Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volání zdarma je za dveřmi, Britové se dočkají v lednu. A co my?

aktualizováno 
Zhlédněte reklamy a my vám za to dáme volné minuty či textové zprávy. Tak zní nový obchodní model světových operátorů, díky kterému bude možné v budoucnu volat i zcela zdarma. Možná se dočkáme i u nás.
Možná již brzy: Volání zdarma výměnou za reklamu

Možná již brzy: Volání zdarma výměnou za reklamu | foto: Profimedia.cz

Velcí světoví operátoři začínají čím dál častěji využívat nového obchodního modelu, díky kterému mohou jejich zákazníci velmi ušetřit, respektive volat zcela zdarma.

Pomocí dotazníků či krátkých reklamních spotů, které stačí vyplnit či zhlédnout, si totiž můžete u operátora vydělat pár volných minut či textových zpráv navíc.

"Pro nabídku benefitů, které získají zákazníci výměnou za reklamu, je ten pravý čas," říká britská expertka na mobilní obsah, Nicky Waltonová.

Volání zdarma je za dveřmi

První velkou vlaštovku představuje finská společnost Blyk, v jejímž čele mimo jiné nalezneme i bývalého presidenta Nokie, Pekku Ala-Pietila. Ta chce jako první využít obchodního modelu k provozování samostatného poskytovatele telekomunikačních služeb.

"Model volného telefonování je natolik zřejmý a atraktivní, že nás velmi překvapilo, že jej nikdo jiný před námi ještě neuplatnil," říká Ala-Pietila a dodává: "Ve své podstatě pouze rozšíříme funkční reklamní model i do mobilních telefonů."

První zákazníci, kteří budou moci naplno výměnného systému využít, budou mladí Britové. Společnost chce totiž již na začátku příštího roku vstoupit na britský trh a zaměřit se na uživatele ve věku od 16 do 24 let.

Zájemci o takovou službu se budou muset zaregistrovat pomocí internetového formuláře, v němž uvedou své osobní údaje a zájmy. Poté jim bude doručena SIM karta s blíže nespecifikovaným počtem volných minut a textovek.

Reklamní a analytická část pak bude založena na odpovědích na příchozí SMSky. Společnost Blyk však zatím nechce uvést, na kolik volných jednotek budou jednotlivé odpovědi ceněny. Pokud se jí však bude dařit, chystá se expandovat i do jiných evropských zemí.

Model ověřeně funguje

"Nevidím žádný důvod, proč by tento model neměl fungovat," říká Waltonová a dodává: "Je výhodný jak pro zákazníky, protože získávají benefity zdarma, tak pro reklamní společnosti, kterým umožňuje přesné zacílení svých reklam."

Na světovém trhu již fungují nejrůznější variace takového modelu. Například vlivný americký operátor Virgin Mobile provozuje službu zvanou Sugar Mama. Díky ní si mohou jeho zákazníci přivydělat až 75 volných minut měsíčně pomocí sledování třicetisekundových reklamních videí .

Součástí projektu jsou i krátké textové zprávy s jednoduchou otázkou zasílané na mobilní telefony zákazníků. Po obdržení odpovědi vám operátor automaticky přičte příslušný bonus, který bude uplatněn v měsíčním vyúčtování služeb.

Další americká společnost, Xero Mobile z Los Angeles, se chystá k vyzkoušení tohoto obchodního modelu na univerzitních studentech.

Možná se dočkáme i u nás

Naši operátoři se k výměně reklamních produktů za jimi nabízené služby staví velmi různorodě. Například T-Mobile tvrdí, že úvahy o uvedení obdobného marketingového modelu v ČR jsou prozatím předčasné.

"V současné době o této službě neuvažujeme," říká Martina Kemrová z T-Mobile. Stejně na naši otázku reagoval i Martin Žabka z O2. Ten však nepopírá, že je zavedení podobného modelu v budoucnu možné. "Pokud naše výzkumy prokážou o tuto službu zájem, její budoucí nasazení nevylučujeme," říká Žabka.

Podobně se k situaci staví i Vodafone: "V oblasti reklamy zvažujeme všechny zajímavé i alternativní zdroje, které v budoucnu budou přínosné jak pro nás, tak pro naše zákazníky," říká Jakub Hrabovský z Vodafone. "Jedním z nich může být i tento obchodní model," dodává.

Obraty stále rostou

V současné době se v oblasti mobilní reklamy točí nemalý kapitál, který za tento rok dosáhl částky 870 milionů amerických dolarů (přibližně 19 miliard korun).

Při zachování rostoucího vývoje předpokládá výzkumná společnost Informa T&M v čele s Nicky Waltonovou, že tato částka vzroste do roku 2011 na 11,3 miliard amerických dolarů (asi 250 miliard korun).

Autor:




Nejčtenější

Příchod sítí 5G je plánován na rok 2020
Nástup sítí 5G je zase o něco blíže. První vysílače jsou už postavené

Berlín Příchod sítí 5G je plánován až na rok 2020, ale k důležitým milníkům dochází už teď. Společnost Deutsche Telekom spustila první evropské vysílače umožňující...  celý článek

Ilustrační snímek
Geniální iPhonová finta. Odvezl si telefony za milion a čtvrt

Neobvyklou krádež řeší od 14. září newyorská policie. Pátrá po identitě muže, který si ze značkové prodejny Applu odvezl tři krabice plné iPhonů. Vydal mu je...  celý článek

Nokia 7
Nokia má novou sedmičku. Výbavou zaujme, cenou spíše ne

Další přírůstek do rodiny obnovené značky Nokia nese pořadovou číslovku sedm a vyplňuje prostor mezi střední třídou v podobě Nokie 6 a špičkovou Nokií 8. Její...  celý článek

Funkční 18palcový OLED displej lze nyní srolovat do 3cm ruličky.
Za tři roky budou mít iPhony ohebný displej. Samsung ostrouhá

iPhone se podle zákulisních informací dohodl s LG na vývoji ohebného displeje pro budoucí iPhony. Samsung tak přijde o lukrativní byznys.  celý článek

Portfolio smartphonů Samsung
Devět letošních Samsungů, který je nejzajímavější?

Samsung letos na našem trhu uvedl celkem 9 různých modelů napříč řadami J, A, S a Xcover. Měli jsme v redakci unikátní příležitost nafotit je všechny pohromadě...  celý článek

Další z rubriky

Nahradí otisky prstů skener obličeje?
Měla to být největší inovace roku, ale nezvládl ji ani Apple

Dlouhé měsíce se o ní mluvilo, měl ji mít Samsung S8, pak to měla být klíčová vlastnost nového iPhonu. Jestliže výrobci už umí displeje zahnout a roztáhnout...  celý článek

Pixel 2 fotoaparát
iPhone 8 už nemá nejlepší foťák. Prvenství mu vydrželo jen několik dnů

Jen několik dní se ohřál Apple iPhone 8 Plus na trůnu nejlepšího fotomobilu podle testů organizace DxO Mark. V žebříčku mobilních telefonů se mu totiž shodným...  celý článek

Microsoft Lumia 950 a 950 XL
Microsoft konečně přiznal, že jsou Windows na mobilech mrtvá

Viceprezident Microsoftu v sérii příspěvků na Twitteru potvrdil konec mobilních Windows. Softwarový gigant už nějakou dobu nemá v přípravě žádné hardwarové ani...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.