Volný otevřeně kritizuje ČTÚ, zvolil k tomu originální způsob

Volný otevřeně kritizuje ČTÚ, zvolil k tomu originální způsob | foto: Mobil.iDNES.cz

Volný chce vstoupit na mobilní trh. Otevřeně kritizuje ČTÚ

  • 22
Společnost Volný by ráda nabídla mobilní služby. Regulační opatření jí to ale nedovolují. Zástupci společnosti se proto dnes otevřeně opřeli do Českého telekomunikačního úřadu. Regulační opatření se nebojí označit za diskriminační.

Firma svou nespokojenost se stávající regulační politikou vyjádřila na setkání s novináři, když představovala svou budoucí strategii.

Společnosti se nelíbí, že mobilní operátoři mohou volně působit na fixním telekomunikačním trhu, zatímco fixní operátoři mají vstup na mobilní trh uzavřen.

"Stejně jako to učinili mobilní operátoři, i my bychom rádi nabídli našim zákazníkům kombinaci fixních a mobilních služeb," prohlásil Aleš Zeman, předseda představenstva společnosti Volný.

Zástupci firmy přitom nepředpokládají, že by jim mobilní služby přinesly výrazný zisk. Jejich budoucí nabídku považují spíše za doplňkovou, stejně jako je tomu u mobilních operátorů v případě ADSL připojení.

Firma přitom zdůrazňuje, že nehodlá tlačit přímo na regulátora a změnu právních ustanovení. "Uvědomujeme si, že jsou zde také tlaky z EU, regulátor by ale měl regulovat tak, aby to mělo smysl," dodal Zeman.

Připravujeme nové portfolio služeb

Volný dále uvedl, že se v budoucnu zaměří především na poskytování služeb prostřednictvím vlastních sítí. Využití velkoobchodních nabídek třetích stran ale nevyloučil. "V případě, že budeme schopni nabízet zákazníkům stejnou přidanou hodnotu i přeprodejem služeb poskytovaných na cizích sítích, budeme o této variantě uvažovat."

V současné době připravuje Volný nové produktové portfolio a zefektivňuje nabídku. Proto už zrušil například službu internetové televize IPTV. "Zde byla analýza rychlá a jasná, službu dále nabízet nebudeme," uvedlo vedení firmy na tiskové konferenci.

Dalším cílem společnosti Volný je právě rozšíření působení i na mobilní trh. Podle jejích zástupců však tento krok závisí na budoucím chování regulátora.

Nová značka pro firemní klientelu

Firma představila i svou novou značku Volný business, která bude podporovat individuální přístup k firemním zákazníkům. Nabídky v rámci Volný business budou cílit na klientelu malých a středních podniků, služby určené pro korporace bude i nadále zastřešovat stávající značka Dial Telecom. V rezidentním segmentu bude společnost nadále komunikovat pod stávající značkou.

Společnost Telekom Austria Czech Republic, která značku Volný vlastnila, nedávno odkoupila skupina Dial Telecom. Chce se zaměřit na zefektivnění a optimalizaci fungování firmy. Značka Volný na českém trhu působí už od roku 1995. - více o akvizici firem Dial Telecom a Volný čtěte zde