Druhá v pořadí byla americká Motorola, jejíž podíl na trhu stoupl na 13,2 procenta z předchozích 12,7 procenta. Motorola se tak opět blíží výsledkům ze třetího čtvrtletí minulého roku, kdy její podíl činil 13,3 procenta.
Zprávy z nejrůznějších zdrojů o tom, že Siemensu se již podařilo předstihnout Ericsson, potvrdily i statistiky Gartner Dataquestu. Podíl Siemensu stagnoval na 6,9 procenta, což může být pro firmu mírným zklamáním. Ericsson klesl na 6,8 procenta z předchozích 8,7 procenta (9,7 v 3. čtv. 2000).
Akcie Nokie, která již dříve uvedla, že chce dosáhnout na světovém trhu 40procentního podílu a naznačila, že její podíl již činí kolem 38 procent, oslabily o 0,3 procenta na 34,20 eura. "Cíl 40 procent je stále dosažitelný. Nokia za první čtvrtletí zvedla svůj podíl na trhu. Její podíl na trhu v Evropě určitě překračuje 40 procent," řekl správce "bezdrátového" portfolia u Investec Asset Management Seth Kirkham.
Pozice Ericssonu se dramaticky zhoršila, a to dokonce i poté, co minulý měsíc oznámil, že sloučí svou telefonní divizi s japonskou společností Sony, uvedl Kirkham. "I dohromady mají méně než deset procent. Musí toho hodně udělat."
V prvním čtvrtletí výrobci podle Gartner Dataquest dodali k prodeji asi 96,7 milionu telefonů. Za celý rok by se k uživatelům mělo dostat 500 milionů mobilů. To však neznamená, že výrobci dodají stejné množství, protože na začátku roku bylo ve skladech a čekalo na zákazníky asi 30 až 35 milionů telefonů, napsala s odvoláním na Gartner Dataquest agentura Reuters. Zdá se, že klesající odhady výrobců hovořící o 430 až 460 milionech dodaných kusů v roce 2001 se skutečně vyplní.
Společnost |
1. čtvrtletí
2001 prodej |
1.čtvrtletí
2001 podíl (%) |
Nokia |
34 094 |
35,3 |
Motorola |
12 773 |
13,2 |
Siemens |
6 664 |
6,9 |
Ericsson |
6 542 |
6,8 |
Samsung |
6 120 |
6,3 |
Ostatní |
30 496 |
31,5 |
Zdroj: Gartner Dataquest (Květen 2001)