relativně jednoduché. Prostřednictvím sériového rozhraní RS-232 ji připojíte k libovolnému počítači v síti LAN s operačním systémem MS Windows 95(a vyšším), pokud už jste tak neučinili dříve, a nainstalujete standardně dodávaný software Infoline personal od Software602. Principiálně můžete tuto funkci používat i na jediném počítači, ovšem pak přijdete o některé funkce související především s inteligentní distribucí příchozích volání.

Nejdůležitější částí celého call centra je bezpochyby databáze kontaktů, od níž se pak dále odvíjejí všechny další schopnosti. Nejde jen o strohé zadávání jména, adresy, telefonu a podobných údajů, ale především o zařazení do různých skupin volajících. Především v souvislosti s eventuální budoucí kampaní je vhodné vytvořit více kategorií, přičemž hlavní orientací by měl být obor dané firmy, zastávaná pozice kontaktní osoby a preferovaný styl oslovení. I natolik banální informace, zdali daná společnost upřednostňuje e-mail, fax či telefon je v další práci s daty velmi důležitá.

Call centrum Ateus Omega-karta

K základním údajům o jednotlivých zákaznících se pak vážou další úrovně dodávaného softwaru. Každému klientovi můžete přiřadit obchodníka, který jeho záležitosti vyřizuje, přičemž v pomyslné kartě jsou zaznamenány veškeré operace související s danou zakázkou. Během okamžiku tak lze zjistit, kdo s dotyčným naposledy hovořil, přečíst si zapsané poznámky, event. připojené dokumenty, stav zpracování (dokončeno/rozpracováno/předáno) a další údaje. Musíte však změnit své dosavadní pracovní postupy a naučit se veškeré informace o stavu zakázek i jiné důležité informace zadávat právě do tohoto informačního systému, jinak nebude mít call centrum smysl.

Jistých změn dozná i správa příchozích volání. Zatímco doposud byl volající přepojen v závislosti na nejrůznějších směrovacích tabulkách uložených v ústředně, s call centrem vznikne další důležité kritérium - záznam v databázi. Pokud budete mít digitální telefonní linku, tak Omega nejprve identifikuje telefonní číslo a porovná ho s kontakty. Najde-li identický záznam, zjistí obchodníka, který danou zakázku vyřizoval, hovor mu přepojí, přičemž v počítači vyvolá příslušnou zákaznickou kartu. Bez zdlouhavého hledání tak obchodník zjistí, v jakém stavu se zakázka nachází, popřípadě jaký produkt si dotyčný objednal posledně. Obzvlášť výhodné je to u lidí, kteří s oblibou říkají, že si koupí stejné zboží jako minule.

Můžete si také nastavit detailní zpracovávání zjištěných údajů, kdy s každým příchozím hovorem se automaticky uloží telefonní číslo a vy snadno zjistíte, zdali volající k vám nevolá například jen pro své osobní potěšení. Tato funkce má smysl především pro další statistiky i vytváření klientských databází, neboť v průběhu hovoru dokážete zaznamenávat nejrůznější údaje, a pokud máte ve firmě schopné operátorky, dokáží z volajícího dostat téměř všechno.

Velmi užitečná je možnost rozšíření call centra o spolupráci s dalšími systémy. Databázi můžete například propojit s internetem a zdokonalit tak svůj elektronický obchod. Zvláštní pozornost si však zaslouží tzv. unified messaging (podrobnější informace najdete zde), tedy schopnost integrace všech používaných typů zpráv do jediného, vzájemně spolupracujícího celku. Z počítače si tak například vyslechnete vzkazy na záznamníku nebo si došlou textovku přečtete na systémovém telefonu.

Zajímavá je také pořizovací cena. Pokud si pořídíte pobočkovou ústřednu Ateus Omega, tak nejlevnější varianta call centa pro jednoho uživatele vás vyjde na 5 000 Kč, každých dalších pět licencí pak 10 000 Kč. Potřebujete-li zefektivnit komunikaci se zákazníky, pak nelze než vám řešení 2N doporučit.

Autor:
  • Nejčtenější

Spotem s Trojanem na horách operátor popudil Poláky. Nerozuměli nadsázce

21. dubna 2024  8:01

Po dvojici Vojtěch Kotek a Lukáš Pavlásek, k níž později přibyl Jakub Kohák, vsadil T-Mobile ve...

Je to už spíš foťák s mobilem a opravdu se povedl. Test Xiaomi 14 Ultra

21. dubna 2024

Prémiový smartphone Xiaomi 14 Ultra působí mezi současnou nabídkou mobilů jako unikát. Jaký jiný...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Toto zařízení mělo nahradit mobily. V recenzích se mu vysmáli

23. dubna 2024

Novinka s názvem Humane AI Pin se zdála být převratným zařízením. V mnoha ohledech měla nahradit...

Operátoři zahušťují pokrytí Česka signálem 5G. Máte ho doma? Podívejte se

20. dubna 2024

Premium V červenci to budou již čtyři roky, co byla v Česku spuštěna první komerční 5G síť. Zatímco v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pošlete sportovní fotku a vyhrajte smartphone nebo dres Patrika Schicka

8. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 13:04

Zachyťte na fotografii sportovní moment a vyhrajte úplnou novinku, smartphone vivo V40 SE s bohatou...

Vodafone hlásí výpadek, někteří zákazníci se nemohli dovolat

25. dubna 2024  10:03,  aktualizováno  10:15

Síť mobilního operátora Vodafone postihl ráno výpadek. Týkal se části zákazníků, kteří se...

Toto mohl být nevídaný smartphone. Myšlenku však nakonec poslali k vodě

25. dubna 2024

S takovým smartphonem bychom už nikdy nemuseli řešit, že se zpomaluje, nemá dostatek paměti či je...

Samsung má povedenou stylovku. Zkusí to s ní na trhu, kde se mu nedaří

24. dubna 2024

Samsung po velmi dlouhé době oprášil modelovou řadu Galaxy C a představil stylový smartphone se...

Toto zařízení mělo nahradit mobily. V recenzích se mu vysmáli

23. dubna 2024

Novinka s názvem Humane AI Pin se zdála být převratným zařízením. V mnoha ohledech měla nahradit...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...