První problémy měla síť T-Mobile už ve čtvrtek 21. června, ale nepodařilo se ho vyřešit a mnoho zákazníků si stěžovalo na nefunkčnost služeb až do pátečního večera. Operátor problémy se sítí připustil, informoval o nich na infolince a omlouval se zákazníkům na facebookovém účtu. Závada byla podle operátora vyřešena v pátek po sedmé hodině večer .
Nyní je vidět na stránce operátora jen páteční omluva, kterou T-Mobile zveřejnil v odpoledne a doplnění, že se závadu již podařilo odstranit.
Problémy hlásili zákazníci z různých míst České republiky, někomu nefungovalo volání i SMS, jiným jen jedna ze služeb a některých zákazníků se výpadek netýkal vůbec. Redakční SIM fungovala korektně, bylo možné z ní volat, přijímat hovory i posílat a přijímat SMS či datovat.
Podle tiskové mluvčí T-Mobile Martiny Kemrové měl operátor výpadek datových služeb: „Bohužel od včerejška zaznamenáváme opakované výpadky datových služeb na Moravě. Technici usilovně problém řeší a provoz postupně nabíhá. Věříme, ze do večerních hodin bude provoz v normálu. Zákazníkům děkujeme za trpělivost a doporučujeme případný restart mobilních zařízení.“ Je tedy možné, že pomůže přepnutí telefonu do 2G sítě, pokud to přístroj umožňuje.
Operátor na svém facebookovém profilu reaguje na stížnosti zákazníků a radí jim, jak žádat o kompenzace za nefunkční služby, a to i za ušlý zisk u podnikatelů.
„Dobrý den, za komplikace se vám omlouvám. Pokud by se u vás kvůli výpadku jednalo o ušlý zisk, stačí ho písemně doložit na naší centrálu na adresu: T-Mobile Czech Republic a.s., Tomíčkova 2144/1, 148 00, Praha 4 a kolegové se na to s vámi rádi podívají,“ uvedl jeden ze správců profilu.
V minulých dnech měl výpadek služeb i operátor O2. Nefungovalo mu pevné připojení k internetu pomocí služby xDSL.