Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výrobci mobilů hledají cestu k lidem

  2:00aktualizováno  2:00
Telekomunikační firmy se stále více zajímají o to, jakým způsobem lidé používají mobilní telefony a další technologie. Zajímá vás, proč jsou textové zprávy úspěšnější než hlasové? Proč se některé technologie prosadí a jiné zapadnou, ačkoliv do nich výrobci vkládají velké naděje?

Výroční kongres všech, kdo mají co do činění s mobilními telefony v Cannes, je asi jediná konference, kde je dovoleno nechat telefony zapnuté, i když mluví největší firemní hlavouni. Když se mikrofonu chopil Geoffrey Frost ze světové mobilní dvojky Motoroly, naopak to účastníkům doporučil. "Aspoň tak zjistíme, jaké máte značky a hudební vkus, co se týče melodií," dodal.

Podobně, jako se Frost obracel ke svým posluchačům a toleroval jejich drobné prohřešky, začínají se i výrobci častěji vracet zpátky k těm, kteří telefony používají, a začínají zkoumat, jak se vlastně uživatelé chovají.

Firmy investovaly miliardy dolarů do vývoje výkonnějších mobilů, ale často zjišťují, že lidé si na výstřelky techniky zvykají jen pomalu, a s tím pomalu rostou i jejich zisky.

Výrobce například překvapilo vítězství textových zpráv nad hlasovými zprávami. "Textovky si lidé schovávají hlavně proto, že jejich obsah je něčím výjimečný," říká profesor Richard Harper z univerzity v Surrey, který zkoumá chování telefonistů. "Naproti tomu hlasové zprávy jsou kdesi u operátora a nemají osobní náboj."

Soukromí, které ukrývá mobilní telefon, je často důležitější než vztahy dvou lidí, kteří spolu žijí. Harperův tým studoval pro potřeby operátorů chování mileneckých nebo manželských párů, když se spolu nastěhují. Většina z nich má tendenci zrušit soukromý mobilní telefon a používat jeden společný. "Časem se ale k vlastnímu mobilu stejně vrátí," říká.

Harper své výzkumy často prodává výrobcům mobilů, nyní spolupracuje s šéfem výzkumu evropské mobilní jedničky Vodafone. Zabývá se například novou technologií push-to-talk (stiskni a mluv), která umožňuje mluvit s více lidmi zároveň. Výrobci měli představu, že se takový systém bude hodit, když bude chtít matka svolat své potomky k večeři. Zjistilo se však, že teenageři sice technologie milují, ale kontaktům ze strany svých rodičů se snaží za každou cenu uniknout, a systém proto radši vypínají. Ani experti na kongresu však neměli jasnou odpověď na to, proč se esemesky neujaly u Američanů. Částečně prý za to může fakt, že je v USA tato služba dražší, a také to, že Američané mají divný pocit z toho, že někomu něco posílají a nejsou si jisti tím, jestli je vůbec někdo poslouchá.

Harper však předpovídá, že jakkoliv se lidé učí nové věci a výrobci přicházejí s novými vymoženostmi, mobil zůstane vždycky hlavně osobní záležitostí. "Když někomu voláte pracovně, většinou voláte z pevné linky. A to osobní postavení mobilu zůstane," říká Harper.

"Myslím, že za deset let budou mít lidé pořád svůj osobní mobil a pak spoustu všelijakých ostatních zařízení na další věci, třeba na vyřizování svých účtů v bance," dodává.

Autor:




Nejčtenější

ZTE Axon M
Výjimečný rozevírací smartphone je tu, ale konstrukce je zvláštní

Na rozkládací smartphony s ohebnými displeji se čeká už nějaký ten pátek. Nové ZTE Axon M sice přináší rozevírací koncepci, ovšem ohebný displej nemá. To...  celý článek

Ilustrační snímek
Geniální iPhonová finta. Odvezl si telefony za milion a čtvrt

Neobvyklou krádež řeší od 14. září newyorská policie. Pátrá po identitě muže, který si ze značkové prodejny Applu odvezl tři krabice plné iPhonů. Vydal mu je...  celý článek

Portfolio smartphonů Samsung
Devět letošních Samsungů, který je nejzajímavější?

Samsung letos na našem trhu uvedl celkem 9 různých modelů napříč řadami J, A, S a Xcover. Měli jsme v redakci unikátní příležitost nafotit je všechny pohromadě...  celý článek

Nokia 7
Nokia má novou sedmičku. Výbavou zaujme, cenou spíše ne

Další přírůstek do rodiny obnovené značky Nokia nese pořadovou číslovku sedm a vyplňuje prostor mezi střední třídou v podobě Nokie 6 a špičkovou Nokií 8. Její...  celý článek

iPhone 8 Plus
iPhony 8 nejdou na odbyt. Lépe se prodávají i loňské modely

O nové iPhony 8 není ve Spojených státech velký zájem. Dokonce se lépe prodává rok starý iPhone, který výrobce s nástupem modelu 8 zlevnil.  celý článek

Další z rubriky

Fronty jsou typické také pro prodejny firmy Apple ve chvílích, kdy startuje...
Reklamní průmysl zuří. Apple přestal sdílet historii prohlížení uživatelů

Při příležitosti aktualizace operačního systému a vyhledávače Safari udělala minulý měsíc společnost Apple důležitý krok k ochraně soukromí uživatelů....  celý článek

Úvod do nové webové aplikace Google Photos
Prahli po exkluzivních tapetách, získali neomezené úložiště u Googlu

Možnost ukládat bezplatně neomezené množství fotografií a videí v plném rozlišení na Google Photos je výsadou uživatelů referenčních smartphonů společnosti...  celý článek

Google koupil Apple za 9 miliard dolarů?
Svět se nestačil divit. Google koupil Apple, psaly burzovní zprávy

O menší šok na burze se postaral známý akciový index světa, Dow Jones. Omylem totiž vydal falešnou zprávu, že firma Google koupila za směšných 9 miliard dolarů...  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.