O zavedení služby Volba operátora dosud projevilo zájem devět konkurentů Telecomu. "Se sedmi z nich vede firma oficiální jednání, přičemž s firmami Aliatel, Contactel a Tele2 již parafovala smlouvy," uvedl viceprezident Telecomu pro velkoprodej Pavel Jiroušek. Vytočením čtyř čísel před normálním telefonním číslem si každý bude moci vybrat, přes kterou síť a za jakou cenu bude volat.
Telecom umožní volbu operátora na všechny typy volání kromě internetu. O internetu by se měli operátoři dohodnout do konce července. Lidé budou moci volat meziměsto, do zahraničí či do mobilních sítí. U místních hovorů (což je asi třetina provozu) velké využití Telecom nepředpokládá kvůli vysokým nákladům alternativních operátorů.
Petra Kemrová z Aliatelu popisuje současného zákazníka Volby operátora takto: „Měsíční účet vyšší než tisíc korun, například Home Office nebo rodina s častými meziměstskými či mezistátními hovory, a samozřejmě také stanice s vysokým podílem volání do mobilních sítí. Služba se už méně vyplatí těm, jejichž skladba účtu u Telecomu je cca 50:50 (paušál:hovorné), přičemž hovory z pevné linky jsou především místní. Alternativní operátoři totiž mohou konkurovat jen v hovorném, a to spíše v případě dálkových či mobilních hovorů.“
Využití služby Volba operátora je zatím podmíněno podepsání smlouvy s alternativním operátorem (dosud lze podepsat jen s Aliatelem). Uzavření smlouvy a instalace potřebného zařízení není zatím spojeno s žádnými finančními náklady. Aliatel slibuje realizaci potřebných kroků do sedmi dnů.
Aby došlo k dalšímu rozšíření služby, která se zatím nevztahuje na lukrativní internetové připojení, je nezbytné, aby Český telekomunikační úřad (ČTÚ) jednoznačně vyřešil dlouhodobé cenové neshody mezi operátory.