Na výpadky v síti Vodafonu upozornili redakci Mobil.iDNES.cz čtenáři. Výpadkem postižení zákazníci pak operátora upozornili i prostřednictvím facebookového profilu.
„Výpadek hlasových služeb mohl postihnout zákazníky s aktivovanou službou VoLTE. Naši technici analyzují příčinu problémů, za které se velice omlouváme,“ uvedl pro redakci Mobil.iDNES.cz mluvčí Vodafonu Marek Steiger. Následně upřesnil, že výpadek služby VoLTE stále trvá.
Aktuálně je podle Steigerova vyjádření hlasová služba dostupná všem zákazníkům a hovory jsou odbavovány přes další části rádiové sítě. „Z tohoto důvodu nemusí být některým zákazníkům dostupné doplňkové hlasové služby, např. přesměrování nebo přidržení hovoru, informace o volání do jiné sítě,“ upřesnil mluvčí s tím, že se to týká zhruba sedmi tisíc zákazníků a technici na odstranění závady usilovně pracují.
Na sociální síti pak operátor v reakcích na upozornění zákazníků v souvislosti s výpadkem služeb doporučil vypnutí služby VoLTE.
„Pokud potřebujete nutně volat, vypněte si prosím v telefonu v sekci Nastavení telefonu podporu VoLTE pro hovory. Pracujeme na opravě, jakmile budou technici hotovi, bude volání opět fungovat i přes VoLTE,“ reagoval zástupce Vodafonu na Facebooku.
Podle dřívějšího Steigerova vyjádření pro redakci Mobil.iDNES.cz šlo údajně o krátkodobý a lokální výpadek. „Jednalo se o lokální výpadek trvající v řádech minut. Vše je již funkční. Aktuálně s dodavatelem zjišťujeme příčinu,“ uvedl.
Zákazníci nicméně i poté poukazovali, že výpadek i nadále přetrvával a týkal se celé republiky. První problémy s voláním hlásili zákazníci po úterní třinácté hodině.
Aktualizace 17:34: upřesnění ohledně přetrvávajícího výpadku služby VoLTE