Falešné parohy se nelíbily hlavně T-Mobilu, který okamžitě na akci konkurence reagoval žalobou.

Falešné parohy se nelíbily hlavně T-Mobilu, který okamžitě na akci konkurence reagoval žalobou. | foto: Michal Hron, Mobil.iDNES.cz

Vodafone se musí omluvit za nasazení parohů konkurenci, rozhodl soud

  • 84
Vodafone se musí omluvit za reklamní kampaň, při níž bez povolení nasazoval na telefonní budky a billboardy konkurence falešné sobí parohy. Rozhodl o tom pražský městský soud, uvádí server iHNed.cz. Vodafone se proti rozhodnutí chystá odvolat.

"Soud rozhodl, že se Vodafone musí v denících MF DNES, Hospodářské noviny a Blesk omluvit na půlstránkových inzerátech ve třech po sobě jdoucích vydáních," cituje server mluvčí společnosti T-Mobile Martinu Kemrovou.

T-Mobile původně požadoval kromě omluvy i pětimilionové odškodné, to ale soud zamítl.

Soud uznal nárok na omluvu i Telefónice O2, ale v menší míře než T-Mobilu. Vodafone se bude muset Telefónice omluvit jen dvakrát a jen v MF DNES a Blesku. "I tak jsme rádi, že soud uznal pochybení Vodafonu," řekl mluvčí Telefóniky Martin Žabka.

Operátora Vodafone by tak mohl vánoční špás vyjít i na několik set tisíc korun. Mluvčí Vodafonu Miroslav Čepický však upozornil, že rozhodnutí soudu není pravomocné. "Máme radost, že Vodafone pomohl rozvířit debatu o skrytých tricích, na které si zákazníci stále musí dávat pozor a proti kterým bojujeme. Pokud bychom snad nakonec měli omluvu zveřejnit, uděláme to velmi rádi a bez hvězdiček, háčků či triků," uvedl.

Reklamní kampaň Vodafonu z roku 2006 odsoudila již dříve i arbitrážní komise Rady pro reklamu. Podle ní kampaň porušila etický kodex reklamy. "Dle mého názoru je tato věc porušením zákona ve smyslu nekalé soutěže," uvedl krátce po odhalení kauzy Radek Pokorný z advokátní kanceláře Pokorný, Wagner & spol.

Vodafone nechal na počátku prosince 2006 na několik dní umístit na reklamní plochy konkurenčních mobilních operátorů jeden ze symbolů své kampaně, falešné sobí parohy. O této akci jako první informoval iDNES.cz. - čtěte Vodafone nasazuje konkurenci parohy - už i na telefonní budky!

Vodafone falešné parohy posléze sundal a konkurenci se omluvil. Na akci, jejíž styl se řadí pod takzvaný guerilla marketing, si u Rady pro reklamu stěžovaly konkurenční firmy. Nespokojenost projevil i provozovatel nedovoleně upravených reklamních ploch. - čtěte Vodafone shazuje parohy, konkurenci se za žertík omlouvá

,