Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Vodafone Plc., Mobil.iDNES.cz

Vodafone se musí omluvit O2 za klamavou reklamu

  • 77
Mobilní operátor Vodafone se bude muset omluvit Telefónice O2 za klamavou reklamu srovnávající hlasové tarify. Rozhodl o tom Vrchní soud v Praze.

Vodafone v roce 2008 spustil inzertní kampaň, kde prostřednictvím studentky Anny srovnával tarif O2 Simple 240, který stál 286 korun, se svým tarifem Nabito 119 za 224 korun. Reklama obsahovala výrazný nadpis "Nepodepsala" s textem: "U Vodafonu jsem zaplatila o 22 procent méně než u předchozího operátora, a navíc jsem poslala více SMS".

Podle soudu nešlo tarify bez dalšího vysvětlení srovnávat, a proto reklamu označil za nekalou soutěž. Vodafone nyní musí v denících Právo, MF DNES, Lidové noviny a týdeníku Týden umístit reklamu ještě jednou a v její dolní polovině umístit bílý pruh s textem: "Toto srovnání je nekalosoutěžní. Omlouváme se zákazníkům a společnosti Telefónica O2."

"Dojde k tomu již brzy, v řádu týdnů. Přípravou zveřejnění se již intenzivně zabýváme," řekl mluvčí Vodafonu Miroslav Čepický.

Vodafone se neomlouvá poprvé

V minulosti se mobilní operátor Vodafone musel omluvit například za reklamní kampaň, v rámci které nasazoval na billboardy konkurence parohy. "Vánoční žert" z roku 2006 tehdy odsoudila i arbitrážní komise Rady pro reklamu. Podle ní kampaň porušila etický kodex reklamy (čtěte více o omluvě za parohy).

Není však jediným operátorem, který si v reklamní kampani dovolil příliš. T-Mobilu vloni Vrchní soud v Praze nařídil veřejnou omluvu za kampaň s ústředním mottem "Pevnou už nepotřebujete" (více o omluvě T-Mobilu čtěte zde).

,